Leuanvedon tekniikasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BoneFish
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin kysysin semmosta hommaa että pitääkö kun vetää leukoja niin päästää ne ihan alas? Kun jotkut ovat sanoneet että pitäisi että latsit venyvät kunnolla. Sitten jotkut taas sanovat että ei ihan alas asti koska silloin saa pidettyä jännityksen lihaksissa. Mitä mieltä olette? Kannattaako leuoissa pitää rest/pausea ylhäällä tai alhaalla? Sama juttu ylätaljaan? kannattaako siinä päästää ihan ylös asti?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
leuoissa en ole mitään taukoja suuremmin pitänyt, en sitten tiedä pitäisikö... ylätaljassa taas päästän ihan ylös asti että tulee mukaan sellainen kunnon venytys. nää oli vaan omia kokemuksia, eikä o mitää suurempia perusteita muutakuin omat tuntemukset.

Zone-sarja -42%
mull o kyll aika sama.. ei mitää taukoja oo tullu pidettyy, mut mä päästän kyll iha alas asti. ja toi venytys o kyll iha totta.. tuntuu paremmalt ku antaa taljan mennä iha ylös asti

Tulee vedettyä täydellä liikeradalla. Rauhallinen mutta nopea veto ja pieni pysäytys alhaalla estää heilumisen.Ylhäällä taas noin silmien kohdalla loppuu liikerata vetävästä lihaksesta joten tauko ei ainakaan mulla pidä jännitystä yllä. Pieni tauko kyllä tulee pidettyä jotta säilyisi paremmin kontrolli liikkeeseen.

Ylätalja vastaa täysin leuanvetoa, mutta siinä on lisäksi mahdollista tehdä näitä eksoottisia liikkeitä jossa pysäyttäminen on mahdotonta.

Enemmän vaikuttaa se vedetäänkö käsillä (hauiksella) vai selällä. Toisella tyylillä saan noin 7-10 leukaa ja toisella tyylillä noin 15-20. Tyylit eroavat selvästi toisistaan ja sen huomaa kyllä kun seuraa muiden leuanvetotyylejä.

Mä en päästä käsiä suoraksi, ja justiinsa tavoitteena pitää se jännitys siinä. (ja menee enemmän leukoja:david: ) Ylätaljassa ei ainakaan suositella päästämään käsiä suoraksi, koska silloin se jännitys menee liikaa käsille, tollasta mä muistaisin lukeneeni jostain Miken selkäteeni threadista.

BoneFish sanoi:
Kannattaako leuoissa pitää rest/pausea ylhäällä tai alhaalla? Sama juttu ylätaljaan? kannattaako siinä päästää ihan ylös asti?
Riippuu reenaatko bodausta vai voimaa. Jos haluat pärjätä leuanvetokisoissa, niin on varmaan fiksua tehdä rest-pause -toistoja, koska kisoissakin tehdään niin.. Ainakin lisäpainoilla vedettäessä (kai?).

Bodauksessa taas koitetaan pitää se jännitys lihaksissa ja pumpata niihin verta.

Jos selkää aikoo treenata niin kannattaa tosiaan jättää ne kädet hieman koukkuun ettei mene liikaa hauiksille.

Eikös tuo ihan suoraksi laskeminen voi tehdä hallaa nivelille?

Wombo sanoi:
Mä en päästä käsiä suoraksi, ja justiinsa tavoitteena pitää se jännitys siinä. (ja menee enemmän leukoja:david: ) Ylätaljassa ei ainakaan suositella päästämään käsiä suoraksi, koska silloin se jännitys menee liikaa käsille, tollasta mä muistaisin lukeneeni jostain Miken selkäteeni threadista.

Samoilla linjoilla mennään. Leuanvedossa alhalla kädet vähän koukussa, rivakka veto ylös, pieni pysäytys ja kontrolloitu alaslasku. Ja tälleen kun tekee, niin huomaa seuraavana päivänä että selälle meni. Vähän samalla tavalla ylätaljassa, tosin joskus siinä tulee tarkoituksella päästettyä yläasennossa kunnon venytykseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hmm.. täytyy testaa täll ammattilaiste tavalla.. kiits neuvoist

Sukulaku sanoi:
Jos selkää aikoo treenata niin kannattaa tosiaan jättää ne kädet hieman koukkuun ettei mene liikaa hauiksille.
Leuanvedossa annan mennä kädet suoraksi ala-asennossa, mulla ottaa hauiksiin liikaa jos jätän pienen kulman. Hitaasti ylös, pieni pysäytys ja hitaasti alas. Enemmän leukoja toki menee pienellä kulmalla mutta ei mulla ota selkään niin hyvin.

Sam79 sanoi:
Leuanvedossa annan mennä kädet suoraksi ala-asennossa, mulla ottaa hauiksiin liikaa jos jätän pienen kulman.

hmm... eikös ole loogisempaa, että tällöin hauiksiin tulisi enemmän rasitusta? noh.. näköjään se on yksilöllisempää

En ymmärrä miten se ottaisi hauiksiin kun roikun kädet suorana?
Sormilla mulla on tapana puristaa tangosta ja kun puristan kädet nyrkkiin niin forkut mulla jännittyy, ei hauis. Hauis tulee mukaan siinä vaiheessa kun rupean nostamaan itseäni ylös.

Jos kädet ovat lukossa niin liikerata on isompi. Hauiksille tulee näin enemmän rasitusta.

Sam79 sanoi:
En ymmärrä miten se ottaisi hauiksiin kun roikun kädet suorana?
Sormilla mulla on tapana puristaa tangosta ja kun puristan kädet nyrkkiin niin forkut mulla jännittyy, ei hauis. Hauis tulee mukaan siinä vaiheessa kun rupean nostamaan itseäni ylös.

Ei se roikkuminen mitään otakkaan, mutta se lähtö sieltä kädet suorassa asennosta ottaa ensin lähes pelkästään hauiksiin ja vasta myöhemmin lähtee selkä mukaan. Tuleehan siinä ehkä jonkinlaista jännitystä enemmän hauiksille jos jättää kulmaan, mutta selälle on parempi näin. Tämä siis ainakin minulla ja molempia tapoja on kokeiltu ja tota suoraksi päästämistä tuli tehtyä pari vuotta paskoin tuloksin.

Timba79 sanoi:
Ei se roikkuminen mitään otakkaan, mutta se lähtö sieltä kädet suorassa asennosta ottaa ensin lähes pelkästään hauiksiin ja vasta myöhemmin lähtee selkä mukaan.
Mun mielestä se alku just tehdään selällä. Ihan ekaksi rykästään lavat taakse, jotta saa siihen sitä vauhtia. Sitten nojataan taaksepäin ja vedetään selkälihaksilla siihen asti, että kyynärnivelessä on n. 90-asteen kulma. Tässä kohtaa selällä ei enää pääse ylemmäs, joten hauikset joutuvat tositoimiin. Eli alku selällä ja lopussa hauiksilla...

blah

Tosin tämmöinen jaottelu on vähän tyhmää, koska käytännössä selkä ja hauikset ovat jännitettyinä koko ajan... Tää on tällästä spekulointia, että mikä ottaa minnekkä ja miten paljon. Varmasti yksilöllistäkin.

Gnut, minusta se loppu menee selällä, kokeileppa vaikka tekemällä taljassa vetoja leuan paikkeilta rintaan.

Bloo sanoi:
Gnut, minusta se loppu menee selällä, kokeileppa vaikka tekemällä taljassa vetoja leuan paikkeilta rintaan.

Niinpä, mutta ehkä yksilöllistä tämäkin. Itse en saanut kovin hääppöstä aikaseen tolla täydellä liikeradalla, mulle sopii noi Miken opit eli toi "vajaaksi" jättäminen. Ne lavat liikkuu kyllä yllättävän pienellä liikeradalla.

Joo leuanvetoa ja ylätaljaa vajaalla liikeradalla teen kyl itekkin. Tuntuma pysyy paremmin latseihin.

Back
Ylös Bottom