Leppäkerttu, Elämän Tarkoitus ja Kaikkeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Eikä mee enää kauaa niin jo on Silokkejakin jaossa...krhm

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerran näin kauniina kesäpäivänä leppähannun panemassa parastaan kerttunsa* kanssa. Toisen kerran taas olin keskeyttää kärpästen lemmensession, kun olivat valinneet suorittaa aktinsa vasten auton etuovea. Avatessani oven jatkoi kyseinen pari suoritustaan ilmassa. Ihmetystä ja hilpeyttähän tuo tapahtuma herätti.

*Perustuu pelkkään olettamukseen, että kyseessä todellakin oli kerttu. Tarkemmin en ole perehtynyt leppisten anatomiaan, joten saattoihan kyseessä olla myös leppätomi ja leppärintafile arkisen voimailusession pyörteissä.

Lapsuudesta muistan hauskan tapauksen, kun muurahaiset olivat onnistuneet löytämään vappusiman käymisämpärin. Ämpärin läheisyydessä muurahaiset hoipertelivat kuin pissikset kaivarissa vappuaattona. :)

stranger sanoi:
Lapsuudesta muistan hauskan tapauksen, kun muurahaiset olivat onnistuneet löytämään vappusiman käymisämpärin. Ämpärin läheisyydessä muurahaiset hoipertelivat kuin pissikset kaivarissa vappuaattona. :)
Tässä toinen kiva lapsuusmuisto: Kaveri näki sudenkorentoja panopuuhissa laiturilla. No se kävi hakemassa sitä "tappaa puutarhassa ja talossa" -suihketta ja suihkutti sudarit siihen paikkaan. Ei hullumpi tapa kuolla, siis paneskellessa.

Emmah sanoi:
Meillä asuu kotona melkein kesy hämähäkki. Tai en tosin oo varma, onko niitä yks vai useampia, sen verran samannäköisiä ovat olleet. Se on yllättävän seurallinen otus, aamuisinkin se kömpii saunasta tervehtiin :) Sitten kerran se tuli katteeleen telkkaa mun kanssa, oikein pitkän aikaa kateltiin Bad Girlsiä yhdessä.

Joskus se näyttäytyy keittiössä - vissiin siinä toivossa, että sais osansa sapuskoista. Onneks en kuitenkaan oo sitä mun protsku/maltopussien liepeillä vielä nähnyt, sillä vaikka se onkin ihan kiva kaveri, en haluais välttämättä nähdä, miten noi tehoo hämähäkeillä. Se kun kuitenkin välillä reenaa pikku hämähäkin lihaksiaan virittelemällä katosta roikkuvia seittejään. :D

Sanomatta selvää kuitenkin lienee, etten mä enää tän tutustumisen jälkeen oo sitä viittinyt ulkosallekaan hätistää, ainakaan ennen kun noi ilmat yhtään lämpenee.

EEEEEWWWWW!!!! :araknofobia: :hyper:

Minkähän elikon mä olisin viimeksi nähnyt... Ainakin tässä yksi päivä bongasin jonkun pienen, vihreän koppakuoriaisen tjsp. lattialla kipittelemässä.

Mä tykkään hämähäkeistä, koska:

1) ovat petoja ja harventavat muiden ötökkien kantaa sopivasti
2) kutovat hianoja verkkoja
3) ovat hianon ja tehokkaan näköisiä yleensä.

Jos sisällä nään hämähäkin, niin koetan hellästi pyydystää sen pakasterasiaan ja sillä kuljettaa pihalle. :viherpiipertäjä:

Paras ötököihin liittyvä muisto on loppusyksyltä 1995. Olin Göteborgissa, tulossa elokuvista kotiin illalla. Tihkutti ja oli muutenkin kolea keli ja fiilis nälänkin takia. Menin pienen metsikön läpi kotia kohti, kun huomasin siinä väylällä mönkimässä (siis ylittämässä sitä) etanoita, jokaisen metrin matkalla muutamia. Eivätkä olleet mitään pieniä etanoita, vaan kunnon möllisköjä, semmosia peukalon kokoisia. Jotenkin siinä tilanteessa niistä etanoista tuli pirteä ja kiva fiilis, en yhtään tiedä, miksi. Siinä sitten koetin kovasti väistellä niitä, etten olisi tallonut tai pyörän renkaan alle liiskannut yhtään.

Vihaan hämähäkkejä, koska.

1. Niillä on liikaa silmiä ja jalkoja
2. Ne on karvaisia
3. Ne on rumia
4. Niiden seitit on tahmaisia ja tarttuu inhottavasti naamaan
5. Minulla on vikaa päässä sillä kohtaa mikä käsittelee hämiksiä
6. Ne hiipii vastaan aina väärään aikaan
7. Ne on rumia

Jos näen sisällä hämähäkin niin tapan sen jollain esineellä pienen etäisyyden päästä. :spideyhater:

iivili sanoi:
Mä tykkään hämähäkeistä, koska:

1) ovat petoja ja harventavat muiden ötökkien kantaa sopivasti
2) kutovat hianoja verkkoja
3) ovat hianon ja tehokkaan näköisiä yleensä.

Jos sisällä nään hämähäkin, niin koetan hellästi pyydystää sen pakasterasiaan ja sillä kuljettaa pihalle. :viherpiipertäjä:

*GULP* Tuohon mä en kyllä ikuna pystyisi - tunnustan, että pelkään, siis ihan oikeasti PELKÄÄN hämähäkkejä aivan sairaasti. Jo pelkkä sana 'hämähäkki' saa jotenkin niskakarvat pystyyn ja kylmät väreet vilistämään selkäpiitä pitkin. Ja turha sanoa, että hämikset a)ovat paljon pienempiä kuin minä ja b)eivät tee minulle yhtään mitään, paniikkikohtaus meinaa silti iskeä joka kerta, kun kahdeksan(?)jalkainen hirviö lähestyy minua :hyper:

Yksi mukava elikkomuisto lapsuusvuosilta ovat kiiltomadot. Oltiin joskus vuonna miekka ja kilpi kalastusreissulla koko perheen voimin, ja illan tummetessa kiiltomadot sytyttivät lyhtynsä polun varteen, ja niitä oli PALJON. Se oli lapsen silmin hienoa nähtävää. :)

Dragon sanoi:
No tämmöisen mä bongasin chillaamassa männyn kaarnalla.

012-01.jpg

Sillä oli selvästi joku pimu mielessä...

Kaksi viikkoa takaperin törmäsin ihan samanlaiseen. Kuviakin on, mutta ei jakasa laittaa.

Mä oon syönny heinäsirkkoja. Asuin teininä sellaisessa maassa, jossa oli ns. "heinäsirkka-aika". Ne oli sellasia kauttaaltaan vaaleen vihreitä. Varmaan aika hyvä aminohappoprofiili. Ne paistettiin öljyssä rapeiksi, ja ne maistu ihan sipsille!

Heinäsirkat = :kuola:

Mä oon nähnyt semmosen tosi oudon etanan Espoossa asfalttisella jalankulkuväylällä tien vieressä. Se oli tumman ruskea, sillä oli tuntosarvet ja se oli noin 15cm pitkä ja pari senttiä paksu, näytti oikeestaan pitkulaiselta madolta jolla tuntosarvet. Näin sen sadekelillä ja se oli jättänyt asfaltille jälkeensä pitkän limavanan. Mikä ihme etana se semmoinen oli, liekö etana lainkaan?

Pienenä tein isoon lasipurkkiin muurahaispesän jonnekkin mummolaan. Laitoin sinne hiekkaa ja löysin jostain ihan lentomuurahaisen (niistä kehittyy kuningatar, jos joku ei tiennyt). Annoin niitten muutaman päivän kaivella siihen pesää, kunnes kyllästyin ja ajattelin tehä siitä jännempää heittämällä joukkoon hämähäkin. Kolmen päivän kuluttua kävin kattomassa niin löysin vaan sen hämähäkin kuningattaren kolosta ja erinäisiä muurahaisen ruumiinosia :evil: . Tehokasta sanon minä.

Gillyanne sanoi:
... tunnustan, että pelkään, siis ihan oikeasti PELKÄÄN hämähäkkejä aivan sairaasti. Jo pelkkä sana 'hämähäkki' saa jotenkin niskakarvat pystyyn ja kylmät väreet vilistämään selkäpiitä pitkin...
Mulla sama juttu hiirten kanssa. Viime kesänä mökkeilykin loppui lyhyeen, kun semmonen tyyliin tulitikkuaskin kokoinen ällöttävä hiiri ilmestyi saman katon alle. Mitkään liskot, hämikset tai käärmeet ei aiheuta minkäänlaisia ällönväreitä, mutta noi hiiret. Ne on jotain ihan kauheeta.

Sitten semmonen hauska luonnonihme tapaus toissa kesältä. Olin tossa lähi pururadalla lenkkeilemässä, kun edestäpäin kuului ihan ihmeellistä puuskutusta ja puhinaa, mutta ketään ei näkynyt missään. Aattelin jo, että joku lenkkeilijä on saanu sydärin, ja joudun elvytys hommiin. Mutta ei... siilithän ne vaan leikkivät "soidinmenojaan", ja aika villiä menoa olikin.

Se naissiili yritti koko ajan mennä pakoon, kun se miessiili piiritti sitä joka puolelta ja tuhisi samaan aikaan todella kovalla äänellä. Lopuksi se miessiili hyppäsi sen naissiilin selkään, ja hoiti hommat vauhdissa naissiilin kipittäessä epätoivoisesti eteenpäin, miessiili selässään.
Ois pitäny sanoa sille miessiilille, että jos naissiili sanoo EI, niin se myös tarkoittaa EI. :)

vilma-liina sanoi:
Mulla sama juttu hiirten kanssa.

Mä en käsitä miksi voi kauhistuttaa joku pieni pörröinen viiksinokka. :confused:
hiiret on söpöjä

hiiri.jpg

Ois pitäny sanoa sille miessiilille, että jos naissiili sanoo EI, niin se myös tarkoittaa EI. :)

Sitten olis päässyt naissiili karkuun. ;)

ljm sanoi:
Mä oon nähnyt semmosen tosi oudon etanan Espoossa asfalttisella jalankulkuväylällä tien vieressä. Se oli tumman ruskea, sillä oli tuntosarvet ja se oli noin 15cm pitkä ja pari senttiä paksu, näytti oikeestaan pitkulaiselta madolta jolla tuntosarvet. Näin sen sadekelillä ja se oli jättänyt asfaltille jälkeensä pitkän limavanan. Mikä ihme etana se semmoinen oli, liekö etana lainkaan?

Olet todennäköisesti nähnyt Ukkoetanan.

stranger sanoi:
Kerran näin kauniina kesäpäivänä leppähannun panemassa parastaan kerttunsa* kanssa. Toisen kerran taas olin keskeyttää kärpästen lemmensession, kun olivat valinneet suorittaa aktinsa vasten auton etuovea. Avatessani oven jatkoi kyseinen pari suoritustaan ilmassa. Ihmetystä ja hilpeyttähän tuo tapahtuma herätti.

Näin kans kerran mökillä kärpässeksiä seinässä. Puolivahingossa sitten hieman häiritsin niitä ja ne lensivät tandemina kattoon katkamaan.

ljm sanoi:

Taitaa olla ukkoetana.
http://www.uudenmaanmaaseutuopisto.com/ukkoeta1.html

-Isä mitä Leppäkertut tekee talvella, kysyy poikan Ilari 5 v.
-Ööööö ööööö :david: :david:

-Nyt muistan, jatkaa hän omaa kysymystään, näin kerran luonto-ohjelmassa, että ne lentää etelään.

Miten on, onko kukaan nähnyt valtavia Leppäkerttujen muuttoparvia?

kekexx sanoi:
Leppäkerttu, Elämän Tarkoitus ja Kaikkeus

Minkä ötökän näit viimeksi?

Mulla oli ikkuna yön auki ja keittiössä oli leppäkerttu. Kesä on ilmeisesti tullut. Annoin sille palan vedessä kasteltua leipää ja se diggaili sitä.* Mitä ne muuten normaalisti syö? Olutta kyllä on. Voiko sille antaa olutta? Sehän tulee ihan vitun känniin pisarasta :hupersuper: Tuleeko hyönteiset ylipäätään känniin? Eiks jotkut eläimet syö jotain käyneitä hedelmiä ja örvellä?

*Ajattele, olisitko onnellinen, jos saisit pihvin joka on paljon isompi kuin sinä itse.

Nyt musta tuntuu, että mulla on uusi lemmikki. Miten kauan leppäkertut elää? Olisiko eettisesti oikein ottaa tuo leppis lemmikiksi? Sehän ois oikeesti ihan siistiä. Mitä lepppäkerttujen elämään kuuluu? Voiko leppäkertut viettää leppäkerttumaista elämää, jos ne on lemmikkeinä? Vai pitääks ne välillä päästää ison kiven juureen? Niin ja mikä on elämän tarkoitus?

Leppäkerttu, on muuten aika omituinen sana, ihan niinku mäntyesteri tai koivujohanna tai kuusiliisa.

Todella tajuntaa laajentavaa :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom