Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä toinen kiva lapsuusmuisto: Kaveri näki sudenkorentoja panopuuhissa laiturilla. No se kävi hakemassa sitä "tappaa puutarhassa ja talossa" -suihketta ja suihkutti sudarit siihen paikkaan. Ei hullumpi tapa kuolla, siis paneskellessa.stranger sanoi:Lapsuudesta muistan hauskan tapauksen, kun muurahaiset olivat onnistuneet löytämään vappusiman käymisämpärin. Ämpärin läheisyydessä muurahaiset hoipertelivat kuin pissikset kaivarissa vappuaattona.
Emmah sanoi:Meillä asuu kotona melkein kesy hämähäkki. Tai en tosin oo varma, onko niitä yks vai useampia, sen verran samannäköisiä ovat olleet. Se on yllättävän seurallinen otus, aamuisinkin se kömpii saunasta tervehtiin Sitten kerran se tuli katteeleen telkkaa mun kanssa, oikein pitkän aikaa kateltiin Bad Girlsiä yhdessä.
Joskus se näyttäytyy keittiössä - vissiin siinä toivossa, että sais osansa sapuskoista. Onneks en kuitenkaan oo sitä mun protsku/maltopussien liepeillä vielä nähnyt, sillä vaikka se onkin ihan kiva kaveri, en haluais välttämättä nähdä, miten noi tehoo hämähäkeillä. Se kun kuitenkin välillä reenaa pikku hämähäkin lihaksiaan virittelemällä katosta roikkuvia seittejään. :D
Sanomatta selvää kuitenkin lienee, etten mä enää tän tutustumisen jälkeen oo sitä viittinyt ulkosallekaan hätistää, ainakaan ennen kun noi ilmat yhtään lämpenee.
Liikkuuko toi Pertti? Aattelin vaan, että se saattaa olla täytetty. Sellaisiakin kuulemma on...Mike sanoi:Mullon jo oma lemmikki, saanko esitellä, Pertti Heinonen
iivili sanoi:Mä tykkään hämähäkeistä, koska:
1) ovat petoja ja harventavat muiden ötökkien kantaa sopivasti
2) kutovat hianoja verkkoja
3) ovat hianon ja tehokkaan näköisiä yleensä.
Jos sisällä nään hämähäkin, niin koetan hellästi pyydystää sen pakasterasiaan ja sillä kuljettaa pihalle. :viherpiipertäjä:
Dragon sanoi:No tämmöisen mä bongasin chillaamassa männyn kaarnalla.
Sillä oli selvästi joku pimu mielessä...
Mulla sama juttu hiirten kanssa. Viime kesänä mökkeilykin loppui lyhyeen, kun semmonen tyyliin tulitikkuaskin kokoinen ällöttävä hiiri ilmestyi saman katon alle. Mitkään liskot, hämikset tai käärmeet ei aiheuta minkäänlaisia ällönväreitä, mutta noi hiiret. Ne on jotain ihan kauheeta.Gillyanne sanoi:... tunnustan, että pelkään, siis ihan oikeasti PELKÄÄN hämähäkkejä aivan sairaasti. Jo pelkkä sana 'hämähäkki' saa jotenkin niskakarvat pystyyn ja kylmät väreet vilistämään selkäpiitä pitkin...
vilma-liina sanoi:Mulla sama juttu hiirten kanssa.
Ois pitäny sanoa sille miessiilille, että jos naissiili sanoo EI, niin se myös tarkoittaa EI.
ljm sanoi:Mä oon nähnyt semmosen tosi oudon etanan Espoossa asfalttisella jalankulkuväylällä tien vieressä. Se oli tumman ruskea, sillä oli tuntosarvet ja se oli noin 15cm pitkä ja pari senttiä paksu, näytti oikeestaan pitkulaiselta madolta jolla tuntosarvet. Näin sen sadekelillä ja se oli jättänyt asfaltille jälkeensä pitkän limavanan. Mikä ihme etana se semmoinen oli, liekö etana lainkaan?
stranger sanoi:Kerran näin kauniina kesäpäivänä leppähannun panemassa parastaan kerttunsa* kanssa. Toisen kerran taas olin keskeyttää kärpästen lemmensession, kun olivat valinneet suorittaa aktinsa vasten auton etuovea. Avatessani oven jatkoi kyseinen pari suoritustaan ilmassa. Ihmetystä ja hilpeyttähän tuo tapahtuma herätti.
ljm sanoi:Mä oon nähnyt semmosen tosi oudon etanan Espoossa asfalttisella jalankulkuväylällä tien vieressä. Se oli tumman ruskea, sillä oli tuntosarvet ja se oli noin 15cm pitkä ja pari senttiä paksu, näytti oikeestaan pitkulaiselta madolta jolla tuntosarvet. Näin sen sadekelillä ja se oli jättänyt asfaltille jälkeensä pitkän limavanan. Mikä ihme etana se semmoinen oli, liekö etana lainkaan?
kekexx sanoi:Leppäkerttu, Elämän Tarkoitus ja Kaikkeus
Minkä ötökän näit viimeksi?
Mulla oli ikkuna yön auki ja keittiössä oli leppäkerttu. Kesä on ilmeisesti tullut. Annoin sille palan vedessä kasteltua leipää ja se diggaili sitä.* Mitä ne muuten normaalisti syö? Olutta kyllä on. Voiko sille antaa olutta? Sehän tulee ihan vitun känniin pisarasta :hupersuper: Tuleeko hyönteiset ylipäätään känniin? Eiks jotkut eläimet syö jotain käyneitä hedelmiä ja örvellä?
*Ajattele, olisitko onnellinen, jos saisit pihvin joka on paljon isompi kuin sinä itse.
Nyt musta tuntuu, että mulla on uusi lemmikki. Miten kauan leppäkertut elää? Olisiko eettisesti oikein ottaa tuo leppis lemmikiksi? Sehän ois oikeesti ihan siistiä. Mitä lepppäkerttujen elämään kuuluu? Voiko leppäkertut viettää leppäkerttumaista elämää, jos ne on lemmikkeinä? Vai pitääks ne välillä päästää ison kiven juureen? Niin ja mikä on elämän tarkoitus?
Leppäkerttu, on muuten aika omituinen sana, ihan niinku mäntyesteri tai koivujohanna tai kuusiliisa.
vilma-liina sanoi:Liikkuuko toi Pertti? Aattelin vaan, että se saattaa olla täytetty. Sellaisiakin kuulemma on...
;)