Leppäkerttu, Elämän Tarkoitus ja Kaikkeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu

kekexx

Banned
Leppäkerttu, Elämän Tarkoitus ja Kaikkeus

Minkä ötökän näit viimeksi?

Mulla oli ikkuna yön auki ja keittiössä oli leppäkerttu. Kesä on ilmeisesti tullut. Annoin sille palan vedessä kasteltua leipää ja se diggaili sitä.* Mitä ne muuten normaalisti syö? Olutta kyllä on. Voiko sille antaa olutta? Sehän tulee ihan vitun känniin pisarasta :hupersuper: Tuleeko hyönteiset ylipäätään känniin? Eiks jotkut eläimet syö jotain käyneitä hedelmiä ja örvellä?

*Ajattele, olisitko onnellinen, jos saisit pihvin joka on paljon isompi kuin sinä itse.

Nyt musta tuntuu, että mulla on uusi lemmikki. Miten kauan leppäkertut elää? Olisiko eettisesti oikein ottaa tuo leppis lemmikiksi? Sehän ois oikeesti ihan siistiä. Mitä lepppäkerttujen elämään kuuluu? Voiko leppäkertut viettää leppäkerttumaista elämää, jos ne on lemmikkeinä? Vai pitääks ne välillä päästää ison kiven juureen? Niin ja mikä on elämän tarkoitus?

Leppäkerttu, on muuten aika omituinen sana, ihan niinku mäntyesteri tai koivujohanna tai kuusiliisa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kekexx sanoi:
Vai pitääks ne välillä päästää ison kiven juureen?
Joo, päästä vaan välillä se leppis ulos lenteleen. Kyllä se tulee takas jos se oikeesti välittää susta. Ja älä pidä enään ikkunaa auki.

pienenä noita leppäkerttuja ja kaikkia muita kivoja hyönteisiä näki paljon enemmän. pitää pitää silmät auki

Ne syö vielä pienempiä ötököitä. Kasvaako tähän aikaan vuodesta jotain sieniä?

Corleone sanoi:
Leppäkertut haisevat pahalle. Haistakaa vaikka.
Tää no niin totta. Pienenä pidin leppiksiä isossa kannellisessa astiassa, jossa oli heiniä, vettä ja kaikkia muita tykötarpeita. Siinä vaiheessa joutu aina päästämään ne vapauteen, kun haju alkoi olla niin pistävä, että silmiä kirveli. Ja noilta ajoilta on peräisin sanonta:" haisee ihan leppäkertun pissalta"

edit. eilen meillä oli mehiläinen pesuhuoneessa, mutta ohjasin sen sitten hellästi ikkunasta pihalle... hus.. ja pläts. Ohi meni, ja mehiläinen jatkoi lentoaan raikkaassa ulkoilmassa.

kekexx sanoi:
Miten kauan leppäkertut elää? Olisiko eettisesti oikein ottaa tuo leppis lemmikiksi? Sehän ois oikeesti ihan siistiä. Mitä lepppäkerttujen elämään kuuluu? Voiko leppäkertut viettää leppäkerttumaista elämää, jos ne on lemmikkeinä?

Leppikset elävät pari viikkoa tai kuukautta. Ehkä hyvällä tuurilla koko kesän?

Leppis tarvitsee tarpeeksi ison häkin ja pahnat pitää vaihtaa kerran päivässä. Sille pitää syöttää kirvoja, jopa 100 kpl päivässä. Jos se ei saa tarpeeksi ruokaa, se haluaa lentää etsimään lisää. Leppiksen toukka voisi olla hyvä vaihtoehto lemmikiksi, koska se ei voi lentää pois. Se tarvitsee kuitenkin enemmän ruokaa kuin aikuinen yksilö.

Leppiksen elämällä ei taida olla paljon muuta tarkoitusta kuin syödä ja lisääntyä ja ilahduttaa kaltaisiasi lapsia.

Tuli tosta oluen juottamisesta mieleen, että sukulaisilla jotka asuu Saksassa, on kesäsin ihan helvetisti isoja etanoita pihalla. Ne laittaa olutta lautaselle, ni ne etanat tulee dokaa ittesä hengiltä :D

Maistuu myös suomalaisille etanoille. Mutsi on kokeillu :kippis1:

vilma-liina sanoi:
Tää no niin totta. Pienenä pidin leppiksiä isossa kannellisessa astiassa, jossa oli heiniä, vettä ja kaikkia muita tykötarpeita. Siinä vaiheessa joutu aina päästämään ne vapauteen, kun haju alkoi olla niin pistävä, että silmiä kirveli. Ja noilta ajoilta on peräisin sanonta:" haisee ihan leppäkertun pissalta"

Se haju tulee leppiksen ulosteessa olevasta ammoniakista. Purkki pitäisi tyhjentää aika ajoin tai ne kuolevat omaan ulosteeseensa ja sen hajuun. Näin kävi mun etanoillekin:)

Meillä pyörii pirusti semmosia pieniä mustia pörriäisiä, tulivat heti kuvioihin kun emäntä raahas pari kasvia ikkunalaudalle. Jostain niitä vaan tulee lisää vaikka tapan niitä minkä ehdin.

vilma-liina sanoi:
Tää no niin totta. Pienenä pidin leppiksiä isossa kannellisessa astiassa, jossa oli heiniä, vettä ja kaikkia muita tykötarpeita.
.

Sama juttu,se oli mukavaa puuhaa. :) Sittemmin innostuttiin pyydystelemään mehiläisiä kannelliseen lasipurkkiin.Se oli aika jännää siinä vaiheessa kun purkissa oli jo toista kymmentä vihaista ampparia ja lisää piti saaman.

kekexx sanoi:
Minkä ötökän näit viimeksi?

No tämmöisen mä bongasin chillaamassa männyn kaarnalla.

012-01.jpg

Sillä oli selvästi joku pimu mielessä...

Juupeli82 sanoi:
Tuli tosta oluen juottamisesta mieleen, että sukulaisilla jotka asuu Saksassa, on kesäsin ihan helvetisti isoja etanoita pihalla. Ne laittaa olutta lautaselle, ni ne etanat tulee dokaa ittesä hengiltä :D

Maistuu myös suomalaisille etanoille. Mutsi on kokeillu :kippis1:
Mikäs teidän osoite on? Vähävarainen opiskelijahan tulee oikeaoppisesti ottamaan etanoiden kanssa oluenjuontikilpailut :hyper:

Dragon sanoi:
No tämmöisen mä bongasin chillaamassa männyn kaarnalla.

[OMG]http://protect.forest.ru/win-1251/pests/trunk/images/012-01.jpg[/OMG]

Sillä oli selvästi joku pimu mielessä...

Sarvijaakko Acanthocinus aedilis se siinä.

Meillä asuu kotona melkein kesy hämähäkki. Tai en tosin oo varma, onko niitä yks vai useampia, sen verran samannäköisiä ovat olleet. Se on yllättävän seurallinen otus, aamuisinkin se kömpii saunasta tervehtiin :) Sitten kerran se tuli katteeleen telkkaa mun kanssa, oikein pitkän aikaa kateltiin Bad Girlsiä yhdessä.

Joskus se näyttäytyy keittiössä - vissiin siinä toivossa, että sais osansa sapuskoista. Onneks en kuitenkaan oo sitä mun protsku/maltopussien liepeillä vielä nähnyt, sillä vaikka se onkin ihan kiva kaveri, en haluais välttämättä nähdä, miten noi tehoo hämähäkeillä. Se kun kuitenkin välillä reenaa pikku hämähäkin lihaksiaan virittelemällä katosta roikkuvia seittejään. :D

Sanomatta selvää kuitenkin lienee, etten mä enää tän tutustumisen jälkeen oo sitä viittinyt ulkosallekaan hätistää, ainakaan ennen kun noi ilmat yhtään lämpenee.

tää on selvästi paras tredi ever!

demoni sanoi:
Ne syö vielä pienempiä ötököitä. Kasvaako tähän aikaan vuodesta jotain sieniä?
Juu, korvasieniä on alkanut jo ilmestyä metsiin :hyper: Ja ilmeisesti kaikki ei oo muistaneet, että ne tarvii ryöpätä ennen kun niistä mitään kokkailee...

Leppisten pissaakin pahemman hajuinen on luteen erite. Viime kesänä semmoinen oli päättänyt tulla nukkuun mun viereen ja siinä samassa oli vissiin pissannut mun niskaan. Aamulla ihmettelin, mikä oikein haisee niin hirveelle, kunnes huomasin vihreän luteen peiton reunalla. :urjo:

Suositut

Back
Ylös Bottom