Lepoviikon jälkeisen treenin kulku?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vanha ketju, mutta sopiva aihe.. eli miten kannattais nyt tehdä, ku oon dieetillä ja paino on tipahtanut parissa kuukaudessa 92kg -> 87kg, treenaan 1-jakoisella 3krt/vko ja en oo nyt kevennystä saati lepoa pitänyt yhtään.. ( tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ) nyt on parina päivänä ollu ongelmia unen saannin kanssa ja sydän saattaa hakata sataa jo siitä kun nousee tuolilta ylös ja eilen oli ihan pientä lämpöä noin 36.9 ja normaalilämpö on ollu jotain 36.3. Eli pitäiskö nyt pitää täydellinen lepoviikko salilta, kun olin tänään ja tein vaan puolet kovista sarjoista niiku on suositeltu, mutta oli helvetin voimaton olo ja pää särki hieman lopputreenistä, eli oisko täydellinen lepo nyt parempi kuin pelkkä kevyt viikko?

vanha ketju, mutta sopiva aihe.. eli miten kannattais nyt tehdä, ku oon dieetillä ja paino on tipahtanut parissa kuukaudessa 92kg -> 87kg, treenaan 1-jakoisella 3krt/vko ja en oo nyt kevennystä saati lepoa pitänyt yhtään.. ( tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ) nyt on parina päivänä ollu ongelmia unen saannin kanssa ja sydän saattaa hakata sataa jo siitä kun nousee tuolilta ylös ja eilen oli ihan pientä lämpöä noin 36.9 ja normaalilämpö on ollu jotain 36.3. Eli pitäiskö nyt pitää täydellinen lepoviikko salilta, kun olin tänään ja tein vaan puolet kovista sarjoista niiku on suositeltu, mutta oli helvetin voimaton olo ja pää särki hieman lopputreenistä, eli oisko täydellinen lepo nyt parempi kuin pelkkä kevyt viikko?

No aivan varmasti kannattaa. Ei ne lihakset viikossa mihinkään katoa.Itse söisin vähän enemmän lepoviikolla, jotta voimat ei häviä. Vaikka +-0 kaloreilla. Saattaa olla, että joku viruskin on iskenyt, ja tuntemukset johtuvat siitä. Joka tapauksessa vähän lepoa ei ole pahitteeksi

Kiitos vastauksesta! joo nyttenki pientä lämpöä näytti olevan. Kyllä mä sen viikon totaalilevon nyt sitte pidän, ettei mitää vakavampaa ainakaa ehi tulemaan.

Kevyt viikko ohi taas ja ensimmäinen treeni takkuilee aina, nyt olen keksinyt oivan ratkaisun: aamulla käyn tekee sarjan kaksi per lihasryhmä normaaleilla painoilla hermostoa herätelläkseni (toistomäärät eivät ole kevyttä viikkoa edeltävällä tasolla). Ja illalla kun menen tekemään normaalin treenin niin kylläpä sujuu taas samoilla painoilla ellei isommilla kuin ennen kevennystä. Vaatii tuota herättelyä kroppa ja hermosto ensin. Eikä tuu hakattua päätä seinään aamutreeneissä jo kun ei suju. :D

tai sitten muuttaa sitä kevennystä siihen suuntaan, ettei kroppa uinahda. ei kevennyksen tarkotus oo treenejä pilata vaan päinvastoin.

tai sitten muuttaa sitä kevennystä siihen suuntaan, ettei kroppa uinahda. ei kevennyksen tarkotus oo treenejä pilata vaan päinvastoin.

Joo normaalit treenit käyn tekemässä kevennettynä kevyellä viikolla, mut mielellään otan ihan kokonaisiakin lepopäiviä useamman. :)

lähinnä se kevennyksen määrä kuormassa ja volyymissä merkkaa, miten se kroppa saadaan palautumaan paremmin, mutta ei kuitenkaan nukahda liikaa. useammat lepopäivät sopii silti sekaan.

Se voi olla se intensiteetin lasku mikä tekee tuon uinahtamisen. Kevyen viikon voi toteuttaa niinkin että pitää intensiteetin korkealla mutta leikkaa volyymista reilulla kädellä. Ihan äärimmäisen äärimmäinen esimerkki voisi olla että käy tekeen yhtenä päivänä yhden maksimiykkösen niin intensiteetti on kova mutta volyymi ihan olematon. Käytännössä tietysti en ihan ekana suosittele vaan tää oli enemmänkin karrikoitu esimerkki.

pääasiassa jengi keventelee liikaa. bodypuolella se ei oo niin kriittistä, mutta voimapuolella se tuloskehityksen jatkuvuus merkkaa enemmän. mä teetän hyvin usein kevyillä jaksoilla suht terävääkin ykköstä ylirautaherättelynä ennen iisimpiä työsarjoja. nää menee aina yksilön mukaan, mutta voidaan aika pitkälle yleistää kyllä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Et ole friikki! Oon havainnut ihan saman asian. Tuntuu ettei mihinkään, mitä yrittää tehdä saa sellasta oikeanlaista tuntumaa ja kroppa tuntuu muutenkin sellaselta keitetyltä makaroonilta

Erittäin mielenkiintoinen aihe. Itselläkään ei kulje lepoviikon jälkeen, aina ne 2 viimeistä viikoa ovat parhaimmat.
Ennen treenasin 4+1 viikon rytmillä (kestovoima, perusvoima, maksimivoima)
Nykyisin 4+4+1 rytmillä, eli 4 viikoa pakkalaitteilla ja 4 viikoa vapailla ja sitten lepo.
Lisäksi olen lisännyt ohjelmaan edellisten kausien ylläpitotreenit ohjelmaan.
Eli ennen vain 3 kauden mukaista treeniä, nykyisin 3+2... eli nyt kun menen maksimikautta,
niin 1 kestovoima, yksi perusvoima treeni.
Jää nähtäväksi ensi vuoden alussa, miten taas kestovoima lähtee.
Auttako ylläpito treeni tuohon makarooni ongelmaan :)

Itse kokeilin viime kevennysviikkoa voluumia vähentämällä, esim jos ohjelmassa tavallisesti Liike A : 3x5, Liike B: 3x10 ja niin edelleen, niin teinkin vaan 1x5, 1x10 ja näin edespäin. Seuraavalla viikolla nousikin rauta taas nousujohteisesti, mutta ehkä seuraavalla kerralla kevennän hieman myös painoista, ihan nivelten palautumisen kannalta ajateltuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom