Leposyke normaalia korkeampi

En tiennyt mihin osioon tämä kuuluisi enkä löytänyt mitään järkevää keskustelua aiheesta joten avasin uuden topicin tälle.
Eli mulla on tuntunu hetken aikaa että on korkeempi leposyke mitä ollut normaalista (ollut ennen normaalisti 50 pinnassa). Nyt sitten mittasin sen verenpainemittarilla ja näytti 59. Mistä vois johtua/kertoa ja onko jollaki ollu joskus samaa niin saitteko selville ja mikä oli ja millä se lähti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on täysin normaali syke ja se ei oo ikinä myöskään vakio esim 50/min vaan vaihtelee päivän mittaan yms. Et eipä tosta huolestua tartte missää mielessä.

Mulla on aina ollut leposyke mitattaessa jotain 80-90 tai vieläkin korkeampi. Olen usein väsynyt ja käytän varmaan liikaa kofeiinia ja lähes päivittäin myös vähän alkoholia.

Mulla on aina ollut leposyke mitattaessa jotain 80-90 tai vieläkin korkeampi. Olen usein väsynyt ja käytän varmaan liikaa kofeiinia ja lähes päivittäin myös vähän alkoholia.
Meikällä sama homma, syke huitelee aika usein jossain 70-85 välissä, jos saa ittesä johonki ultimaattisee Zen tilaa mitates ni saattaa olla siel n. 50. Oon kans väsyny lähes aina (Uniapnea ja kilpparin vajaatoiminta taustalla)... Et kyllähän kaikki tollanen vaikuttaa asiaa.

Kohonnut leposyke on yks ylikunnon oireista, joten kannattaa kyllä ainakin pohtia, onko muita siihen viittaavia oireita. Ja toki voi olla ihan mittaristakin kiinni, jos aiemmin olet siis mitannut sykärillä tms.

Mitä arvelet, kannattaako noin jatkaa? Ei liika stressi ole sama asia kuin ylikunto, vaikka osa oireista onkin yhtäläisiä, kuten esim. koholla oleva leposyke. Ja liika stressi voi myös johtua täysin puutteellisesta levosta, eikä liiasta kuormituksesta.

Viittasin sekä kofeiiniin, että alkoholiin. Tutkitusti jopa vain kaksi ravintola-annosta illalla pilaa seuraavan yön unet, siis unen laadun, eli ihminen ei palaudu kunnolla.

Viittasin sekä kofeiiniin, että alkoholiin. Tutkitusti jopa vain kaksi ravintola-annosta illalla pilaa seuraavan yön unet, siis unen laadun, eli ihminen ei palaudu kunnolla.
Se on kyllä totta, että pari annosta myöhään pilaa unet, en ota niin vaan yleensä aikaisemmin. Ja vain yhden tai puolitoista. En voi vähentää kofeiinia kun en levätäkään pysty aina kun väsyttää.

Kyse ei olekaan siitä, onko 60bpm tai 80bpm leposyke normaali, vaan siitä, että n. 10 lyönnin muutos leposykkeessä on oire jostain. Ja se leposyke pitäisi tosiaan mitata heti aamulla ennen ylösnousemista, ja seurata sitä arvoa, eikä niin että vertaa vaikka aamu- ja iltasykkeitä.

Kyse ei olekaan siitä, onko 60bpm tai 80bpm leposyke normaali, vaan siitä, että n. 10 lyönnin muutos leposykkeessä on oire jostain. Ja se leposyke pitäisi tosiaan mitata heti aamulla ennen ylösnousemista, ja seurata sitä arvoa, eikä niin että vertaa vaikka aamu- ja iltasykkeitä.
Aamulla heti herättyä syke on ihan hirveä, kun joutuu heräämään yhtäkkiä kesken unien joko lapsen ääniin tai herätyskelloon :eek:

Aamulla heti herättyä syke on ihan hirveä, kun joutuu heräämään yhtäkkiä kesken unien joko lapsen ääniin tai herätyskelloon :eek:
Jos syke on kova, niin se voi juontaa juuret juuri tuohon, eli unen vähyyteen ja sen katkonaisuuteen. Monella perheen isi/äidillä kammottavat ajat aina, kun lapsia saa. Lepo on kehon tärkein palauttaja. Jos ei unet toimi, niin ongelmat alkavat kasaantumaan.

Jos syke on kova, niin se voi juontaa juuret juuri tuohon, eli unen vähyyteen ja sen katkonaisuuteen. Monella perheen isi/äidillä kammottavat ajat aina, kun lapsia saa. Lepo on kehon tärkein palauttaja. Jos ei unet toimi, niin ongelmat alkavat kasaantumaan.
Joo ei tässä auta kuin lusia ja doupata. Ja toivoa, ettei ehkäisy petä nyt kun haluttu lapsiluku täys....

toi aloittajan syke ei ole kyl kovin korkea mutta jos se huolestuttaa niin kannattaa sitä seurailla,ottamatta siitä ressiä. väsymys, kofeiini, tietyt lääkkeet, matala hemoglobiini, huono palautuminen, liika treeni,stressi... voi kohottaa sykettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom