Lepopäivät/Treenipäivät???

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pakko kysyä että kuinka monta kertaa viikossa treenaatte???
Itse treenaan 5-6kertaa viikossa töitten lisäksi.Onko se liikaa eli pitäisikö treeni kerrat pudottaa 4-5kertaan viikossa???

Ellet oo aikasemmin harjoitellu aktiivisesti niin kannattaa nostaa hiljalleen. Tärkeintä on varmaan se ettei vedä niitä sarjoja ihan loppuun jos on palautumisongelmia. Ja että syö todellakin riittävästi.

Mulla kolmet salitreenit ja 5-6 lajitreeniä viikossa. Ylikunto ei ainakaan vielä oo vaivannu, vaikka siitä kovasti täällä puhutaankin. (koputtaa puuta)

Tuntuu vaan välillä ett kroppa kestää mitä vaan.Välillä oon treenannu päivittäin 17päivää putkeen.Jos pidän lepopäiviä niin jotenkin vaan omatunto rupeaa kolkuttamaan ett senkin laiska perse ylös penkistä ja vauhdilla.

Massakeisari sanoi:
Tuntuu vaan välillä ett kroppa kestää mitä vaan.Välillä oon treenannu päivittäin 17päivää putkeen.Jos pidän lepopäiviä niin jotenkin vaan omatunto rupeaa kolkuttamaan ett senkin laiska perse ylös penkistä ja vauhdilla.

Haa! Sama juttu! Voi sitä vitutuksen määrää jos kesälomalla lähtee vaikka mökille. Pakko hakata halkoja tai touhata jotain kokoajan. :lol2:

Vaikka ei ylikuntoa heti tulisikaan, niin se jokapäiväinen treenaaminen haittaa palautumista siten, että se jää vajaaksi(lue: haittaa lihaskasvua). Kannattaa miettiä toiseen kertaan, mieluummin treenaisin kovaa ja pitäisin välipäiviä mielellään joka toinen päivä.

Oon nyt nostanut aktiivisesti punttia n.2vuotta ja siihen on jäänyt sanotusti "koukkuun".Mulle tulee huono omatunto jos pidän parikin lepopäivää putkeen.

Viitenä päivänä viikossa on itselleni maksimi. Tuntuu muutenkin, että kehitys näkyy parhaiten tauon (esim. viikon-parin treenaa vain kerran tai kaksi viikossa) jälkeen: yhtäkkiä painoja voi ladata enemmän kuin ikinä aiemmin on jaksanut. Toisaalta itselläni aika rajoittaa tehokkaasti treenien määrää; jos on paljon tenttejä ja pitäisi matkustaa poikaystävän luo toiseen kaupunkiin, niin saattaa tulla vain pari treenikertaa viikossa (tämä kyllä soimaa jo omatuntoa:rolleyes: )

Joskus nuorempana ja hölmömpänä (vielä kuitenkin nuori ja hölmä) tuli käytyä salilla jokapäivä puolen vuoden ajan liian rankalla ohjelmalla. Eipä sitä kehitystä juuri ollut... tosin puutteellisella ruokavaliollakin omalla kohdalla suuri merkitys. Jossain vaiheessa lihakset ei enää ottanu treeniä vastaan ja vaikka treenit vedettiin mukamas täysillä ja aina vaan jakso tehä vaikka kuinka, tosiasiassa paikat ei koskaan edes ehtiny palautua. Jotenkin lihakset vaan turtu eikä sitä ees ite tajunnu, ku se raudan heiluttelu oli niin kivaa ja päässä soi "mitä enemmän, sitä nopeemmin", vaikka perse-edellähän sitä mentiin puuhun. Nykyään 3krt viikossa salia ja välipaivinä nautitaan lihaskivuista ja palautellaan paikkoja, kehitys ok. Jos jalkapäivän jälkeen pöntölle "laskeutuminen" käy ilman hampaiden kivistelyä, tai rintapäivän jälkeen takki on helppo vetää niskaan, treeni on menny hukkaan. Näin omalla kohdalla tuo treenaus.

Onko massakeisari kauankin vääntänyt aktiivisesti punttia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom