lentokoneeseen omat eväät

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tästä on ollut aikaisemmin puhetta , mutta en löytänyt sitä keskustelua....
Olen lähdössä thaimaaseen ja lento kestää sen 12-13h. Syön max 30g hiilareita vuorokaudessa ja olenkin miettinyt pääni puhki mitä ottaisin lentokoneeseen mukaan. Mulla on tapana syödä 3 tunnin välein , joten useampi välipala pitää olla ja lennon jälkeenkin menee useitä tunteja ennen kuin olen hotellilla. Jos ei olisi tullut uutta sääntöä nesteiden kuljettamisesta olisi ollut helppo ottaa eas -protskutetroja mukaan, mutta eipä nyt voi... jauhojen kanssa ei viitsisi alkaa pelata, kun ei tiedä minkälainen hyypiö vieressä istuu ja saanko loppumatkan selitellä miksi syön noin.....ja sheikkerin pesujutut.... jotain säilyvää täyttävää ja laillista:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Erikoisruokavaliota noudattavan JUOMAT saa Finnairin sivujen mukaan viedä koneeseen. Eli eikös sitten sais prodejuomatetrojakin viedä (alakarppaaminenhan ON erikoisruokavalio, eikö? :D) Ja minkä ihmeen takia vain VAUVAN ruuat ja juomat saa viedä???

Zone-sarja -42%
Meitsi ainakin pelailee jauhojen kanssa ihan suvereenisti eikä ole koskaan kukaan puuttunut. Sen sijaan tunalla läträäminen on vähän noloa. Jauhot, patukat ja pähkinät ovat kätevät eväät ellei patukat ole sulle ihan nounou? Vaikka onhan niitä sokerialkoholiversioita (jotka kyllä ovat lähes poikkeuksetta ihan sairaan pahoja), onko parikyt grammaa polyoleja kuinka paha juttu alakarppaajalle? (ihan uteliaisuudesta kysyn).

Mulla oli aikoinaan, low-carbdietillä, mukana itse tehtyä beef jerkyä.
Ohje: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=701278&postcount=16

Lisäksi otin mukaan, rautamasu kun olen, ihan polar 5 juustoa ja itse tehtyjä marenkeja. Niitä sitten söin välittämättä mahdollisista bakteereista, jotka voivat huoneenlämmössä villiintyä. Taskulämmin juusto :kuola:

Marenkien ohje:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=334264&postcount=12

Nyt jos lähtisin reissulle niin:
- Pakastaisin 2-3 vesipulloa, jotka joisin matkalla kun sulavat. Toimivat kätevinä kylmäkalleina pilaantuville ruoille
- Ostaisin kaupasta uutta vähärasvaista siluetti metvurstia (rasvaa vain 2,8%). Vakuumipakattu metukka säilyy hyvin tuon 10-12 tuntia lämpimässäkin. Ja senhän syö sitten avattuna kerralla!
- tomaatteja / kurkkua

Kaiken tämän ja paljon muuta voi ottaa mukaan lentokoneeseen vähintäänkin silloin, kun vetoaa erikoisruokavalioon ja sanoo syövänsä ruoat lennon aikana.

Luin just finnairin sivuilta , että kaikki nestemäiset aineet pitää pakata enintään 1dl (100 ml) kokoisiin pakkauksiin ja pakkausten täytyy mahtua enintään 1 l kokoiseen uudelleen suljettavaan ja läpinäkyvään muovipussiin (esim. minigrip-tyyppinen)
mukana saa olla jokaisella matkustajalla yksi litran pussi nestepakkauksia .Eli litraan mahtuu kaksi tetraa ja välttämättä ei saa viedä koneeseen:(
Lennän ensin oulusta helsinkiin, jossa oottelua kolme tuntia ja sitten lento 12-13h. Lähden siis jo 6 kotoa illalla ... lento lähtee n 23.40 hesasta... Olen niin nirso , että yleensä mulle ei kelpaa finnairin ruoista kuin tee ja sämpylän välistä juusto(mies hoitaa loput:) ) Ja nirso sen takia kun mulla on niin temppuileva vatsa.. En halua vääntelehtiä koko matkan ajan muutenkin epämukavissa olosuhteissa.
Eli mukaan lähtee pähkinöitä ja joku vähäsokerinen patukka... kurkkua ja täytyy kai sitten ottaa mukaan sheikkeri ja jauhot....
Joku varmaan aattelee, että onko pakko olla niin ehdoton sen hiilarin kans mutta kun mulla on vaan kaksi vaihdetta joko/:rolleyes: tai

Hmm onkohan lentoaseman lähellä(kävelymatkan päässä) jotain kauppaa mistä sais ruokaa.. On niin monta tuntia aikaa että siinähän vois käydä hakemassa juustoa

Hellou,
Olen nyt kaksi kertaa uusien säädösten alkamisen jälkeen lentänyt, edes takas eikä ruokien kanssa ole mitään ongelmia tullut. Tänään viimeksi oli ruoat mukana, eikä ketään edes kiinnostunut kylmälaukustani kun laitoin sen hihnalle. Viimeviikolla mulla oli raejuuston seassa mehukeitotkin, eikä sitä laskettu nesteeksi (vaikka varmaan olisi pitänyt). Olen kertonnut turvatarkastajille, että minulla on erikoisruokavalio ja pistän ruoat läpivalaisuun. Nuo Buttiksen mainitsemat jäädytetyt pullot kuullostaa kyllä loistavalta idealta, sillä vesipullot tyhjätkin sellaiset olen jättänyt kyllä kotiin.

Luulen kyllä, että noissa valmiissa protskujuomissa voi tulla ongelmia koneeseen viennin kanssa, mutta sekoita koneessa jauheeista shake, kuten topokatti mainitsikin, tai ota muuten omat eväät purkkeihin, niin etköhän pitkästä lennosta selviä. :)

Hmm onkohan lentoaseman lähellä(kävelymatkan päässä) jotain kauppaa mistä sais ruokaa.. On niin monta tuntia aikaa että siinähän vois käydä hakemassa juustoa

Lentoasemalla (ulkomaan terminaali) on Stockmann, mistä viimeksi nappasin ruisleipää mukaan. Siellä näkyi olevan kaiken näköistä muutakin, uskoisin myös että emmentalia löytyy. Juustoleipää ainakin oli. Lentoaseman lähettyvillä ei tietääkseni kauppoja ole, Jumboonkin on sen verran matkaa että tuskin kannattaa lähteä.

Kannattaisko sun ottaa etukäteen lentoyhtiöön yhteyttä ja tiedustella miten menetellä erityisruokavalion ja siihen kuuluvien juomien kanssa. Kun kuitenkin on noin pitkä lento. Jos sieltä jotain joustoa löytyy kun löytyy noiden vauvojen ruokienkin kanssa.

ei mitään ongelmia tuoda ruokia koneeseen. Kuljetin koko dieetin ajan normaaleita ruokia mukana koneessa, eikä turvatarkastuksessa mitään sanottu. Mukana kulki protksut, kana, riisi, vitskut etc. Ei kannata noista reissuista turhaan sen monimutkaisempia tehdä...

itse olen turvautunu niihin itsetekoisiin kylmäkalleihin ja enimäkseen raejuustopakkauksiin... mehukeitoistani ei kukaan ole vielä valittanut.... kohta taas 13 h taikkuihin edessä...

Mites siinä tapauksessa, kun on kyseessä jatkolento, onko kokemuksia? Ajattelin ottaa huomenna omia eväitä mukaan mutta joudun vaihtamaan konetta Arlandassa, joka hieman epäilyttää, koska viimeksi olivat ainakin kovin tiukan oloisia Arlandan kentällä jo noin yleisesti ottaen (ilman eväskassiakin).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Musta tuntuu, että noi säädökset on aika lentokenttäkohtaisiakin. Eilen tulin Hong Kongista, joka on yksi maailman vilkkaimmista kentistä, mutta ihmeen löysästi noihin säädöksiin suhtauduttiin. Tytöllä oli omassa mukissa vettä + lasten purkkiruokaa. Vesimukista ei oikein edes kysytty, että mitä se on, sanoin, että siellä kassissa on sitten sekä vettä että ruokaa. Ei mitään kiinnostusta. Hong Kongista lähtiessä miehen käsimatkatavarat taas pengottiin ihan ympäri, siellä kun oli läppäri ja jotain tietokoneen osia.

Torstaina kun lähdettiin Kiinasta liikenteeseen, niin tytön mukissa oleva vesi haisteltiin tosi tarkkaan ja purkkiruokia räpellettiin aika lailla.

Onneksi ei tarvi Finnairilla melkeinpä vuoteen lennellä. Kuulostavat melko tiukoilta nuo 1 dl:n kokoiset annospakkaukset varsinkin, jos lentokaverina 10 tunnin lennolle on puolitoistavuotias lapsi.

Kyllä oma kokemukseni viikonloppuna Saksasta tulleena on, että ei MITÄÄN mukaan mikä ei siihen hemmetin minigrip-pussiin mahdu. Otti niin kauheasti päähän, kun ostin Suomen puolelta kasvovettä ja geeliä, jotka sitten piti jättää tullin varastointiin (ja tietysti viiden euron maksua vastaan), kun purkit olivat liian isoja, yli desin kokoisia.:curs: Ja sekin harmitti, että olin ostanut juomisia koneeseen Suomen puolelta, jotka heitin tullissa sitten roskiin ja sitten vasta koko turvatarkastuksen loppupäässä tullivirkailija sanoi, että haluaisitko laittaa nämä sitten varastointiin, kun kirosin että en prkl heitä näitä kalliita kasvomyrkkyjä ja geelejä roskiin kun just kävin ne ostamassa...sinne meni sitten limsaa ja mehua ukon kanssa varmaan ainakin kympillä:(

Nyt alkaa varmaan kauppa käymään pienillä matkapakkauksilla, kun yleensähän naiset haluavat ottaa omat härpättimensä mukaan kotoa :D

Ja mennen tullen kaikki pengottiin, myös ripsiväri siirrettiin nestemäisiin tavaroihin.

Onneksi ei tarvi Finnairilla melkeinpä vuoteen lennellä. Kuulostavat melko tiukoilta nuo 1 dl:n kokoiset annospakkaukset varsinkin, jos lentokaverina 10 tunnin lennolle on puolitoistavuotias lapsi.

Ehkä kuulostaa pilkunn*ssimiselta, mutta ei nää määräykset ole mikään Finnairin keksintö.
Ilmailuhallinnon sivuilta poimittua:

Nesteiden kuljetusta matkustamossa koskeva uusi EY:n asetus tulee voimaan 6. marraskuuta 2006. Asetus koskee kaikkia EU-maita sekä Norjaa, Islantia ja Sveitsiä.
...
Mukaan matkustamoon voit ottaa esimerkiksi:
- lentomatkan aikana käytettävän vauvan ruoan ja/tai juoman

Eipä tästä tilanteesta kukaan varmasti nauti mutta määräykset nyt vain ovat nämä, ja niiden mukaan toimitaan. Muistakaa nyt hyvät ihmiset että ruumassa saa edelleen kuljettaa normaalikokoista kosmetiikkaa ja muita nesteitä, jos ei minigrip-pussit ja matkapakkaukset houkuttele.

Wendy sanoi:
Eipä tästä tilanteesta kukaan varmasti nauti mutta määräykset nyt vain ovat nämä, ja niiden mukaan toimitaan. Muistakaa nyt hyvät ihmiset että ruumassa saa edelleen kuljettaa normaalikokoista kosmetiikkaa ja muita nesteitä, jos ei minigrip-pussit ja matkapakkaukset houkuttele.
Niin, miksi niitä kaikkia meikkinesteitä ym pitää ylipäätänsä ottaa käsimatkatavaroihin, tätä mä olen ihmetellyt vähän.. Kyllä ne shampoot, kasvorasvat ym on ainakin mulla menneet aina siellä ruumassa..

Wendy sanoi:
Ehkä kuulostaa pilkunn*ssimiselta, mutta ei nää määräykset ole mikään Finnairin keksintö.

Eihän ne ookaan. Jos kuitenkin lähden Finskin lennolle vaikka nyt Honkkarista, niin samat turvatarkastuksethan kaikille tehdään, ihan sama millä siivillä liikkuu.

Hassulta tuntuu se, että Aasiassa asiasta ei juurikaan omien kokemusteni perusteella piitata. Mulla on nyt kolme kertaa tuon säädöksen voimaan tulon jälkeen ollut käsimatkatavaroissa käsidesipullo mukana (kun sitä tulee täällä jatkuvasti käytettyä). Lähes 100% alkoholia, eikä ehkä ihan niiden sallittujen tavaroiden joukossa. Maassa (ja maanosassa) maan tavalla näköjään.

Niin, miksi niitä kaikkia meikkinesteitä ym pitää ylipäätänsä ottaa käsimatkatavaroihin, tätä mä olen ihmetellyt vähän.. Kyllä ne shampoot, kasvorasvat ym on ainakin mulla menneet aina siellä ruumassa..

No mä ainakin pärjään viikonloppureissun pelkällä pienellä laukulla joka menee sitten käsimatkatavarana. Siksi ne pitää pakata mukaan. Toinen syy on, että vaikka ruumaan menisikin laukku niin pakkaan välttämättömät tavarat käsimatkatavaroihin, siltä varalta jos ruumassa olevat tavarat eivät saavukaan perille samaan aikaan kuin minä (varsinkin jos on jatkolento/-lentoja) niin ei tarvii heti kauppaan rynnätä...

kaisa sanoi:
Hassulta tuntuu se, että Aasiassa asiasta ei juurikaan omien kokemusteni perusteella piitata. Mulla on nyt kolme kertaa tuon säädöksen voimaan tulon jälkeen ollut käsimatkatavaroissa käsidesipullo mukana (kun sitä tulee täällä jatkuvasti käytettyä).

Ehkä siksi ei piitata kun toi asetus on voimassa vain EU-maissa?

no jos kysymyksessä on puolentoista päivän reissu ja jokaisesta ruumaan menevästä laukusta pitää maksaa kuusi egeä niin eipä tullut mieleen pakata piilolinssejä sun muita matkalaukkuun!

Ja sitten kun vielä laukku häviäisi niin avot.

Tottakai ymmärrän että ne ovat määräyksiä ja lakeja, tosin jotkut asiat olisi voinut järjestää hiukan paremmin itse etukäteen kun olisi tiennyt tuosta kaikesta tarpeeksi.

Tosin tuossa tapauksessa olisin maksanut mieluummin laukusta kuin varastoinnista.

Varmaankin säädöksissä vielä lentokenttäkohtaista vaihtelua ja vaikuttaa olevan myös tässä vaiheessa samalla lentokentällä hyvin virkailijakohtaista

Tää onkin hauska juttu mun lentolipussa (lento joulukuussa Bryssel-HKI) lukee: "... you are welcome to bring your own lunchbox and DRINKS." Tosin lippu on ostettu syyskuun lopussa, mutta luulisi nyt lentoyhtiöillä olleen jo tuolloin tietoa uusista säädöksistä, tuskin toi tieto täysin puskasta on tullut. :D

wippe sanoi:
Ehkä siksi ei piitata kun toi asetus on voimassa vain EU-maissa?

No on on, mutta sitä ihmettelin, että kun uutiset kuitenkin on samat kaikille ja varmasti nuo asiat kosketttaa ihan samalla tavalla kaikkia, asuu sitten EU-alueella tai Etelä-Afrikassa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom