Lentokentät maailmalla ja Suomessa

Onnistui!! :D
Heathrowssa joutui hieman juoksemaan, suoraan gatelle ja koneeseen (ja passintarkastus ja kysymykset oli vasta gatella). ORD:ssä oli paljon lyhyempi jono maahantulotarkastukseen kuin viimeksi, jäi ehkä 20min luppoaikaakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heathrowssa joutui hieman juoksemaan, suoraan gatelle ja koneeseen (ja passintarkastus ja kysymykset oli vasta gatella). ORD:ssä oli paljon lyhyempi jono maahantulotarkastukseen kuin viimeksi, jäi ehkä 20min luppoaikaakin.

Hyvä homma! :D Itellä tulee kesällä taas Heathin kautta lento mut tällä kertaa vaihtoaika on 3,5h ;)

Mulla takas tullessa siellä ainoa vaihto 2h 40min. Ei paha.
Toisaalta eilinen meni kivasti kun sai vain sukkana painaa seuraavaan koneeseen. :D En valita, ei turhaa luppoaikaa ja tylsää palloilua kentällä. :D Näin jälkeenpäin hyvä huhuilla tämmösiä.

Onko sulla AA:n lennot? Meillä on ihan sama vaihtoaika, kun mennään jenkkeihin kesällä. Sopivasti vielä lauantaina, niin kuin sinullakin taisi olla?

Pari kenttää on jäänyt mieleen:

* Gardermoen, Oslo. Tuli töiden takia pari vuotta käytyä ajoittain. Aika lailla samanlainen kuin Helsinki-Vantaa, paitsi parempaa (ja jumalattomasti kalliimpaa) safkaa ja silmänilona +180 cm blondeja, naispuolisia siis :)

* Windhoek Namibiassa. Sinne saapuessa ensin on passintarkastustiski, sen takana on tiski minkä yläpuolella kiväärin kuva (saat aseesi) ja seuraavassa huoneessa liukuhihna normaalisti muille matkatavaroille :D

^Joo siellä on erikseen terminaali ulkomailta tulevia varten. Sinne siis saavutte. Helppo nakki, ja mun mielestä kiva kun maahantulotarkastus on siellä jo. Määränpäässä saa sitten vain kävellä kentältä ulos.
Tosi hyvät opasteet on, junalla vaan sitten seuraavaan terminaaliin, siihen menee muutama minuutti. Maahantulotarkistus on ainoa jossa saa sitten jonotella enemmän.
Ja toki siellä seuraavassa terminaalissa on normaali turvatarkastus.

Näinhän se meilläkin on. Ainut terminaalin vaihto on O'Harella mennessä.

Jenkeissä vaihtaminen on aika kurjaa kun ekassa mestassa tehdään se maahantulo ja siihen liittyvät hössötykset. Kaveri otti kerran lennon las vegasiin niin että vaihto oli jossain new yorkissa tms, kuitenkin vaihtoaikaa 1h4xmin.. oli just ja just että ehti vaikka kone laskeutui hieman etuajassa. Onhan teillä riittävästi vaihtoaikaa?

Itse kun stressaan aina aikatauluja (kaikkia siis) niin paljon niin mieluusti vietän jenkeissä pari kolme päivää jo ekassa paikassa missä on se välilasku. Nykyään vältän vaihtoja jenkeissä jos vain mahdollista. Honolulu kiehtois niin joutuu tekemään tuon kuvion L.A:ssa tai san franciscossa.

Jenkeissä vaihtaminen on aika kurjaa kun ekassa mestassa tehdään se maahantulo ja siihen liittyvät hössötykset. Kaveri otti kerran lennon las vegasiin niin että vaihto oli jossain new yorkissa tms, kuitenkin vaihtoaikaa 1h4xmin.. oli just ja just että ehti vaikka kone laskeutui hieman etuajassa. Onhan teillä riittävästi vaihtoaikaa?

Onhan tuota vaihtoaikaa ruhtinaallisesti 2h 15min... :)

Toivottavasti kala osuu koukkuun ja saadaan tämä palvelu käyttöön: http://www.suntimes.com/lifestyles/travel/2970035-502/hare-international-customs-passengers-flights.html

ORD on melko ok mesta vaihtaa kyllä. Selkeä kaikin puolin, mulla jäi jopa hetki aikaa tapettavaksi vaikka oli 1h 50min vaihto.
Mä tykkään kyllä jos vaan aika piisaa, että noi diibadaabat on alta pois sitten kun saapuu määränpäähän.

ORD on melko ok mesta vaihtaa kyllä. Selkeä kaikin puolin, mulla jäi jopa hetki aikaa tapettavaksi vaikka oli 1h 50min vaihto.
Mä tykkään kyllä jos vaan aika piisaa, että noi diibadaabat on alta pois sitten kun saapuu määränpäähän.

ORD ? Ehtikö tosiaan hyvi tuossa 1h50min? Ja mihin jatkoit ja mistä lähdit?

^No joo, ehdin hyvin, maahantulotarkastusjono ei ollut mikään hirmuinen.
Ehdin syödäkin kentällä. :) ORD siis tosiaan O'Hare.
Tulin Heathrowsta tiettykin ulkomaanterminaaliin, jossa tarkastus, sieltä ulos, junaan ja toiseen terminaaliin josta jatkoin sitten Losiin. Toki turvatarkastus oli sitten uusiksi sen junamatkan jälkeen.

Nyt muuten pakko hehkuttaa.. :D Takas tullessa vain yksi vaihto, Heathrowssa.. Piti olla 2h 40min. No mitäpä kävi.. Eka lento lähti 2h 30min myöhässä. Vähän sai kurottua aikaa umpeen lennon aikana, mutta mutta. Kone kun oli maassa, mulla oli siitä 55min aikaa seuraavan lennon lähtöön. Ja MÄ TEIN SEN! :D
Koneesta ku pääsi ulos, aikaa olla gatella oli noin 20-25min. Hirmuinen juoksu ja runnominen ihmismassojen läpi, mutta ihan just kerkesin!

Tulee vastaus vähän myöhässä... On siis Fiumicino nimeltään. Ensimmäisen reissuni ikinä tein Roomaan, ja lennot ko. kentältä. Ihan perushyvä kenttä, ja aika selkeä. Hyvinkin italialaistyylinen :D

Samat kokemukset. Opasteet kertoo hyvin minne mennä. Muutaman kerran oon joutunut venaamaan laukkuja kauankin, mutta maassa maan tavalla :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom