Lenkki ja syke

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petut
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tiedän että on tapa laskea paras kunnonkohotus syke kun juoksee lenkkiä sykemittarin kanssa niin kuinka nopeasti sydän lyö, joten kysymys on yksinkertainen.

Miten lasketaan paras syke taso kuntoa kohottaakseen lenkkiä juostessa ?

Peruskunto 65 - 75 % maksimista , maksimisi pyöreästi 220 miinus ikäsi.
Tästä sitten seuraavaksi google ja "sykerajat" niin tulee nopeaa tietoa kaikkiin kysymyksiin.

E. Aerobinen harjoittelu - alue olis vielä parempi tälle kysymykselle. Nopeaan katsottuna löytyy kymmeniä thredejä tästä samasta hakusanalla "sykemittari".

Peruskunto alue 60%-70% ja vauhtikestävyys alue 70%-85% ja maksimikestävyys alue 85%100% eli aloita luomaan kunto tolla pk alueella ja siirry sen jälkeen enemmän ja enemmän vk alueelle ja "vieraile" samalla mk alueella. Eli suomeksi sanottuna luo hyvä pohja kunnolle ja rupea kehittämään sitä kuntoa.

Jos hakee lajinomaista kestävyyttä 3 minuutin eriin, miten kannattaisi vetää intervalleja?Ei varmaan ihan maksimikestävyysalueella pysty tota 3 minuuttia vetämään.
Eli miten toi 3 minuutin veto kannattaisi tehdä?

niin tai sitten 3x5 min erään :) pitäiskö juosta vauhtikestävyys alueella 4 min ja sitten minuutin kiihdytys sen jälkeen minuutin lepo ja taas uus erä vauhtiin ?

Tai sit voit juosta ERILAISIA LENKKEJÄ.

Mulla on aina toiminut erittely:

1.Pitkä ja rento,
2. Keskipitkä reipas,
3. HIIT

Nuista yhdistelee treenikauden, oman kunnon ja mieltymysten mukaan.

Tai sit voit juosta ERILAISIA LENKKEJÄ.

Mulla on aina toiminut erittely:

1.Pitkä ja rento,
2. Keskipitkä reipas,
3. HIIT

Nuista yhdistelee treenikauden, oman kunnon ja mieltymysten mukaan.

:worship:

Juuri näin.

Mä juoksen erilaisia lenkkejä fiiliksen mukaan! Ottaen kuitenkin huomioon missä vaiheessa treeniviikkoa mennään.
www.juoksufoorumi.fi on mulle uus, mutta luulis että sieltäkin löytyis vastauksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom