Lenkkiä

Lähinnä minulla on tarkoitus saada rasvaa palamaan parhaalla mahdollisella tavalla eikä niinkään tuo kuntopuoli mutta kyllähän siinä pakosti kunto kasvaa kun juoksee..hehe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
parhaiten rasva palaa sitten kun vedät jtn metsäreittejä kävellen 2-3h. Varmasti palaa rasva paremmin kuin että teet jtn lyhyitä intervalli settejä.

Meinaakko Juzzi, että putkeen vetelee 2-3h kävelysessioita? Tuohon kyllä aloittelijan ja ei niin aloittelijankaan innostus hiipuu..

Kun rasvan palaminen oli tavoitteena niin kyllä riittää 45min reipas kävelykin ennen aamupalaa. Juoksee mäet täysiä ylös niin saa vähän sykettäkin nostettua ja enemmän tehoja. Muutama kerta viikossa riittää varsin hyvin ja siihen vielä punttia päälle niin kylä lähtee! Aamiaisen jälkeen sitte tunti syömättä jos ei sitä joku oo jo sanonu.

rasvanpolttoa ja painonpudotusta ajatellen tama jokapaiva 2 - 3 kilometria holkkaa aamulla pitaisi riittaa aika mukvasti.
paino itse pudottaessa: 2 - 3 ensimmaista viikkoa paino tippuu paljon ruokavaliota muuttamalla.
Taman jalkeen juuri tama pieni holkka lisaa riittavasti aineenvaihduntaa + jalat tottuvat juoksemiseen. 5 viikkoa jokapaiva 2 - 3 kilometria holkkaa. tuloksena paino tullu alasapain ja paljon.
Mielestani taman jalkeen voi ruveta harkitsemaan jonkinlaista juoksuohjelmaa.

2-3 tunnin kävelyt saattaa tyhjästä alettuina tehdä aika häijyä myös jaloille. Ja kävely on keskimäärin tylsää; ehdottaisin että käy sopivalla kävelyllä ja aika pian alkaa siihen väliin lisätä pieniä hölkkäpätkiä tai vaikka 50 metriä minkä koivista irtoaa. Riippuu vähän asuinpaikasta ja ihmisestä miten sujuu; joskus itse pälyilin ympärille ja sitten spurttasin salaa, kun tuli koiranpissittäjiä vastaan niin muina naisina kävelin rauhallisesti - luultavasti naama sinipunaisena. Ne pienet vedot paransi kehitystä valtavasti verrattuna siihen tasaiseen hölkötykseen ja ennen kaikkea mielekkyys lisääntyi.

50 metria taysilla. Jos ei ole aikoihin mitaan rajahtavia juoksujuttuja tehnyt, niin en suosittele, varsinkin jos on kaveri on viela viihtynyt salilla.

Itse kavin loikkatreenin just vetamassa, ja taitaapi olla takareisi pari - kolme kipeena. Mites nyt airobista vedetaan ?

Alku rauhallisesti. tehoja lisaa 3 viikon valein, ja valilla kevyempaa viikkoa !!

esa67 sanoi:
50 metria taysilla.

Epätarkka sanavalinta tuo minun "täysillä". Jos ei ole juossut, niin "aikuisten täysillä" lentää kärsälleen, ainakin minun kokemus on sellanen. Eli tarkoitin että sen verran kun saa tehoja irti särkemättä paikkoja (heti tai huomiseksi). Eri pituisia "vetoja" ja erilaisella askelella, helpottaa kummasti pitkiäkin lenkkejä. Kai se on jotain spontaania väljää intervallia mitä tarkoitan.

KatiP sanoi:
Epätarkka sanavalinta tuo minun "täysillä". Jos ei ole juossut, niin "aikuisten täysillä" lentää kärsälleen, ainakin minun kokemus on sellanen. Eli tarkoitin että sen verran kun saa tehoja irti särkemättä paikkoja (heti tai huomiseksi). Eri pituisia "vetoja" ja erilaisella askelella, helpottaa kummasti pitkiäkin lenkkejä. Kai se on jotain spontaania väljää intervallia mitä tarkoitan.

Kannatan, kunhan taas viilasin.

Dodii...Eka lenkki takana! Kävin tänään lenkillä melkein heti heräämisen jälkeen söin yhden leivän aamupalaksi koska oli vähän nälkäkin niin ajattelin että ei kehtaa ihan tyhjällä mahalla juosta. Hölkkäsin/kävelin noin 2½km läheiselle pururadalla, rata oli aika pehmyt ja rasitti kyllä jalkoja kivasti. Huomenna varmaan uudelleen jos ei sada vettä :) ps. Otan sykemittarin mukaan niin näkee miten pitää liikkua että syke pysyy kohtuu tasaisena siinä 130-160 alueella.

RautaTaipuu sanoi:
Dodii...Eka lenkki takana! Kävin tänään lenkillä melkein heti heräämisen jälkeen söin yhden leivän aamupalaksi koska oli vähän nälkäkin niin ajattelin että ei kehtaa ihan tyhjällä mahalla juosta. Hölkkäsin/kävelin noin 2½km läheiselle pururadalla, rata oli aika pehmyt ja rasitti kyllä jalkoja kivasti. Huomenna varmaan uudelleen jos ei sada vettä :) ps. Otan sykemittarin mukaan niin näkee miten pitää liikkua että syke pysyy kohtuu tasaisena siinä 130-160 alueella.

Miltäs tuntu kun ajattelin itsekin nyt kesällä alkaa tekemään samaa hommaa ?
Monen aikaan menit ? Väsyttikö :hyper:

Itse vedin ennen noita 2-3 kilometrin lenkkejä. Sanoisin, että kannattaa pitää vauhti rauhallisena ja lisätä pikkuhiljaa matkaa. Nykyään juoksen n. 10 km lenkkejä ja vauhtia saa pikkuhiljaa nostettua. Mikään ei voita tunnetta, kun on juossut suht ripeästi 40 minuuttia, ja tuntuu että jaksaa aina vaan lisää :rock:

PS: Parin viikon päästä pitäisi juosta tuo 10 km oikein järjestetyssä "tapahtumassa", mitäs viime hetken vinkkejä on olemassa kuntohuipun saavuttamiseksi?

Aijjaa...onnee sulle 10km juoksuun.

Minulla jäi nyt juoksu vähän tältä viikolta kun joka päivä satoi vettä mutta pitää ens viikkolla yrittää juosta joka aamu.

RautaTaipuu sanoi:
Aijjaa...onnee sulle 10km juoksuun.

Minulla jäi nyt juoksu vähän tältä viikolta kun joka päivä satoi vettä mutta pitää ens viikkolla yrittää juosta joka aamu.

Ihan aikusten oikeesti sillä sateella ei ole mitään merkitystä. Ei muuta kuin juoksemaan sateellakin.

Ei ole huonoja säitä, on vain vääriä asenteita.

Pertti 123 sanoi:
Ihan aikusten oikeesti sillä sateella ei ole mitään merkitystä. Ei muuta kuin juoksemaan sateellakin.
Jep.Tänään tuli lenkki vedettyä vaikka vettä satoikin.Mukavan helppo hengittää sateella...

Pertti 123 sanoi:

:offtopic: kun ekaa kertaa juoksin (ok "juoksin") reilusti yli tunnin lenkin, niin se suureksi järkytykseksi ei tuntunutkaan paljon miltään... se mikä tuntui oli sateesta litimärkien sortsien hankaamat (ehkä hieman pyöreät :D ) reidet kun kömmin kylpyammeeseen rakeiksi muuttuneesta vesisateesta. Jos ei ole kovin pitkä lenkki (tai jotkut ihan juoksu varusteet?) niin ohut sade tai just sateen jälkeen on minusta tosi hyvä lenkkeilysää (tai mikä tahansa ulkoilu), helppo hengittää, raikasta ja viileää.

Samaa mieltä. Pienen sateen tihutuksen aikana/jälkeen on mukavan raikasta, hapekasta, eikä samalla tavalla rupea kurkkua kuivaamaan...

se joka sanoo että ei sateessa viitti mennä juoksemaan ei ole mies eikä mikään! Ei kai se sade mitään tee, päinvastoin, puhdistaa ilman ja virkistää ja sitten vaikka laittaa shortsit ja hihattoman t-paidan niin kyllä lähtee :rock: :david:

normi sanoi:
se joka sanoo että ei sateessa viitti mennä juoksemaan ei ole mies eikä mikään! Ei kai se sade mitään tee, päinvastoin, puhdistaa ilman ja virkistää ja sitten vaikka laittaa shortsit ja hihattoman t-paidan niin kyllä lähtee :rock: :david:

Ja shortsit muutenkin aina, ellei ole oikeasti kylmä sää. Kummasti ainakin itsellä tuo juoksuun ilmavuutta, kun ei ole verkkareita hankaamassa jalkoja.

Itse käyn joka maanantai,keskiviikko,perjantai aamuna tekemässä 4,8 km lenkin noin klo 9 aikaan aamulla pururataa pitkin. Miltä kuulostaa? Samalla on tarkotus treenata myös hauis lihasta ynnä muita lihaksia. Onko tosta juoksemisesta haitaa,ku eikös paino tipu ku käyn noin useasti juoksemassa ja silti olisi tarkoitus kasvattaa omaa habaa ja muitaki lihaksia. Olisiko antaa jotain vinkkejä että mitä kannattaisi tehdä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom