Lenkkeily treenin jälkeen vai välipäivinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aazu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Söörtsillä ei löytynyt niin kysytääs. :D

Eli onko mitään väliä tai haittaa, lenkkeileekö treenipäivänä vaikka 4h treenin jälkeen, vai kannattaako jättää lenkkeilyt seuraavaan päivään? :) Tyhmä kysymys, mutta ei kaikkea voi tietää. :D

Onko muka paljonkin haittaa jos käy lenkillä samana päivänä jos vaik salilla tekee sinä päivänä ylä kroppaa...
Jos kuitenkin ois pakko tunkea samalle päivälle niin kumpi ensin?

No en mä haitoista tiedä mut ite ainaki hyvin palautunu ku käyny salin jälkee joskus juoksemassa :) Kai se kevyt hölkkä sit rentouttaa :)

Mä oon huomannu että jos jalkatreenipäivän illalla käy kevyen kävelylenkin, niin jalat ei oo seuraavana päivänä niin jumissa... mut raskaampi lenkki varmaan haittaa sitte kehitystä jo...

mut kukapa sua estää/kieltää lenkkeilemästä sillon ku haluut? Ei kai se oo niin justiinsa, jos haluaa niin menee :)

Kuhan muistaa sitten syödä sen mukaan myös. Lenkki ja rankka salitreeni samanapäivänä vie kuitenkin kaloria jonkun verran enempi.

vähän sama mulla että en jaksa salireenin jälkeen lähtee lenkille, mutta välipäivinä käyn kyllä välillä (eli n.1-2krt viikossa). toi syöminen on todella tärkeetä jos tekee molempia kovalla intensiteetillä.

"Kuhan muistaa sitten syödä"

Ahven käy myös.:D

Itse vedän yleensä lenkin treenin jälkeen mieluummin kuin välipäivänä. Juuri sellaisen "palauttavan" lenkin.

Mulla esimerkiksi jalkatreenin jälkeisenä päivänä on jalat niin jumissa, että kävelylenkki avaa vähän lihaksia. Tai lihassäikeitä. Tai jotain. Joo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jatketaan aihetta sivuten..

Jos kuitenkin on aikaa/halua tehdä salitreeni ja aerobinen samana päivänä, esim. toinen treeni aamulla ja toinen illalla, niin kumpaa järjestystä suosittelette? ja perusteluita?

jatketaan aihetta sivuten..

Jos kuitenkin on aikaa/halua tehdä salitreeni ja aerobinen samana päivänä, esim. toinen treeni aamulla ja toinen illalla, niin kumpaa järjestystä suosittelette? ja perusteluita?

Jos aerobinen ei ole jokin testi tms. maksimisuoritus niin sali ensin. Saliharjoitus on kuitenkin selvästi lähempänä maksimisuoritusta.

Lisäksi jos aerobinen on kevyttä se toimii mainiona palautteluna. Thredin aiheeseen liittyen siis vastaan samalla että itse teen näin. Välipäivän aeroobiset lähtee aina ihan lapasesta (uinti..) ja kyseessä ei todellakaan ole mikään lepopäivä..:rolleyes:

Lol, käsitin kysymyksen niin, että "haittaako jos lenkkeilee 4h ajan treenin jälkeen" :D

Joo ite kyllä jättäisin suosiolla väliin lenkkeilyt, kävely voisikin sit hyvin toimia palauttavana harjoituksena puntin jälkeen.

4 tunnin treeni olisi kyllä sitä jotain, ite oon puhki maksimissaan tunti 15 minuutin treenin jälkeen... Tärkeintä on että tekee sen aerobisen jossain vaiheessa, se on ainoa tapa parantaa hapenottokykyä ja yleiskuntoa.

Voikohan tästä päästä yksimielisyyteen, kun monien mielestä treenin jälkeen pitäisi vain syödä ja levätä. Toinen näkökanta on, että ei se lihas pahemmin ota nokkiinsa, ennen kuin sitten yön aikana alkaa reagoida.

Itse lenkkeilisin välipäivinä, koska 1) silloin tulisi liikuttua jossain muodossa melkein joka päivä, 2) olisi kivempi juosta kun ei ole ihan puhki ja 3) se ei veisi niin kauheasti aikaa.

Mä oon juossu kevyemmät lenkit salipäivänä ja sitten rankemmat lenkit välipäivinä. En tiedä kuinka paljon se vaikuttaa siihen salitreenin tehoon kun menee vielä samana päivänä juokseen. Se on varmaan hirveen yksillöllistä.

No mutta kaikkee ei voi saada. Jostain on pakko vähän tinkiä.

Olis se niin paljon helpompaa jos treenais vaan salipuolta tai sitten aerobista. Mutta kun yrittää yhdistää molemmat niin alkaa menee välillä vähän vaikeeks:wall:

Itse teen ma, ke, pe salitreenin ja ti, to aerobisen joka on 30-60 minuuttia vastuksesta riippuen.

Toimii ihan hyvin, ei lihakset ole ainakaan tähän mennessä tullut kipeiksi, muistat vaan aerobisen jälkeen venyttelyn niin ihan hyvin toimii tuossa välipäivinä. Jos et venyttele niin se tietty voi pilata salitreenin jumiuttamalla ja hapettamalla lihakset. :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom