lenkkeily tökkii

Alotin tässä taas jokunen aika sitten kunnonkohotuksen kesän jäljiltä ja pieni ongelma esiintynyt lenkkien aikana. Säären alaosa eli jalkaterän yläpuolelta reistailee pahasti jo parin kilsan jälkeen eli alkaa sattuu niin vit****, että on pakko lopettaa juoksu ja kävelykin takas tekee erittäin kipeetä. Kellään tietoa mistä johtuu?
Kun keväällä alotin lenkkeilyn niin ei ollut mitään ongelmia vaikka nollakohdasta silloinkin lähdettiin. Mahtaako olla juoksutyylissä, venyttelyssä tai lihaksissa joku vika? En tiiä johtuuko siitä mutta alotin salilla käymisen vajaa 2kk sitten että voiko kyseessä olla myös siitä johtuva seikka...?

itse kun alotin lenkkeilyn niin sama homma mulla, vasemmassa sääressä. penikkatautiko tuo nyt sitten on. tyhmä kun olin niin en lopettanu lenkkeilyä ja se juoksu olinkin sellaista puujalka-tekniikalla tehtyä.
paras apu on lepo, itse taisin pitää 2 viikkoa totaalilepoa ja aloin venytellä niin johan helpotti. myöskin paskat lenkkarit ja juoksualusta (mm. asfaltti) tekee hallaa jaloille.

Penikathan ne, sama ollut minulla. Taitaa olla seurausta liiallisesta yhtäkkisestä rasituksesta / lihaksen turpoamisesta siten että kalvot ottavat kiinni toisiinsa ja tulehtuvat tms.

Penikat saa hieromalla pois, jos on varaa. Tai sitten vaihda lajia vaikka pyöräilyyn / hiihtoon ja kokeile sitten, kun kipu hellittää. Tärkeää sitten on heti lopettaa juoksu, kun kipu alkaa tuntua ja aloittaa taas kun se hellittää, niin niistä pääsee lopulta lopullisesti eroon. Lisäksi on tärkeä venyttää säären etuosa sekä luun vieressä olevaa lihaskudosta kiertäen (esim oikea päkiä korkealle kynnykselle, painat venytykseen ja kierrät vartaloa vastapäivään).

Mulla kans vaivas intissä penikat. Jonkin aikaa siinä vempattiin, mutta sitten meni hermot. Juoksin vaan väkisin kun teki kipeetä ja pikkuhiljaa alko helpottaan. Ei oo sen jälkeen enää kertaakaan vaivannu. En sit tiedä onko toi kovin terveellinen tapa yrittää päästä siitä eroon :jahas:

Back
Ylös Bottom