Lenkkeily ja kylmä ilma..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gucci
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Eli olen juuri aloittanut HIIT systeemin, eli juoksen aamulla tyhjällä mahalla lenkkiä. Ainoana ongelmana on kylmyys joka raastaa keuhkoja, ja veren maku jää suuhun juoksun jälkeen, onko mitään vinkkejä miten voisi jatkaa kylmällä ilmalla leinkkeilyä ilman että keuhkot menee paskaks ?

Tuskimpa ne siitä paskaks menee. Eiköhän ne siihen ajan mittaan totu..

gucci sanoi:
onko mitään vinkkejä miten voisi jatkaa kylmällä ilmalla leinkkeilyä ilman että keuhkot menee paskaks ?
Ei siinä oikein mikään auta.

Tällaista hengitysilman lämmitintä meille astmaatikoille suositellaan. Käsittääkseni näitä saa myös ilman tuota kommandopipoa, mutta itse ajattelin hankkia talvipyöräilyä varten tuollaisen pipon. En sitten tiedä paljonko tuo kuristaa hengitystä.

Minulla ei ainakaan ole kyseistä ongelmaa kylmän ilman kanssa..
yleensä en juokse kuin talvisin..Lienee tämä perisuomalainen hulluus.. :evil:
Minä aloitan yleensä lenkit syksyn ensimmäisten "pakkasten" aikoihin eli kun tuo lämpötila tippuu alle 0Ceen..Pikkuhiljaa sitä tottuu, mutta onhan se silti aika rankkaa vetää -30Ceen ilmaa keuhkoihin..
Yleensä minulla on nilkoissa nuo nilkkapainot ja jalassa 5vuotta vanhat talvikengät..
Nyt tosin joutuu pitämään pipoa kun tuli vuonna 2002 palellutettua tuo toinen korva aika pahasti..2-asteen paleltuma..
Jostain syystä en saa kesäisin lenkkeilystä sitä tyydytystä mitä saan talvella vaan mieluummin poljen pyörällä..
Ainut ongelma on lenkkeilyssä tämä erittäin runsas hikoilu...
lenkit ovat yleensä n.5-10kilsaa..ja lopussa yritän aina vähän ylämäki juoksua jolloin juostaan sen minkä perse antaa periksi..

Mental Pain sanoi:
Minulla ei ainakaan ole kyseistä ongelmaa kylmän ilman kanssa..
yleensä en juokse kuin talvisin..Lienee tämä perisuomalainen hulluus.. :evil:
Täysin samalla tavalla minulla, en tiedä, mutta ei vain tuo kesällä hölkkäily paljoa innosta. Niimpä fillarilla tulee ne lenkit heitettyä. Ja tuohon talvi hommaan niin kyllä siihen ilman kylmyyteen tottuu, vaikka aluksi vähän tekisikin tiukkaa hengittää kylmää ilmaa sinne keuhkoihin. :whip:

Mieletön pipo ! Tuo Dippin mainostama.

Mieletön pipo ! Tuo päässä kannattaa käydä kääntymässä mm. USA:n suurlähetystön kulmilla, ja jatkaa siitä vaikka lentokentälle, raskas hengityksesi tuo päässä varmaan tuo ensimmäiseksi mieleen astmaatikon.

Ja vakuuttava käsien heilutus polkupyörän pumppu käsissä tuo avun nopeasti paikalle ( niinkuin yhdelle mykälle kaverille kävi Turussa -> poliisit veti turpaan )

Alkumatkasta hengittelet pikkasen varovaisemmin niin kylmään tottuu pikkuhiljaa. Ensimmäisillä kylmillä kelillä ei tosiaan kannata repiä liikaa. Itse suoritan aerobisena liikuntana pyöräilyä ympäri vuoden ja kylmään keliin on aina sama totuttelu. Toki yksilöllisiä eroja on paljon ja jos ei ala helpottaan niin kannattanee koittaa noita hengitysilman lämmittimiä.

*tuo dipin linkittämä pipohan olisikin mainio kovimmille pakkasille*

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom