Leikkauksista toipuminen ja niiden jälkeinen elämä noin yleisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maree
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

Mulla tollainen synnynnäinen vamma, josta johtuen toisen jalan pohkeen yms. lihakset olleet aina kireät (spastisuutta). Tätä on seurattu ja hoidettu aina lääkärien ja fyssarien puolesta, mutta eihän siitä koskaan normaalia tullut.

Nyt on ollut muutaman vuoden mielessä ton leikkaus, jota lääkärit ehdottivat jo joskus 8v sitten, mutta elämäntilanne ei antanut aikaisemmin periksi.

Tuli leikkaukseen aika ens kuun lopulle, mutta hieman huolettaa tollaisista avoleikkauksista toipuminen, kun toipumisaika kuitenkin 8-12 viikkoa ja lääkärien ennuste sen suhteen, että tuleeko jalka kuntoon vai meneekö huonommaksi on vähän 50/5", mutta silti ovat sitä mieltä, että sille pitäisi parin vuoden sisään tehdä jotain, muuten alkaa kaikki muut nivelet yms kärsimään.

Yleisesti saa aina lukea miten kaikilla menee leikkaukset pieleen, polvet yms ovat kipeät useita vuosia operaatioiden jälkeen, joten olisinl kenelläkään positiivisia kokemuksia, että kannattaako ton leikkauksen kanssa ottaa riski ja katsoa miten käy.

ainahan joka leikkauksessa on riskinsä mut jos lekurit arvioi että leikkaus kannattaa niin kyl mä niihin luottaisin. pitkä toipumisaika ottaa koville ja kuntoutus käy suorastaan työstä mutta itsensä parhaaksihan se on :)

Joo totta, eihän ne huvin vuoksi tollaisia leikkaa. Oon jo alkanut henkisesti valmistautumaan tähän, et sain varattua labraan ajan yms. et eiköhän se oo tätä myöten selvä juttu ja jalka paketissa 4 viikon sisään :D

Back
Ylös Bottom