Leijonan Kita

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
Varmasti on joku muukin kyseisen ohjelman nähnyt. Mä näin äsken tuon viimeisen mainoskatkon jälkeisen pätkän. Siinä kaveri esitteli ihan järkevän oloisen idean niistä kuljetuslaatikoista.

Jäi sellainen kuva, että leijonat osti hiton hyvän idean pilkkahintaan ja mahtiosuudella. Onko se pääomasijoittaminen noin "helppoa" vai onko tuo vain tv-showta?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmasti on joku muukin kyseisen ohjelman nähnyt. Mä näin äsken tuon viimeisen mainoskatkon jälkeisen pätkän. Siinä kaveri esitteli ihan järkevän oloisen idean niistä kuljetuslaatikoista.

Jäi sellainen kuva, että leijonat osti hiton hyvän idean pilkkahintaan ja mahtiosuudella. Onko se pääomasijoittaminen noin "helppoa" vai onko tuo vain tv-showta?


Itse olen omaan yritykseeni käynyt pääoma "kierroksen" n. vuosi sitten ja voin sanoa, tota kaveria vedätettiin pahasti. Huusin TV:n ääressä että älä hyvä mies anna tollasia osuuksia.(ainakaan tohon rahaan)
Itse keskustelin oikeiden pääoma sijoittajien kanssa, noin ei oikea sijoittaja toimisi kyllä missään tapauksessa.

Tossa ohjelmassa ostetaan hyvät idikset pilkkahinnalla pois ja thats it. Tuollekin kaverille jäi omasta yrityksesta 20%, se ei tee sillä yhtään mitään. Varsinkaan kun tossa ei puhuttu osakassopimuksesta mitään.
Pisti vihaksi. Hyvä rehellinen suomalainen mies raadeltiin pahasti, niinhän tuo ohjelma kyllä lupaakin tehdä.
 
Mäkin olen tuota sarjaa mielenkiinnolla seurannut...tuli vähän sama tunne, että taviksia vedätetään oikein urakalla. Viime jaksossa oli hauska se vanhempi mies, joka halusi miljoona euroa lukulaitteeseen:D Mua jotenkin ärsyttää ton "herra isokihon" eli Kyösti Kakkosen asenne...:curs: katsoo jotenkin niin alentavasti noita ideanesittäjiä.
 
Normaalisti pääomasijoittajat eivät ensimmäisellä kierroksella edes halua enemmistöosuutta, jotta yrittäjä tekee jatkossakin kaikkensa firman eteen. Sijoitukset on Suomessa vähintään satoja tuhansia, maailmalla miljoonia.

Nyt meni kyllä naurettavan halvalla tuo aivan toimivan oloinen laatikkohomma. Prototyypit tehty ja esisopimukset valmistamisesta neuvoteltu. Kuusikymmentä tuhatta on todella pähkinöitä ja vielä 80 prosenttia. Ihan vihaksi pisti, kun rehtiä pienyrittäjää vietiin, kuin pässiä narussa. Yksi nolla perään tuohon summaan, niin olisi ollut jotain järkeä.

Huomattavan idiootin oloinen akka se Sounio. Koitti ihan vapaamatkustajaksi tunkea jollain naurettavalla viiden tonnin panoksella ja "osaamisella". Eero Lehti sitä vastoin on kuningas ja keisari samassa persoonassa. Vähän Lehti on vielä säästellyt, jos verrataan äijän perusesiintymiseen.

Loistavaa viihdettä...
 
Itse olen omaan yritykseeni käynyt pääoma "kierroksen" n. vuosi sitten ja voin sanoa, tota kaveria vedätettiin pahasti. Huusin TV:n ääressä että älä hyvä mies anna tollasia osuuksia.(ainakaan tohon rahaan)
Itse keskustelin oikeiden pääoma sijoittajien kanssa, noin ei oikea sijoittaja toimisi kyllä missään tapauksessa.

Tossa ohjelmassa ostetaan hyvät idikset pilkkahinnalla pois ja thats it. Tuollekin kaverille jäi omasta yrityksesta 20%, se ei tee sillä yhtään mitään. Varsinkaan kun tossa ei puhuttu osakassopimuksesta mitään.
Pisti vihaksi. Hyvä rehellinen suomalainen mies raadeltiin pahasti, niinhän tuo ohjelma kyllä lupaakin tehdä.

Yhdyn 100%:sesti. Mies oli tuossa tilanteessa vähän pihalla, ja ehkä liiankin himoissaan mahdollisista tuotoista kauppojen seurauksena. 20 prosenttia 20 vuoden elämäntyöstä, ei ehkä nyt niin kuin pitäisi.

Tosin kiva olisi nähdä mitä tuolle laatikko firmalle muutaman vuoden päästä kuuluu, ja onko tuote mennyt markkinoille kunnolla.
 
Mäkin olen tuota sarjaa mielenkiinnolla seurannut...tuli vähän sama tunne, että taviksia vedätetään oikein urakalla. Viime jaksossa oli hauska se vanhempi mies, joka halusi miljoona euroa lukulaitteeseen:D Mua jotenkin ärsyttää ton "herra isokihon" eli Kyösti Kakkosen asenne...:curs: katsoo jotenkin niin alentavasti noita ideanesittäjiä.

Ihan sama fiilis tuli. Sehän rupesi suoraan vittuilemaan sille kuvittajahemmolle ilman mitään syytä. Okei, ideassa nyt ei ollut mitään kaupallista potentiaalia, mutta ei mukavan ja rehellisen oloista kaveria olisi silti tarvinnut maahan polkea.
 
Kylläpä isoja herroja hymyilytti kun saivat 80%/5 osuudet sellaisesta ideasta jolla tienaa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin..
Ihmiset on vaan niin pirun tyhmiä..lähdettiin 40% ja sekunnin päästä annettiin jo 50% periksi..Hetki siitä 60% ja sitten 80%..
Kerrankin oikein loistava idea meni aivan liian halvalla..
 
Siinä vaiheessa kun Kakkonen vai oliko Lehti heitti 50% ja 60 000e, olisi laatikkomiehen pitänyt heittää 30% ja 75 000e. Sillä se ois ollut 40% ja 60 000e diili. Joka sekin ois ollut tossa tilanteessa laatikkomiehelle paska.
 
Katsoin itse tänään eka kertaa. Tässäkin ohjelmassa on näköjään noita jotka alkaa jännittää ihan saakelisti tosipaikassa ihan niinku Idolsissakin. Kun liikeidea pitäis esittää leijonille niin kädet tärisee, otsa hikoaa, sanat unohtuu tai jotain menee pieleen:( Näytetäänköhän nuokin nolosti menneet esitykset jossain vaiheessa vai onko niistä vaan noita lyhyitä klippejä. Vaikka myötähäpeää tunnenkin niin olis kiva nähdä niitäkin.

En mä tuota Kakkosta kohtaan mitään ärtymystä jaksaa tuntea. Ylpee mies mut jos itse tietää että on tosi hyvä niin saahan sitä ylpee ollakin:)
 
ihan järetön idiootti se akka. kauhee vainoharha päällä kun on myös kokeneempaa porukkaa remmissä.

ja ihan uskomaton selkäänpuukotus sen jälkeen kun kaikki hyväksy diilin "joo mää tarjoonkin vaan 5000e ja annan mun osaamista"

ja en tiiä mitä järkeä sen kaverin päätöksessä oli. luulis että esim pankista ois saanu rahaa lainaks ja korot ois onnistuessa tullut maksamaan huomattavasti vähemmän kuin luopuminen 80 prosentista...
 
ihan järetön idiootti se akka. kauhee vainoharha päällä kun on myös kokeneempaa porukkaa remmissä.

ja ihan uskomaton selkäänpuukotus sen jälkeen kun kaikki hyväksy diilin "joo mää tarjoonkin vaan 5000e ja annan mun osaamista"

ja en tiiä mitä järkeä sen kaverin päätöksessä oli. luulis että esim pankista ois saanu rahaa lainaks ja korot ois onnistuessa tullut maksamaan huomattavasti vähemmän kuin luopuminen 80 prosentista...

Mun mielestä pointti taisikin olla se että Lehti koitti pelata vaan sen mimmin ulos.
 
EU:n tukia olisi vaan hakenut, mutta oliko miehellä varaa ottaa riski? Mutta tuo kyllä ainakin ammattipiireissä on sellainen kotimainen kierrätettävä tuote, että se menee kaupaksi..Puolet halvempi kuin ulkomainen..
80% olisi luopunut esim. 500k € rahasta + 60k€ sijoituksesta..
Nyt nuo isot herrat määrää kaiken..Tietenkin kaverille jäi sinänsä isoin potti tuossa eli 20% mutta ei se ainakaan minua tyydyttäisi..60k€ on kuitenkin niin pieni sijoitus kun sen jakaa 5:llä..Olisi vaan reilusti pyytänyt enemmän kuin heitä selvästi kiinnosti idean ryöstäminen itselleen..
Amerikassa tuollaisesta ideasta maksettaisiin varmaan 2-10 miljoonaa ihan tuosta vaan..eikä edes enemmistöä tarvitsisi antaa..
 
Saako tiedustella, mikä tuo liikeidea oli? Näin vain lopusta pätkän, jossa vilahti jotain aromipesän näköisiä isoja laatikoita.
 
[nelo];1702566 sanoi:
Saako tiedustella, mikä tuo liikeidea oli? Näin vain lopusta pätkän, jossa vilahti jotain aromipesän näköisiä isoja laatikoita.
Kierrätettävä ruokien kuljetusastia ammattikäyttöön..
3 kertainen tuotto teollisen valmistuksen aloituksesta ja silti hinta paljon alempi kuin kilpailevalla ulkomaalaisella tuotteella..Näin minä sen ymmärsin..Lisäksi kotimainen tuotanto oli jo "sovittu"..
 
juu kyl rupes se laatikkojuttu vituttaa ihan kunnol prkl..noit bisnis tyyppejä pitäs vedellä ympäri korvia kun kusettaa ja käyttää ihmisiä hyväks kun ne on vitunmoisen paineen alla sortumaisillaan telkus eikä oo aikaa miettii kunnol..20% on millistäkin vain 200t€ prkl.. liver shot ja knee to the head pamahtaa samantien noille tyypeille jos mun eteen sattuu.
 
Itsellä jäi myös ärsyyntynyt maku tuosta ryöstödiilistä. Mutta toisaalta se tekeekin tuosta sarjasta viihdyttävän, eli siellä ollaan oikeasti tekemässä diilejä ja vielä aika röyhkeästi. Millon viimeksi olette nähneet pamppujen riitelevän televisiossa omista rahoistaan. Kerrassaan loistavaa viihdettä ja Donald Trumpmaista ahdistavaa "pomottamista" ilmassa. Pidän tästä!

juu kyl rupes se laatikkojuttu vituttaa ihan kunnol prkl..noit bisnis tyyppejä pitäs vedellä ympäri korvia kun kusettaa ja käyttää ihmisiä hyväks kun ne on vitunmoisen paineen alla sortumaisillaan telkus eikä oo aikaa miettii kunnol..20% on millistäkin vain 200t€ prkl.. liver shot ja knee to the head pamahtaa samantien noille tyypeille jos mun eteen sattuu.

Ok, sä voisit mennä sinne saunan taakse rauhoittumaan, jos tollasesta tekis mieli tappaa (tai pahoinpidellä) ihminen. Vähän rajaa noihin ärsytyksiin ja mee vaikka lobbamaan eduskuntaan jos bisnesmaailma vituttaa noin paljon. Tuo on pientä mitä tuossa tehtiin, kun kehitysmailta ryöstetään miljardeja joka vuosi.
 
jotenkin nyt tulee käsitys että moni kirjoittaja luulee että tämä herra sai nyt 60 000 € rahaa.
Niinhän se ei ole. Ne rahat ladataan firmaan ja sen kehittämiseen, ei tämä itse idea nikkari mitään rahaa saa. Menetti vain 80 % yhtiöstään ja sitä vastaan yhtiötä pääomitetaan 60 0000 €.

Seuraavan liikeenhän noi sijoittajat tekee niin että tekevät hallituksen päätöksellä toisen rahoituskierroksen esim.1 miljoona euroa = idea nikkarilla ei ole varaa osallistua uuteen pääomittaiseen = idea nikkarin osuus dilutoituu = ei kohta enää omista omasta ideastaan mitään.¨

EDIT: VIIHDEARVO OHJELMALLA ON HYVÄ
 
Back
Ylös Bottom