Lehtitarjousten "Ei" -kuoret & arvonnat

Aloin miettiä mitähän tapahtuu niille kaikille harmaasävyisille "Ei" -kuorille jotka postimerkillä varustettuna palautetaan arvontaan osallistuviksi. Mahtavatko ne mennä suoraan roskakoriin vai osallistuvatko oikeasti johonkin arvontaan. Onko kukaan siis koskaan voittanut - tai tietääkö ketään kuka olisi voittanut - lähettämällä moisen "Ei" -kuoren johonkin arvontaan?

Tarkennetaan jos jäi epäselväksi että kyse siis näistä kirjavista lehtitarjouksista joissa voi voittaa urheiluauton + 40000e ja matkan ranskaan ja digikameran ja 1000e joka kuukausi, mukana aina kirjava "kyllä" -vastauskuori sekä "ei" -vastauskuori tai jossain hyvin pienellä "en tilaa" -vaihtoehto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietin samaa muutama päivä sitten ja tulin tulokseen että silppuriin menevät. En olisi kyllä yhtään varma että edes yksikään "kyllä"-kuoren lähettäjistä noita palkintoja voittaa. Mahtaako kukaan moisia arvontoja valvoa, helppo laittaa palkinnot menemään veljen tyttärille ja kummeille. Tai sitten vaan tylysti jättää arpomatta ja heittää lehteen onnittelut Pertsalle Turenkiin.

Täti voitti joskus EI-vastauksella ulkomaan matkan eli ainakin viime vuosituhannen puolella niillä jopa voitti. Tiedä sitten nykyisin. Jotkut lehdet varmaan kyllä vetää ne silppuriin suoraan.

Tiedän kyllä tapauksen että voitti ei-kuorella (ainakin väitti, tai sit ei kehdannut sanoa tilaavansa). Tuskin noita kovin paljon lähetetään sinne, niin harvemmin osuu. Taitaa kestotilaajat olla listoilla jatkuvasti.

Joku voisi kaivaa arpajaislaista pätkää. Eikös nuo ole ihan virallisten tahojen arpomia, käsittääkseni. Joku palkintojen arvo kai oli keskeinen tekijä. /mutu

Itsehän silloin tällöin lähettelen noita paperikasoja kyllä-kuoressa takaisin. Repii vaan nimensä ja muut tiedot pois lapuista. Laitoin vähän ylläreitäkin mukaan. :) oho...

Kyllä ne osallistuvat, tiedän tämän työni kautta tosiasiaksi.

Ideananhan niissä on että saadaan uutta asiakasrekisteriä, jota sitten tarjousten merkeissä lähestytään esim. puhelinmarkkinoinnin voimin.

Ei taida mennä silppuriin ainakaan suomalaisissa arvonnoissa... Muistaakseni suomessa tuollaisissa isoissa arvonnoissa on valvonta(Aulis Gerlander :D )ja lupa-asiat suhteellisen tarkkaa touhua . Tuskin lehdillä/kustantajilla riittää uskallusta laittaa niitä silppuriin silloin kun uhkana on sitä mainostulvaakin huonompi julkisuus(tai tulevaisuus ilman arvontoja/kisoja).

Ja tosiaan... pikkuarska mainitsikin sen toisen tärkeän syyn..

Hyvä jos osallistuvat. Nyt voin paljastaa monivuotisen harrastukseni, eli ahkeran ei -kuorien takaisinlähettelyn :D Palkintoja ei ole tosin vielä kuulunut, mutta ompahan tuettu postilaitoksen toimintaa. Maailmanympärimatkaa odotellessa... ja KUN sen voitan, alankin etsiä treffipalstan kautta matkaseuraa ;)

Arvelinkin että onhan noissa oltava joku valvonta, koska on kuitenkin kyse arpajaisista ja arpajaislain alaisesta toiminnasta(?).

Ei taida mennä silppuriin ainakaan suomalaisissa arvonnoissa... Muistaakseni suomessa tuollaisissa isoissa arvonnoissa on valvonta(Aulis Gerlander :D )ja lupa-asiat suhteellisen tarkkaa touhua . Tuskin lehdillä/kustantajilla riittää uskallusta laittaa niitä silppuriin silloin kun uhkana on sitä mainostulvaakin huonompi julkisuus(tai tulevaisuus ilman arvontoja/kisoja).

Ja tosiaan... pikkuarska mainitsikin sen toisen tärkeän syyn..

Jos on arvonta, johon on ilmainen osallistuminen, siihen ei tarvitse lupaa eikä mitään valvontaa.

Lehdet kuitenkin normaalisti sen verran isoja, että mikään 200e palkinto ei tunnu missään, eli kyllä ne arvonnat oikeasti siellä pidetään. Sanoisin myös, että EI-kuoret on aina mukana myös.

Hyvä jos osallistuvat. Nyt voin paljastaa monivuotisen harrastukseni, eli ahkeran ei -kuorien takaisinlähettelyn :D

Ei-kuorissahan joutuu itse maksamaan postimaksun. Itse olen pistänyt monesti kyllä-kuoren täyteen kaikenlaista sälää ja postittanut sen. Kiusa se on pienikin kiusa.

Kyllä ne osallistuvat, tiedän tämän työni kautta tosiasiaksi.

Ideananhan niissä on että saadaan uutta asiakasrekisteriä, jota sitten tarjousten merkeissä lähestytään esim. puhelinmarkkinoinnin voimin.

juu ja juuri tämän takia mä en osallistu ikinä mihinkään arvontaan, oon mielummin voittamatta sita "mersua", kuin vastailen puhelinmyyjän piinallisiin soittoihin

No tuskin niillä lehdillä on mitään syytä olla ottamatta niitä ei kuoria arvontaa. Aivan samahan se niille on. Tulee vaan ongelmia, jos jäis kiinni xziittaamisesta.

Juu, tuskin nuo kuponkeja lajittelevat työntekijät niin huimaa palkkaa saavat, ettei joku joskus olisi paljastanut että kyse on kusetuksesta mikäli niin olisi. Siitä paljastuksesta saisi muutaman tonnin 7Päivää lehdeltä fyffeä kun ketuttaisi entinen työnantaja.

Eikös nuo käsitellä nykyään hyvin pitkälti niiden viivakoodien kautta, eli kaikki kupongit vilautetaan lukijalle, joka tallentaa tietokantaan myös ns. aktiiviset ei-tilaajat, eli ihmiset joille kannattaa jatkossakin lähettää mainoksia, kun taatusti lukevat ne?

Ai ne jopa avaa ei-kuoret? Joskus aikoinaan (eli hyvin kauan aikaa sitten) hakupaloissa haettiin ei-kuorella voittaneita, ja niitähän ilmoittautui useita. Lisäksi kun kerrottiin että ei-kuoreen oli laittanut tilauslappusen, niin ei tullut lehteäkään - syyhän tähän oli varsin selvä, miksi niitä ei-kuoria olisi edes avattu, jos ei ko. kuori olisi voittanut arpajaisissa?

Tuleeko noita kuoria nykyisin muissakin yhteyksissä vastaan kuin tilauslehtien välissä toista (saman lafkan) lehteä mainostaen? Tässä yhteydessähän ei-kuorien tietojen tutkiminen olisi ainakin varsin turhaa rahan tuhlausta.

Ei-kuorissahan joutuu itse maksamaan postimaksun. Itse olen pistänyt monesti kyllä-kuoren täyteen kaikenlaista sälää ja postittanut sen. Kiusa se on pienikin kiusa.

Eh-heh! Joku mun eksä oli takavuosina töissä Atkoksella joka on Postin omistama firma, joka just ottaa vastaan nämä kyllä- ja ei-kuoret. Siellä ne oli kertakäyttöhanskat kädessä aukoneet näitä kuoria joissa oli sisällä esim verta, spermaa, ihmispaskaa, koiranpaskaa, kirjelappuja joissa oli tosi sairaita seksuaalisluontoisia fantasioita/uhkauksia, mätitahnalla voideltuja hapankorppuja...

Hyvä jos osallistuvat. Nyt voin paljastaa monivuotisen harrastukseni, eli ahkeran ei -kuorien takaisinlähettelyn :D Palkintoja ei ole tosin vielä kuulunut, mutta ompahan tuettu postilaitoksen toimintaa. Maailmanympärimatkaa odotellessa... ja KUN sen voitan, alankin etsiä treffipalstan kautta matkaseuraa ;)
Mä voin uhrautua. Eihän sitä tohdi yssikseen ketään päästää maailmalle ympäriajoon. :D

Hieman :offtopic: mutta kyllä kuoreen kannattaa sullo kyllä kuoreen kaikki missä ei ole omaa nimeä ja pistää postiin :hyper:

voi voittaa

Kyllä niillä Ei-kuorillakin voi voittaa.
Avovaimoni voitti viimevuonna paikallislehden mainoksesta sellaisen 26"
taulu tv:n. :rock:
Olihan tuo vähän pieni, mutta kyllä mä sellasen postimerkin hinnalla huolin.
Olen kyllä aina aatellut et ne menee suoraan roskiin..

Joskus kymmenen vuotta sitte availin eräässä lehtitalossa pari viikkoa noita kuoria... Silloin ainakin Ei-kuoret jätettiin avaamatta, mutta osallistuivat kyllä arvontaan ja vain voittajan kuori avattiin. Loput Ei-kuoret silppuriin.

Kyllä kuoret avattiin selkeitä "paksukaisia" lukuunottamatta, jotka siis eivät sisällöltään selvästikään olleet asiallisia. Mutta kyllä niistä kuorista tuli silti tongittua yhtä sun toista...

En tiedä miten on asioiden laita nyt, mutta sillon tosiaan arvontojen suhteen oli reilu peli.

Eh-heh! Joku mun eksä oli takavuosina töissä Atkoksella joka on Postin omistama firma, joka just ottaa vastaan nämä kyllä- ja ei-kuoret. Siellä ne oli kertakäyttöhanskat kädessä aukoneet näitä kuoria joissa oli sisällä esim verta, spermaa, ihmispaskaa, koiranpaskaa, kirjelappuja joissa oli tosi sairaita seksuaalisluontoisia fantasioita/uhkauksia, mätitahnalla voideltuja hapankorppuja...

Ihan tuollaiseen extremeilyyn en ole sentään ryhtynyt. Lähinnä olen survonut kyllä-kuoreen ne mainospaperit joiden mukana kuoret tulivat.

Pari kertaa olen huvikseni postittanut lehden tilauksen EI-kuoressa.
Eipä ole lehtiä kuulunut...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom