Lehtipuuhiiliä grillaukseen, mistä suuri määrä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Huppe;2857777 Eli aika perkeleellisen kallista kamaa.[/QUOTE sanoi:
Eihän ole, toihan on oikeasti helvetin halpaa eli 0,7 € kilo+alv, kun kaupasta ostettuna hinnat lähtee reilusta parista eurosta kilo.

Luulisi hinnan putoavan jos tosiaan meinaat ostaa vaikka 500 kiloa ja käyt itse tehtaalta hakemassa jossain muussa pakkauskoossa kuin kahden kilon säkeissä.

En kyllä nyt ihan ymmärrä tätä hanketta, eikö toi olisi ihan sama vetää kaasulla

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eihän ole, toihan on oikeasti helvetin halpaa eli 0,7 € kilo+alv, kun kaupasta ostettuna hinnat lähtee reilusta parista eurosta kilo.

Luulisi hinnan putoavan jos tosiaan meinaat ostaa vaikka 500 kiloa ja käyt itse tehtaalta hakemassa jossain muussa pakkauskoossa kuin kahden kilon säkeissä.

En kyllä nyt ihan ymmärrä tätä hanketta, eikö toi olisi ihan sama vetää kaasulla

1000kg erän hintaa kysyin.
2kg säkeissä sekin tulee. Säkin hinta on kalliimpi kuin hiilen.

koivuhiili taitaa olla aika paljon kalliimpaa kuin leppähiili.

Jos suurempia määriä ostaa kannattaa varmaan kysellä suoraan valmistajilta. googleen vaan hauksi "grillihiilien valmistus"
TMI VAKKA-HIILI - UUSIKAUPUNKI | www.suomenyrityshaku.fi - 08.04.2010: grillihiilien valmistus, grillihiilien valmistusta, grillihiilien pakkaus, grillihiilien pakkausta, grillihiilien myynti, grillihiilien myynti
Tuo myy 90e/m3.

1000kg erän hintaa kysyin.
2kg säkeissä sekin tulee. Säkin hinta on kalliimpi kuin hiilen.

Tuo myy 90e/m3.

Nopealla selvitystyöllä katselin, että 10 litraa hiiliä painaa noin kilon, eli kuutio painaa noin sata kiloa. Tuollekin tulee siis hintaa aika reippaasti jos tonnia olet ostamassa. Toisaalta, eipä tässä maailmassa ole mikään ilmaista.

Meinaatko muuten savustella tuotantoon, vai mistä tällainen määrän tarve?

Jos enempi meinaa savustella niin näiden tuotteet on enempi kuin hyviä Meat Smokers, BBQ Smokers, Digital Smokers, Electric Smokers, Propane Smokers and Meat Smoking Books, Recipes and Accessories | BradleySmoker.com

bradley%20smoker.jpg

Onnistuu niin kylmä kuin lämminsavukin. Digitaalimallissa voi asettaa lämmöt suoraan halutuksi ilman arvailuja. Lisäksi tossa briketinsyöttö on automaattinen niin pöntön voi jättää yksikseen savusteleen 8h ajaksi. Suomessa noita taitaa saada ainakin chilikauppa.fi, flavonian verkkokaupasta ja on noita tainnut kärkkäiselläkin näkyä.

Onnistuu myös chilien/paprikan savustelu mikä normaalivehkeillä ei ole niin triviaalia Fatalii's Growing Guide

Isällä on tuollainen savustuspönttö ja toimii kyllä loistavasti. Lohta olen sillä useasti itsekkin savustanut ja tulee kyllä todella maukasta ja mehevää. Suurin plussa tuossa on siihen perinteiseen savustus pönttöön verrattuna se että pöntön ei tarvitse olla niin järjettömän kuuma savun aikaansaamiseksi kun priketit lämpiävät omalla pikku vastuksellaan ja itse pönttö erikseen säädettävällä vastuksella. Esimerkiksi reilun kokoisia lohi fileitä tullut savusteltua noin 1.5-2h 80-100 asteen lämmössä. Priketit ovat vaan kuulema melko kalliita ja kalansavustusta varten on suunniteltu että voisi työpaikalla prässätä prässillä leppälastuista itse prikettejä.

Nopealla selvitystyöllä katselin, että 10 litraa hiiliä painaa noin kilon, eli kuutio painaa noin sata kiloa. Tuollekin tulee siis hintaa aika reippaasti jos tonnia olet ostamassa. Toisaalta, eipä tässä maailmassa ole mikään ilmaista.

Meinaatko muuten savustella tuotantoon, vai mistä tällainen määrän tarve?

No Teboililta ostin Grillistejä 30L 10 euroa. 1000L olisi näin ollen 333 euroa. Onhan toi jo merkittävästi halvempaa.

Isällä on tuollainen savustuspönttö ja toimii kyllä loistavasti. Lohta olen sillä useasti itsekkin savustanut ja tulee kyllä todella maukasta ja mehevää. Suurin plussa tuossa on siihen perinteiseen savustus pönttöön verrattuna se että pöntön ei tarvitse olla niin järjettömän kuuma savun aikaansaamiseksi kun priketit lämpiävät omalla pikku vastuksellaan ja itse pönttö erikseen säädettävällä vastuksella. Esimerkiksi reilun kokoisia lohi fileitä tullut savusteltua noin 1.5-2h 80-100 asteen lämmössä. Priketit ovat vaan kuulema melko kalliita ja kalansavustusta varten on suunniteltu että voisi työpaikalla prässätä prässillä leppälastuista itse prikettejä.

No ei se brikettien hinta silti hirveän iso kustannus ole, jos vertaa lihan/kalan hintaan mitä sinne pönttöön tungetaan. Toki yhtä filettä kerrallaan ei oikein kannata savustella.

Jos haluaa halvemmalla puut niin tekee ite vastuksen tai ostaa savusammon bradleyn kylkeen. Toki savusammon kanssa menettää automaattisen brikettien syöttämisen, joka on aika oleellinen juttu, jos aikoo lihaa savustella jenkki bbq tyyliin(vaikka 12h miedolla lämmöllä briskettiä, jossa joku 6h savustelua ja 6h ilman savua).

SavuSampo.fi

Zone-sarja -42%
Mä oon käyttäny ihan leppähalkoa savustukseen. Eli tulipesässä polttelen halkoja ja siitä tuleva savu savustaa sapuskat. Ihan hyvin toimii. Välillä sekaan vähän omenapuuta sitten.

teri pisti joskus yhteystiedot tonne Kouvolaan, mutta kadotin ne. Eipä sinänsä ole tarvettakaan enää:
http://www.pakkotoisto.com/kotitalous/47349-grillikausi-alkaa-16/#post2603981

...mutta jos joku tarttee. Ne ovat sitten havupuista tehtyjä hiiliä, eli ne eivät silloin soveltuneet käyttötarkoitukseeni.

Back
Ylös Bottom