Legendaariset Poket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dab01
  • Aloitettu Aloitettu
Kouvola, Rytmi-katti.
Pari vuotta sitten tuli ahkerasti käytyä baareissa, mutta missään en oo niin julmetun kokosta portsaria nähny.
Nimeä en tiijä kun ei oo tarttennu tehdä lähempää tuttavuutta, mutta tuttu, joka on itse 190cm pitkä alkoi rähinöimään eikä ne jalat olleet lähelläkään maata kun tämä järkyttävän kokonen portsari häntä ulos kantoi. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijjaa..

Asiat ei vaan aina ole niin yksinkertaisia. Ensinnäkin ei ketään kiinnosta juosta kuulusteluissa joka viikko kertomassa mitä on nähnyt ja mitä ei ole nähnyt, joillakin portsareillakin saattaa olla omakin elämä elettävänä.

Toisekseen, on henkilöitä joita vastaan kukaan järkevä ihminen ei lähde todistamaan, sillä se asia ei jää siihen vaan saat vastata sanomisistasi sitten vapaa-ajalla. Siksi on vain helpompi sanoa ettei nähnyt mitään. Ei puolesta eikä vastaan. Tälläiset henkilöt on harvassa, mutta jokainen pidempään alalla toiminut tietää kenen kanssa ei kannata tulla kaveriksi eikä vihamieheksi. Siksi kannattaa pyyhkiä tietyissä tilanteissa omat kädet jutusta kokonaan. Ei ole mitään yksittäisiä kertoja kun näitä asioita selvitellään sitten vapaa-ajalla. Näissä tapauksissa on aivan sama onko se portsari 20vuotta alalla toiminut 150kg järkäle vai 80kg pikkupoika, vastaat sekaantumisestasi joka tapauksessa. Kaikkia ei välttämättä kiinnosta taistella oman tai perheensä omaisuudesta tai terveydestä vapaa-ajallaan työn tuomien kaunojen vuoksi.

Tuo esimerkki ei tarkoita sitä ettei portsarin pidä koskaan todistaa mitään, mutta tietynlainen järjenkäyttö on sallittavaa, jopa suotavaa.

Ihan omakin elämä. Tuo todistaminen nyt vain sattuu olemaan kansalaisvelvollisuus ja näin ollen kuuluu tuohon elämään. Toiselta kantilta jos haluaa asiaa ajatella niin voihan siellä ovella tulla mora kylkeen ja sit onkin kiva jos kukaan ei ole nähnyt mitään, koska omakin elämä eikä näin ollen jaksa lähteä todistamaan.

Toisekseen ymmärrän pointtisi, niinhän se on että suurin osa oven edessä tappelijoista on mafian tai muun järjestäytyneen rikollisjärjestön jäseniä.:jahas:

Jaa-a enpä tiedä.. riittää että se on nisti tai manne se ketä vastaan todistaa.

Itse taas toimin työssä jossa näkee noita manneja ja nistejä päivittäin oikeudessa vastaajana ja voin sanoa, että melko harvassa meillä on todistajien uhkailut tms. ja suurin osa siitä vähäisestä määrästä tulee nimenomaan järjestäytyneen rikollisuuden parista. Nistitejä ja manneja ei oikein jaksa kiinnostaa todistajat niille kertyy niitä niin paljon (ehtivät paljon ja ovat oikeudessa melkein viikoittain).

Ihan omakin elämä. Tuo todistaminen nyt vain sattuu olemaan kansalaisvelvollisuus ja näin ollen kuuluu tuohon elämään. Toiselta kantilta jos haluaa asiaa ajatella niin voihan siellä ovella tulla mora kylkeen ja sit onkin kiva jos kukaan ei ole nähnyt mitään, koska omakin elämä eikä näin ollen jaksa lähteä todistamaan.

Toisekseen ymmärrän pointtisi, niinhän se on että suurin osa oven edessä tappelijoista on mafian tai muun järjestäytyneen rikollisjärjestön jäseniä.:jahas:

Parantuuko se moran tekemä reikä paremmin jos tekijä saadaan kiinni sinun puukottamisestasi? Niitä rahoja tuskin tulet koskaan näkemään, vaikka tuomion tästä tekijä saisikin. Suurin osa vakavemmista tilanteista tapahtuu taparikollisten ja vanhojen "tuttujen" toimesta, joten heille on aivan yksi lysti korvausvaatimukset ja vankilatuomiot. Heillä on jo useita syytteitä alla odottamassa. He käyvät istumassa taas muutaman kuukauden ja tulevat takaisin.

Toiseen kohtaan: Huomaa että et alalla ole toiminut (ilmeisesti päivääkään?) Ja asioiden todellisesta laidasta et juurikaan tiedä. On tietysti hyvä että olet mallikansalainen ja pidät kiinni kansalaisvelvoitteistasi.

Olen todistanut kymmeniä nistejä ja manneja vastaan ja ollut asianomaisena käsittelyissä, mutta ei heistä sen prosessin jälkeen mitään kuulu. Kyllä useammalla alalla toimivalla on ne nimet tiedossa ketä vastaan ei kannata lähteä todistamaan. Niitä ei tosiaankaan ole paljoa, mutta halusin vain tuoda esille tämän näkökannan asiasta, ettei aina välttämättä kannata vedota "kansalaisvelvollisuuteen".

Parantuuko se moran tekemä reikä paremmin jos tekijä saadaan kiinni sinun puukottamisestasi? Niitä rahoja tuskin tulet koskaan näkemään, vaikka tuomion tästä tekijä saisikin. Suurin osa vakavemmista tilanteista tapahtuu taparikollisten ja vanhojen "tuttujen" toimesta, joten heille on aivan yksi lysti korvausvaatimukset ja vankilatuomiot. Heillä on jo useita syytteitä alla odottamassa. He käyvät istumassa taas muutaman kuukauden ja tulevat takaisin.
Tällä perusteella kaikki puukottajat/murhaajat/lastenraiskaaja ym. saavat kulkea vapaana. Tuskin tuo samainen murhaaja enää sitä samaa kaveria murhaa.
Toiseen kohtaan: Huomaa että et alalla ole toiminut (ilmeisesti päivääkään?) Ja asioiden todellisesta laidasta et juurikaan tiedä. On tietysti hyvä että olet mallikansalainen ja pidät kiinni kansalaisvelvoitteistasi.
Kaiken maailman paskanjauhajia liikkuu ja jos näitä puheita olisi uskominen niin luulisi pokejen saavan kuokkaan päivittäin. Itse asiassa ihmetyttää miten kukaan poke on edes hengissä. Jos ei uskalla työtänsä hoitaa niin silloin ei varmaan kannata siinä kahvassakaan roikkua.

Olen todistanut kymmeniä nistejä ja manneja vastaan ja ollut asianomaisena käsittelyissä, mutta ei heistä sen prosessin jälkeen mitään kuulu. Kyllä useammalla alalla toimivalla on ne nimet tiedossa ketä vastaan ei kannata lähteä todistamaan. Niitä ei tosiaankaan ole paljoa, mutta halusin vain tuoda esille tämän näkökannan asiasta, ettei aina välttämättä kannata vedota "kansalaisvelvollisuuteen".
Minä taas hain, että nämä joita vastaan ei oikeasti kannata todistaa on varmaankin marginaaliryhmä kaikista myllyistä johon poket joutuvat puuttumaan.

Kaiken maailman paskanjauhajia liikkuu ja jos näitä puheita olisi uskominen niin luulisi pokejen saavan kuokkaan päivittäin. Itse asiassa ihmetyttää miten kukaan poke on edes hengissä. Jos ei uskalla työtänsä hoitaa niin silloin ei varmaan kannata siinä kahvassakaan roikkua.

Älä nyt viitsi jeesustella. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, että 99.9% kaikista maailman uhkailuista on katteettomia. Eikä ole kysymys siitä ettei uskaltaisi töitään tehdä, vaan terveestä järjestä. Veikaan että jos olet oikeasti tekemisissä/virassa/töissä jollain taholla joka joutuu näitä asioita käsittelemään, niin tiedät tasan tarkkaan itsekin että tälläisiä henkilöitä on olemassa joiden kanssa joutuu miettimään kannattaako omaa lusikkaa puuroon laittaa. Samaa tekevät poliisitkin, varsinkin jos ovat vapaa-ajallaan olleet todistamassa tilannetta ja tuntevat henkilöt. Ehkä olet virassa jossa joudut tuomaan tälläisen näkemyksen asiasta, mutta luulen että tiedostat sen asian toisenkin puolen.

Tiedän tapauksia joissa poliisin tutkinnan puolelta kehoitetaan todistajaa jättämään kuulustelukertomus pois kokonaan asioiden jälkipuinnin vuoksi. Asiat eivät vaan aina ole niin yksinkertaisia mitä lakikirja suoraan sanoo.

Minä taas hain, että nämä joita vastaan ei oikeasti kannata todistaa on varmaankin marginaaliryhmä kaikista myllyistä johon poket joutuvat puuttumaan.

Nimenomaan. Tästä asiasta ollaan aivan samaa mieltä. Halusin vain sanoa, että asia ei ole aina niin ehdoton kuin ensimmäisissä viesteissäsi annoit ymmärtää. Nämä ovat juurikin marginaalitapauksia, mutta niitäkin valitettavasti on.

Täytynee nyt mainita Juuso Whisky Barin ovella joskus 90-luvun alkupuolella...
Turussa siis.
Juusolla oli muunmuassa tiskin takana supersoaker jolla herätteli pöytiin sammuneita.
Itse yritin kerran salakuljettaa lonkeroa ulos baarista ja tuoppi oli jostain kumman syystä muovinen heiveröisempi malli ja Juuso sen äkkäs.
No juuri kun olin kynnyksen yli päässyt niin Juuso rutistaa takin läpi tuopin paskaksi niin että lonkerot valuu suoraan housuille.
Näytti tosiaan siltä että olisin kussut housuun ja illan saanti oli taattu.
Sain myös porttikiellon kyseiseen baariin kun täytin 18v ja Juuso yhtäkkiä rupes papereita kysymään.
3 kuukautta oli tuomio mutta kuukauden kuluttua olin jo kieltoa uhmaamassa ja Juuso päästikin mut sisään.
No illan aikan tuli yhden kaverin kanssa vähän kahinaa ja lennettiin sitten kummatkin ulos baarista.
Jälkikäteen oli Juuso kuulemma kiitellyt sitä toista osapuolta siitä että oli käyny mun kimppuun niin sai syyn heittää mut ulos samalla:lol2:
Juusolla oli myös tapana kiusata tyttöjä kertomalla että henkkareista puuttuu jotain.
Puhelinnumero:jahas:
Oishan noita stooreja kun muistais. Juuso vissiin potkittiin pois kun oli vetäny kassasta ohi fyrkkaa?
Tämmöisen huhun kuulin mutta voipi olla sitten täyttä sontaa.

En tiedä ovatko jo mainintansa saaneet:

Ehkä legendaarisimmista takatukista tulee mieleen Jyväskylän Freetimen Illu mies on aivan :david: kaksoisolento

Ja maininnan ansaitsee myös JKL Night Catin Matti ja Ostarin Mursu

No perkele. Mitä järkee tänne on kirjottaa, että "Virtanen tuolta Tuusulasta oli kyllä ihan päällikkö poke." Kertokaa nyt jotain niihin liittyvää!

Ensiksi ihmettelen, että taas noin miljoonas ketju pokeista, mikä niissä niin kiehtoo? Duunareita siinä kuin muutkin.
Voin olla väärässä mutta olen huomannut sellaisen linjan, että tekee poke mitä tahansa niin se on oikein.
Oikeastaan poken ammattiin kuuluukin vittuilla ja hakata asiakkaita.

Parinkin poken tarinaa täällä lukeneenä tulee mieleen, että en ihmettele, jos joku hakee aseen kotoa ja tasaa tilit.

Tämä siitäkin huolimatta, että minulla ei ole mitään kyseistä ammattia vastaan. Vuosien saatossa olen vain ihmetellyt asiaa...

Ensiksi ihmettelen, että taas noin miljoonas ketju pokeista, mikä niissä niin kiehtoo? Duunareita siinä kuin muutkin.
Voin olla väärässä mutta olen huomannut sellaisen linjan, että tekee poke mitä tahansa niin se on oikein.
Oikeastaan poken ammattiin kuuluukin vittuilla ja hakata asiakkaita.

Parinkin poken tarinaa täällä lukeneenä tulee mieleen, että en ihmettele, jos joku hakee aseen kotoa ja tasaa tilit.

Tämä siitäkin huolimatta, että minulla ei ole mitään kyseistä ammattia vastaan. Vuosien saatossa olen vain ihmetellyt asiaa...
Ulkopuolisena sanoisin että se johtunee siitä että tällä palstalla on paljon pokeja, ja aika usein kun arvostellaan joitain ihmisiä, asianomaiset voivat olla hieman sokeita mielipiteitään tai tekemisiään kohtaan. Siis tätähän se monissa muillakin ihmisillä on, oli sitten motoristi, poke, baarin asiakas , you name it.

En tiedä ovatko jo mainintansa saaneet:

Ehkä legendaarisimmista takatukista tulee mieleen Jyväskylän Freetimen Illu mies on aivan :david: kaksoisolento

Ja maininnan ansaitsee myös JKL Night Catin Matti ja Ostarin Mursu
Joo toi freetimen takatukkamies on kyllä melkonen sankari. Ostarin mursusta isosisko kertoi tarinoita. Itse en vielä tuohon aikaan ollut baari-iässä. Mursu oli kuulemma AINA kysynyt paperit ovella. Sisko oli sitten sanonut, että kyllähän sä meidät muistat, kun melkein joka lauantai täällä käydään. Mursu oli vaan todennut, että "Muistanhan mä. Ja saisko nähä ne paperit ny?" :D

Kellaribub Annelissa on tämä yksi vanhempi kaveri ovella, nimeä en tiedä. Sillä on semmonen nahkaliivi yleensä päällä, ja on aika isokokoinen äijä. Sillä on jotenki semmonen olemus, että sille ei heti ekana tulis mieleen vittuilla. En oo koskaan nähny sen käyvän asiakkaisiin kiinni millään tavalla, koska aina kaikki lähtee suosiolla ulos, jos se käy vähän mulkaisemassa :rock:
Kuitenkin tää kaveri on tosi ystävällinen aina, en sit tiedä mikä siinä luo tuon auktoriteetin.

Ulkopuolisena sanoisin että se johtunee siitä että tällä palstalla on paljon pokeja, ja aika usein kun arvostellaan joitain ihmisiä, asianomaiset voivat olla hieman sokeita mielipiteitään tai tekemisiään kohtaan. Siis tätähän se monissa muillakin ihmisillä on, oli sitten motoristi, poke, baarin asiakas , you name it.
Tosiaan paljon pokeja vaikuttaa palstalla ja taitaa itse "ylimode" olla entinen poke itsekkin. Välillä tosiaan pistää häiritsemään se, että maailmaa (keskustelua) katsotaan liiaksi poken väristen lasien läpi. Taisi minullekin aikoinaan rapsahtaa bannia kun annoin eri näkökulman pokeista käytyyn keskusteluun.

Joo toi freetimen takatukkamies on kyllä melkonen sankari. Ostarin mursusta isosisko kertoi tarinoita. Itse en vielä tuohon aikaan ollut baari-iässä. Mursu oli kuulemma AINA kysynyt paperit ovella. Sisko oli sitten sanonut, että kyllähän sä meidät muistat, kun melkein joka lauantai täällä käydään. Mursu oli vaan todennut, että "Muistanhan mä. Ja saisko nähä ne paperit ny?" :D

Freetimissehän ollaan aina niin hiton tarkkoja, ja jonotus kestää niin maan perkeleesti. Silti jonotetaan, vaikka hyvin usein siellä on semmosia iltoja, että sisällä on kakskymmentä ihmistä. :dance:

Monta kertaa on tullu jonotettua sinne ihan helvetin kauan ja kun on päässy sisälle, niin sakkia on kun Saipan pelissä! Paska paikka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom