Legendaariset Poket

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dab01
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pointti lienee siinä, että miksi hän ei voisi maksaa, mikään laki/käytäntö/tapa/tjms. ei estä häntä niin tekemästä.

Eli itsestään selvyyksiä.

Öh siis, mielestäni tästä ei ollut kyse koska kyllähän kaikki including kaverini olettaa että sitä ei mikään laki tai käytäntö estä. Kaveri vaan retorisesti kysäisi että voiko maksaa molemmat ja ojensi jo rahoja. Olisi voinut vaikka sanoa että maksan meidät kaksi tms. mutta esitti asian vain eri sanoin. Minun pointti tässä alunperin oli se että kahden maksaminen samasta pussista ei jostain syystä käynyt. Eikö sitten käynyt siksi että käytti väärää sanamuotoa vai mikä oli Oksasen ongelma? Käsittikö Oksanen tilanteen niin että kaverini tuli häntä ärsyttämään ja kyselemään tyhmiä? Fiksu mies jos näin käsitti. Mutta sellasta. Jatketaanpa taas paremmilla jutuilla.

Öh siis, mielestäni tästä ei ollut kyse koska kyllähän kaikki including kaverini olettaa että sitä ei mikään laki tai käytäntö estä. Kaveri vaan retorisesti kysäisi että voiko maksaa molemmat ja ojensi jo rahoja. Olisi voinut vaikka sanoa että maksan meidät kaksi tms. mutta esitti asian vain eri sanoin. Minun pointti tässä alunperin oli se että kahden maksaminen samasta pussista ei jostain syystä käynyt. Eikö sitten käynyt siksi että käytti väärää sanamuotoa vai mikä oli Oksasen ongelma? Käsittikö Oksanen tilanteen niin että kaverini tuli häntä ärsyttämään ja kyselemään tyhmiä? Fiksu mies jos näin käsitti. Mutta sellasta. Jatketaanpa taas paremmilla jutuilla.

Ko. pokelta saatetaan kysyä tätä samaa kysymystä kymmeniä kertoja illassa ja nyt oli sattunut huono päivä, joten ajatteli antaa takasin samalla mitalla. Olisi "Oksanen" tietysti voinut tilanteen paremmin hoitaa, ei siinä mitään.

Ko. pokelta saatetaan kysyä tätä samaa kysymystä kymmeniä kertoja illassa ja nyt oli sattunut huono päivä, joten ajatteli antaa takasin samalla mitalla. Olisi "Oksanen" tietysti voinut tilanteen paremmin hoitaa, ei siinä mitään.

:offtopic:No ei se ole syy olla kenellekkään tyly tai epäkohtelias. Jos oikeasti pitää ruveta purkamaan vitutusta asiakkaisiin, niin olisi syytä harkita alan vaihtoa.

Itselläni ei tule mitään spesiaalimpia tapauksia mieleen.

Eipä kyllä 45:en ovella ole koskaan mulla tai kavereilla ongelmia ollut. Jos joskus joku on ollut liian kännissä niin asiallisesti käännytetty ovelta(mua ei koskaan). Ei kai siinä ovimiehen kanssa kukaan halua paras kaveri olla vaan tarkoitus on päästä sisälle ja ulos tehokkaasti. Se mitä joskus on ongelmia tullut, esim. kerran repun unohdin narikkaan niin palvelu on pelannut todella asiallisesti Mitään ongelmaa ei ollut kadonneen repun metsästyksessä ja takaisin saamisessa. On myös maksettu niin, että yks vippaa muut sisään ilman ongelmia. Ehkä pitäis katsoa myös peiliin eikä oksaseen, jos ei meinaa 45:een päästä tai on ovella kommunikaatio-ongelmaa :)

Tosin jotain tasoahan on myös paikan pidettävä... Kunhan muistaa että ovimies ei oo sun paras kaveri, se on siellä pitämässä yllä järjestystä. 45 on kyllä muutenkin dualistinen paikka, toisinaan tuntuu turhalta - joskus ihan paras paikka maailmassa.

Eipä kyllä 45:en ovella ole koskaan mulla tai kavereilla ongelmia ollut. Jos joskus joku on ollut liian kännissä niin asiallisesti käännytetty ovelta(mua ei koskaan). Ei kai siinä ovimiehen kanssa kukaan halua paras kaveri olla vaan tarkoitus on päästä sisälle ja ulos tehokkaasti. Se mitä joskus on ongelmia tullut, esim. kerran repun unohdin narikkaan niin palvelu on pelannut todella asiallisesti Mitään ongelmaa ei ollut kadonneen repun metsästyksessä ja takaisin saamisessa. On myös maksettu niin, että yks vippaa muut sisään ilman ongelmia. Ehkä pitäis katsoa myös peiliin eikä oksaseen, jos ei meinaa 45:een päästä tai on ovella kommunikaatio-ongelmaa :)

Juu, ihan oikeeta asiaa puhut, mutta tällä kertaa kieltäydyn kunniasta että olisin koskaan provonnut tai olisi muuten peiliin katsomista käytöksessämme. Ei kuulu harrastuksiin minkäänlainen känniääliöinti. Ja sitten on se pointti kyseistä baaria koskien etten ole tässä threadissa ainoa joka on poken nimen tuonut esille, kertoo kuitenkin että jotain siinä on.

Ei mulla ristiretkeä ole paikkaa vastaan ja koita sitä viimeiseen asti dissata mutta kerroinpahan miten on itellä aina mennyt. Meitä on muitakin, kuten sitten teitäkin joille ei ole sattunut mitään. :piis:

Kyllä noissa jutuissa 45:n poken tyylistä taitaa jotain perääkin olla, kun vapaa-aikavirastossa noin moni ihminen on antanut negatiivista palautetta. Mutta toisaalta, monet tuntuu tykkäävänkin. Taitaa olla Mr. Oksanen sellanen persoona, joka vetää tiukasti omaa linjaansa, josta sitten toiset tykkää ja toiset ei. Liian vähän todellisia persoonia tällä vuokrafirmojen dominoimalla alalla nykyään...

tossa vielä linkkiä ko. sivulle (jos kiinnostaa, niin kannattaa tsekata vuosien 06 & 07 kommentit):

http://www.vapaa-aikavirasto.com/ravintolat/?pid=257&rid=2483

Juu, ihan oikeeta asiaa puhut, mutta tällä kertaa kieltäydyn kunniasta että olisin koskaan provonnut tai olisi muuten peiliin katsomista käytöksessämme. Ei kuulu harrastuksiin minkäänlainen känniääliöinti. Ja sitten on se pointti kyseistä baaria koskien etten ole tässä threadissa ainoa joka on poken nimen tuonut esille, kertoo kuitenkin että jotain siinä on.

Ei mulla ristiretkeä ole paikkaa vastaan ja koita sitä viimeiseen asti dissata mutta kerroinpahan miten on itellä aina mennyt. Meitä on muitakin, kuten sitten teitäkin joille ei ole sattunut mitään. :piis:

Tietyllä tapaa tuo oksanen on legenda. Aina sanon hyvää iltaa tai vastaavaa, kun paikkaan menen(nykyään erittäin harvoin tulee oulussa baareiltua) ja arvostan sitä hiljaisuutta mikä tulee vastaan. Eli tavallaan kuuluu pelin henkeen, tosin tylyähän tuo on kun poke ei vastaa. Tosin taitaa olla paikan henkeen kuuluva juttu, josta ei pidä itseensä ottaa. Eli mä mä näen ton oksasen tavan käsitellä asiakasta paikan mainostukseen ja henkeen kuuluvana perusmeininkinä(perus rock!).

Se toinen normi wanhempi kaveri ovella yleensä juttelee takaisin ja on lepppoisa, jos ei ole kiire aika. Erittäin mukava tapaus ja arvostan kyllä korkealle. Oikeasti hyvä portsari tämä kaveri eikä vain erikoinen portsari.

Jos palaisi threadin aiheeseen niin pitää sanoa, että itsellä ei ainakaan 45:ssa tulis mieleen aiheuttaa ongelmaa, kun tietää miten huonosti oksasen kanssa kävisi ongelmatilanteessa :) Eli omalla tavallaan erittäin erikoinen, mutta pätevä portsari ja ilmapiiri luo jo rauhallisuutta menoon.

edit. 45:en sisällä en kyllä muista, että kertaakaan ois rähinää nähnyt, yhden kerran joku tipahti portaat alas ja ambulanssi haki. Liekö sitten viina, sairaskohtaus vai joku muu joka hemmon tiputti alakertaan laakista.

Veikkaan, että ko. poken versio tapahtuneesta voisi olla hieman erilainen?

No senkus veikkaat:D Kukaan ei ollut juonut vielä mitään eli varsin hyvin on tapaus mielessä.
Veikkaan että joku seureessa olija ei ollut oikein väleissä poken kanssa ja tästä syystä ei päästetty sisään mutta silti :lol2:

Heh, olipa ylläri, että ko. otsikon alle alkaa paisumaan kiihkeä keskustelu Oksasesta... Omat kokemukset on ollut vain positiivisia, ei siitä sen enempää.

Eräs portsari, joka Oulusta on junnuvuosilta mieleen jäänyt, oli MonaLisan ovella oleillut *piip*järvi. Oulussa asuneet/teinimestoissa noihin aikoihin densoilleet todennäköisesti tietävät tapauksen.

Ihan järkyttävän lyhytpinnainen kaveri, jonossa ollessa tuli aina seurailtua ko. herrasmiehen harjoittamia kyniksenheittoja, yllättävän pitkälle ne yleensä lentikin. Ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun asiakkaita ambulanssilla haettiin.

Paras tapaus sattui hyvälle ystävälleni, joka sattui ohittamaan tämän baariemme sankarin moottoritiellä savuttavalla dieseli Caddyllä. Tästä suivaantuneen *piip*järvi kiilasi kaverin Kellon tiellä bussipysäkille, nousi autosta, koputti ikkunaan, ikkunan avaduttua leipoo kaveriani neppariin. Palaa autolleen ja jatkaa matkaa. Ton kesän jälkeen taisi järkkärikortista virta loppua.

Asiallisia ja alansa osaavia pokeja Oulusta löytyi sitten taas aika paljon, vaikkakin mielestäni taso on mennyt sen mukaa alaspäin, kun "ketjut" ovat ottaneet vallan. Jotenkin tuntuu että "vanhanliiton" pokeja ei ole enää missään, kaikki on jotain hyppyritukkaisia ninjoja. :)

Mä oon aina päässyt sisälle joka paikkaan paitsi yhdessä länsirannan kaupungissa alkoi pääsy olla vaikeata kun kaverini löi yhtä portsaria niin että tämä lensi pöydän yli (oli kuulemma itse haastanut riitaa ja jätän nimen mainitsemata) enkä sen jälkeen päässyt ainakaan kaverin seurassa yhtään mihinkään niillä seuduilla.

Itselläni ei ole kyseistä portsaria vastaan mitään, asiallinen kaveri mielestäni. Tsemppiä vaan treeneihin, olen muutaman kerran antanut nuoruudessani 20markkaa tonnikalarahaa ;)

Tää on toisen käden tietoa, mutta huba jutska:
taannoinen voiman oston maailmanmestari Aarre Käpylä oli jonkun teinix-mestan ovella Oulussa.

Mestassa mentiin heti ulko-ovelta portaat alakertaan, jossa sijaitsivat narikka sekä itse se piletila.

Joku hemmo oli aiheuttanut häiriötä, ja Käpylä kertoi kaverille että olisi lähdön aika.
Kaveri löi makuulleen lattialle ja sanoi että en lähde mihinkään, joudut viemään.

Käpylä totesi, että tämä käy kyllä, otti kaveria nilkasta kiinni ja veti ne portaat ylös.

Kuinka paljon helpompi ja miellyttävämpi olisi ollut itse kävellä :D

En muista että itsellä olisi koskaan tullu minkäänmoista kränää kenenkään poken kanssa. Sisäänkin on aina päässyt, tosin harvoin on sellaisessa kunnossa ollutkaan, että olisi ollut aihetta kieltää.
Poket kai kattoo että tuo on NIIN nössön näköinen kundi, että sille vois pistää puoli kiloa testoa pakaraan, ja imppauttaa sillä puoli kiloa amfetamiinia, ja siltikään se tuskin alkais rähinöimään.

Kari Aittomäki lienee jonkinlainen legendapoke. Tässä hänen omaa kertomaansa:

Olin 90-luvun alussa työvuorossani Mikonkadulla hakemassa kahvia.
Vuoro oli juuri alkanut ja olin vielä yksin.
Ja kuten aina, sisään oli hoippunut hyvä lauma alitajuisia, epäselviä orankeja.
Joista yksi alkoi heti paukuttaa naamaansa.
Homma kärjistyi siihen, että uuvatti yritti heittää minua pullolla. Väistin ja potkaisin hemmopaskiaisen tainnoksiin, tiskin yli siis.

Alkanut joukkorähinä kuivui siihen. Vein kahvit narikkaan, heitin paviaanin hankeen kellumaan ja kävelin tukijoukkojen eteen. Kenelläkään ei ollut mitään sen tähdellisempää lisättävää.

Pointti 1. Korkea, voimakas potku on Pelottava Taidonnäyte. Pahapäisinkin tuumaa kahdesti. Eli näyttävällä tappelutaidolla on myös sosiaalinen vaikutus, jonka merkitys korostuu suljetussa yhteisössä, laivat, armeijat, vankilat.

Pointti 2. Ajat ovat muuttuneet hyvin paljon ahtaammaksi, nykyään vasikka-tv:n ja kamerakännyköitten aikaan tuohon tyyliin toimiva portsari saisi lähtöpassit samantein.
- tuohon aikaan nimenomaan karatella oli vielä kova katumaine, muutamakin legenda saattoi ovella taputtaa uhokukkoa jalalla poskelle - ja se tehosi.

Pointti 3. Virkamieskunnan suhtautuminen oli erittäin paljon asiantuntevampi, valtaosa kuulustelijoista oli itse tehnyt ovihommia ja ymmärsi myllytyksien rakennetta verrattomasti paremmin kuin nykyiset viranhaltijat.
- Sivukommentti, poliisin keräämän katumatsikokemuksen leimallinen piirre on se, että toiminta on ollut jo käynnissä jonkin aikaa poliisin ehtiessä paikalle. Olen nähnyt selvän eron niissä poliiseissa, jotka ovat keränneet vahvan portsarikokemuksen pelkän kurssituksen varassa työtään tekeviin nähden. Kyllä, aikanaan poliisi sai tehdä pokehommia ja moni tekikin. Parempi liksa.

Nyt kyseenalaisessa tapauksessa kerroin kuulustelijalle täräyttäneeni älyn ämpäriin jalalla, ensinnäkin koska se on nopeaa ja tukahduttaakseni tappelunhalukkuuden muissa.
Kuulustelija, kokenut katukyttä ymmärsi pointin täydellisesti. Ei syyteharkintaa.
Eikä edes huomautusta kapakan johdolta.
Eikä käkätystä naisasiakkailta.

Maailma on muuttunut

kumma ettei kukaan tuo esille Tony Halmea (tai en vaan nähny), voisi jossain määrin väittää legendaariseksi pokeksi.

No toi on ihan oikein että pistää ylimieliset jonon ohimenijät ruotuun. Kyllä se niitä jonottajiakin vituttaa että joku julkkis tulee siitä jonon ohi kukkoilemaan, ei ne mitään yli-ihmisiä kuitenkaan ole.

Tuli tässä itellekkin taas pari legendaa mieleen, eli tutkapari Nummisto & Suonenvirta Killan ovelta. En tiedä tekeekö Ilkka enää poken hommia, mutta aina oli kovin reilu ja juttelevainen kaveri kun ovella oli. Kaverin ääni ja koko olemus on jo sellainen rauhoittava, eikä kaverin koossa ja voimassakaan ollut valittamista.

Suonenvirrasta sitten taas on aika paljon niitä hurjempia juttuja ja kaverilla ei tuollaista Ilkan loputtoman tuntuista pinnaa ollut kyllä laisinkaan..

Juu Ilkka Nummisto on kyllä mainitsemisen arvoinen kaveri. Eli työskenteli Turkulaisen ravintola kiltan ovella. Joskusmuinoin tuli käytyä kiltassa paljonkin ja täytyy sanoa että missään muualla en ole saanut ystävällisempää palvelua. Todellinen "vanhanliiton" portsari.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom