Lcd näytön puhdistus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Eli miten puhdistaa turvallisesti sonyn litteä näyttö? Lähdetään siitä että en lähde nyt mitään puhdistus pakettia hakemaan vaan saako jollakin miedolla fairy/mikrokuitu liinalla sen puhtaaksi.
Tuossa huomasin että useampi tahra ilmeisesti koiran kuolaa+kuonon jälkiä + sormenkin jälkiä on näytössä. Kuvassa niitä ei huomaa mutta kun auronko paistaa mustaan ruutuun niin sillon ne näkyvät.
Netistä löytyy aika paljon hajanaista tietoa ja kannan ottoja mutta tunnetusti pakkisella on parhaat ohjeet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos on ollut sormenjälkiä yms, olen puhdistanut erittäin miedolla fairy+kuuma vesi+cifonet -yhdistelmällä. Eli oon hangannut varovasti, niin että kosteus näytöllä on tasaista eli lika on poissa, sitten poistanut fairyjäänteet vain veteen kostutetulla rätillä (kuitenkin vedet puristettu pois). Tämän jälkeen kuivaus mikrokuituliinalla ja naarmuja ei ole ainakaan tähän päivään mennessä tullut.

edit: niin tämä siis mattapintaisella

Onko kiiltävä- vai mattapintainen ruutu?

Edirol: Japalta siis kysyin. Kiiltävät saattaa naarmuuntua, mutta mattaa en oo saanu naarmuille, vaikka puhdistan näytön normaalilla talouspaperilla ja näytönpuhdistusaineella.

1. Hinkkaus aineella kostutetulla paperilla
2. Kuivaus kuivalla paperilla.

Mitähän olen tehnyt väärin lcd-television putsauksessa, käytin tätä settiä
https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=101320 eli vedin ensin sillä kostealla liinalla ja sitten kuivalla, mutta siitä kosteasta jäi kauheat rannut näyttöön, ihankuin olisi täysin paskainen näyttö, ei naarmuja kuitenkaan, kuivalla hinkkaaminen ei auta. Näyttää aika törkeältä nyt varsinkin kun on sammuksissa.

Mikä tahansa liina ei pyyhkimiseen oikei käy, kannattaa suosia pehmeää ja puhdasta mikrokuituliinaa jossa ei saa olla roskia ollenkaan, koska roskat voivat naarmuttaa näytön pintaa. Itse olen sekottanut ikkunanpesuainetta veteen aika laimeaksi, kastellut sillä kulman liinasta, ja pyyhkinyt ruudun pysty ja vaakasuunnissa siten että lika lopulta kerääntyy alalaitaan. Lopuksi siten pyyhkäisen alareunan ja sen jälkeen liinan kuivalla osalla pyörittävillä liikkeillä koko näytön kuivaus ja "viimeistely", jolloin niitä raitojakaan ei jää. Kun käyttää uutta pehmeää mikrokuituliinaa vain tähän samaan tarkotukseen niin se pysyy hyvänä.

Verrattuna esim. Q-connectin kertakäyttöputsausliinoihin oma keino on ihan yhtä hyvä ja N kertaa halvempi.

Onko kiiltävä- vai mattapintainen ruutu?

Edirol: Japalta siis kysyin. Kiiltävät saattaa naarmuuntua, mutta mattaa en oo saanu naarmuille, vaikka puhdistan näytön normaalilla talouspaperilla ja näytönpuhdistusaineella.

1. Hinkkaus aineella kostutetulla paperilla
2. Kuivaus kuivalla paperilla.

Olisin vähän varovainen kyllä talouspaperin kanssa, siinä kun ne pienen pienet kuidut mistä se paperi koostuu, aiheuttaa lievän hiekkapaperi-ilmiön siinä pinnassa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom