Lauantai takaisin koulu- ja työpäiväksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Penska
  • Aloitettu Aloitettu
Enempää takertumatta voisin väittää että ei kyllä voi.

katellaampas autohinnastoja, lainaukset tekniikan maailmasta: BMW z4 45 550- 89 400. Audi s4 cabriolet 98 900. BMW x5 73 400
BMW 320i 39 750 ja Volvo v70 (yleisen näkemyksen mukaan hieno, ei musta ) 41 900

Keskituloisten autoja Chevrolet Kalos 1.4 sx 15470
Fiat Punto 12990
huyndai getz 13200

kuvia voitte googletella, mutta takaan, ei ne hienoja ole. piste.

toyota aygo?
yaris?
corollaa saattaa jo saada tuohon hintaan
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Corolla ei muuten ole hieno auto, ikipäivänä en suostu sellasen ratin taakse menemään. Tojota ei ole HIENO auto, piste, se on kulkuväline.

BMW on hieno auto. Audi (paitsi a2) on hieno auto. Mersu on (varauksella) hieno auto. Peugeot 407 coupe on hieno auto. Japani+hieno auto=in your dreams.

liikkuvat koirankopit harvemmin on hienoja autoja.. Eipäs tuu mieleen kuin pösö 206 jota voi yhtään millään vakavalla naamalla sanoa millään lailla hienoksi. edit, ja se on paska ajaa, ei se mee mihkää, RC-malli kulkee jotenki ees, ja seki sit on vieläki niin kallis, et ei kyl keskitulosen auto oo.
 
Aivan järetön idea nyky-yhteiskunnassa + nykyisillä työ/opiskelumäärillä. Täällä on esitetty jo hyviä seikkoja siitä kun lomia on nimenomaa se 5 viikkoo vuodessa ja porukka on burnoutin rajalla muutenkin.

Nykypäivänä ollaan muutenkin aivan liian työkeskeisiä.
 
No se on totta, Ja sitäpaitsi mä oon vähän siinä uskossa, että ei ne työtunnit niinkään vaan työn tuottavuus ja teho. Jos porukka laitetaan tekemään 6-päivästä viikkoa, niin työn tuottavuus kärsii, sairaslomat lisääntyy, ja yleinen vaikutus talouteen jää paljon pienemmäksi kuin kasvu 6/5osaan nykytilanteesta. Sitäpaitsi monille elämässä on ihan muut asiat tärkeitä kun duuni, ura, raha ja autot. Elkääkä pitäkö kommarina, vaan mä nään realistiset perusteet 5päiväselle ja 8tuntia päivässä järjestelmälle.. Sitäpaitsi, jos meidän vauraus oisi tosta kiinni, eiköhän työviikko olisi jo 6päiväinen
 
Nykypäivänä olisi pikkuhiljaa parempi sitäpaitsi alkaa keskittyä oikeisiin ongelmiin kuten ilmastonmuutoksen ehkäisemiseen ja maapallon tilaan kuin, että kehitämme enemmän ja enemmän keinoja miten saamma tuotettua ja kulutettua enemmän. Mitä helvettiä sillä rahalla haudassa tekee?
 
Enempää takertumatta voisin väittää että ei kyllä voi.

katellaampas autohinnastoja, lainaukset tekniikan maailmasta: BMW z4 45 550- 89 400. Audi s4 cabriolet 98 900. BMW x5 73 400
BMW 320i 39 750 ja Volvo v70 (yleisen näkemyksen mukaan hieno, ei musta ) 41 900

Keskituloisten autoja Chevrolet Kalos 1.4 sx 15470
Fiat Punto 12990
huyndai getz 13200
Ja mitään autojako ei saa 39750 - 15470 euron väliltä?

Joku BMW 320i on muuten kaikkea muuta kuin hieno. Ihan peruskosla ja ainakin kymppitonnin ylihinnoiteltutkin vielä.
 
Saahan niitä, 1.sarjan BMW ei ole kauheest sellanen mitä mä ostaisin, ja kaikki normaalinmerkkiset autot on lähtökohtaisesti jotain sellaista, että en mä kyllä niitä hienoina osaa pitää.. Ford mondeo.. en ikipäivänä sanois sitä hyväl omaltunnollakaa hienoksi. Volkswagen Golf.. No Gti on ihan auto, mutta ei kovin hieno. Avensis.? Ruma ku perkele, ihan läpikauhea, mutta toki käy ja kukkuu tuomiopäivään asti. Focus? no en mä sellasta ostaisi ikinä.. Kyllä lähtään siitä että helvetin hyviä ja toimivia Autoja saa kyllä vaikka miltä merkiltä, mutta hienoja ja arvostettavia autoja, niihin ei normi-ihmisellä ikipäivänä ole varaa.

Siksi meillä onkin käytettyjen autojen markkinat, ja joku Audi, Bemari tai Mersu on oikeinkin hieno 10v vanhanakin verrattuna tuulipukukorollaan.

Edit. Sitten toinen kysymys onkin, että tarviiko auton olla hieno.. lähtökohtasesti ei missään nimessä.. Corolla on varmasti paras mahdollinen auto mitä on koskaan tehty, jos katsotaan niitä käyttöön liittyviä tekijöitä, kuten kestävyys, laatu, tekniikan taso. Ruma ku perkele, ihan läpipaska ajaa, kaikenkaikkiaan halvanolonen ja kohtuu meluisakin.. (2004 on uusin mil oon ajanu) ja kaikenkaikkiaan hyvä auto jollekin jota autot ei kiinnosta enempää..
 
Öh, kuuluukos tämä autokeskustelu nyt ihan varmasti "Lauantai takaisin koulu- ja työpäiväksi?" -thrediin?

:D

ja topicciin, en kyllä itse kannata 6 pvän työviikkoja, mutta ei toisaalta pidä myöskään mennä ranskalaiseen 35h -työviikon malliin, ellei sitten esim. tietyillä aloilla tutkita tästä saatavan esim. työllistymisen kannalta merkittäviä hyötyjä.(matalapalkka-alat?)
 
Jos lauantai tulee koulupäiväksi, niin sitten mää teen seuraavasti:
Haen tallista meijän haulikon.
Meen haulikon kanssa koululle.
Ammun kaikki ärsyttävät opet:curs:
Sitten varmaan piippu suuhun ja PUM!:D
 
Jos lauantai tulee koulupäiväksi, niin sitten mää teen seuraavasti:
Haen tallista meijän haulikon.
Meen haulikon kanssa koululle.
Ammun kaikki ärsyttävät opet:curs:
Sitten varmaan piippu suuhun ja PUM!:D

Ajattele sitä näin päin. Jos nyt lauantai muuttuisi koulupäiväksi, valmistuisit nopeammin. En tiedä lohduttaisiko tuo oikeasti yhtään. :lol2:

Minua ei haittaisi vaikka lauantai tulisikin työpäiväksi. Nykyisellään tulee kuitenkin tehtyä 7 päivää viikossa joko koulu- tai työhommia.
 
Muistaakseni lauantai muuttui vapaapäiväksi, kun talonpojatkin saivat ihmisoikeudet. Jotain tommoista kuitenkin.

Työväenliike ja sisällissota jne.
 
Nope. Kyllä vielä 1960-luvulla käytiin koulua ja tehtiin töitä lauantaisin


edit:
jos lauantait olisi koulua..
Milloin sitä sitten tekisi opiskelija osa-aikatöitä?
 
Nykypäivänä olisi pikkuhiljaa parempi sitäpaitsi alkaa keskittyä oikeisiin ongelmiin kuten ilmastonmuutoksen ehkäisemiseen ja maapallon tilaan kuin, että kehitämme enemmän ja enemmän keinoja miten saamme tuotettua ja kulutettua enemmän.

Tämä on niin totta!
 
Jos lauantai tulee koulupäiväksi, niin sitten mää teen seuraavasti:
Haen tallista meijän haulikon.
Meen haulikon kanssa koululle.
Ammun kaikki ärsyttävät opet:curs:
Miksi? Meinaatko, että se olis niiden syy, että joutuvat tekemään kuusipäiväistä työviikkoa? ;)
 
Muistaakseni lauantai muuttui vapaapäiväksi, kun talonpojatkin saivat ihmisoikeudet. Jotain tommoista kuitenkin.

Työväenliike ja sisällissota jne.

tuolloin tapeltiin torppalaisten oikeuksista. kyse ei ollut ihmisoikeuksista vaan kommunismista/sosialismista.
 
Back
Ylös Bottom