Lattiapenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robby.R
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 LATTIAPENKKI – RAIVOKAS VOIMAN PERUSLIIKE 💥

Meta description: Kyynärpäät lattiaan, selkä jämäksi ja tanko liikkeelle: lattiapenkki paljastaa raa’an punnerrusvoiman ilman kaarta ja selittelyjä.

Oisin eilen tehny lattiapenkkiä, mutta tulin siihen tulokseen että yksin, mahdotonta. Miten hilaatte painot ylös? Tai siis miten kaverit hilaa ne?

porrada sanoi:
Oisin eilen tehny lattiapenkkiä, mutta tulin siihen tulokseen että yksin, mahdotonta. Miten hilaatte painot ylös? Tai siis miten kaverit hilaa ne?

Olisiko powerrack mitään? Itse en ainakaan keksi miten lattiapenkkiä voisi tehdä ilman voimaräkkiä tai paria avustajaa.

Ite oon tehny vasta 7-8 kertaa. Teen siinä raskaita 2x6 sarjoja. Saan sarjoissa n. 5kg vähemmän kuin tavallisessa penassa. Toistot lattiapenassa tulee niinku venäläinen hissi, hitaasti mutta varmasti. Ote on normin ja kapeen väliltä. Tuntuu et penassa loppumatkan työntäminen on helpottunu. Siinä meikäläisen kokemukset.

porrada sanoi:
Kyl mä ainakin rackis teen en siis käsipainoilla vaan tangolla.
Ja tanko on ylhäällä kun lähen tekee samanlailla kuin normaali penkissä ja ala-
asennossa päästää ilmat pihalle "ei perseestä"
yks vanhempi entinen kisailija neuvo että pitäs laittaa vaikka levypainoja yms painojen alle ettei tanko ole ala-asennossa käsien varassa vaan ojentajat vähän irti lattiasta.
normaali raw penkki n.145 lattia penkissä oon käyttänyt n.120-130 ja kaks tai kolme toistoo

Itellä tuli muutaman kerran testattua kyseistä liikettä, ei ollu mun juttu, vaikka sievästi kokeilin ottaa niin aina paukku ojentajat tosi jumiin(ei huomannut itse liikettä tehdessä vaan vasta penkki päivänä) ja normaali penkin tekeminen oli hankalaa/takkuista.

JackDaPain sanoi:
Olisiko powerrack mitään? Itse en ainakaan keksi miten lattiapenkkiä voisi tehdä ilman voimaräkkiä tai paria avustajaa.

Ei täältä sellasta laitetta löydy. Tuskin oon koskaan nähnykään. Pitänee yrittää kässäreillä.

Ei lattiapena mikään autuaaksi tekevä liike ole... joillekin ihan ok, mutta yhtä hyvin voi tehdä lankkupenkkiä jos vaikea löytää avustajia tankoa nostamaan käsille. Sekä lattia- että lankkupenkki sopii parhaiten niille joilla ojentajat ovat penkin heikko lenkki, kuten itselläni.

ruukaatteko muuten pitää jalkoja kuten tuossa kuvassa tuo tyyppi vai makaatteko lahnana eli jalat suorassa lattialla?

Liitteet

• lattiapunnerrus.webp
    lattiapunnerrus.webp
    18,4 KB · Katsottu: 3 306
jalat koukussa rasittaa vähemmän alaselkää ja asento on hieman vakaampi.

Itekin tekisin mieluusti tota lattipenaa, mutta kun se tanko ottaa rintaan kiinni kun tanko on maassa. Eikä paljoa auta jos laittaa tangon alle painot, jotta se menisi ylemmäksi se tanko. On paska sali, niin on paska :david:

Bodypena sanoi:
Itekin tekisin mieluusti tota lattipenaa, mutta kun se tanko ottaa rintaan kiinni kun tanko on maassa. Eikä paljoa auta jos laittaa tangon alle painot, jotta se menisi ylemmäksi se tanko. On paska sali, niin on paska :david:

Ööö? Nyt meni aika totaalisesti ohi :D

Ei helvetti kuin paskasti selitetty :lol2:

Eli kun makaan siinä lattialla ja pitäisi pujottautua tangon alle. Katsos kun siinä on vaikka ne 20kg kiekot niin se kohta mistä tankoa pidetään kiinni on ilmassa !
No shit Sherlock !
No kun menen sinne tangon alle juuri ja juuri, on se tanko melko vittumainen siitä punnertaa ylös ;)

Bodypena sanoi:
Ei helvetti kuin paskasti selitetty :lol2:

Eli kun makaan siinä lattialla ja pitäisi pujottautua tangon alle. Katsos kun siinä on vaikka ne 20kg kiekot niin se kohta mistä tankoa pidetään kiinni on ilmassa !
No shit Sherlock !
No kun menen sinne tangon alle juuri ja juuri, on se tanko melko vittumainen siitä punnertaa ylös ;)

Siis et kai tee lattiapenkkiä niin, että pistät tangon maahan ja luikertelet itse sinne alle?

Jos teet niin pidemmän päälle se tekee pahaa ainakin olkapäille. Käytä power räkkiä jos semmonen salillasi on!

Back
Ylös Bottom