Lattein"Kateellisen panettule"jonka olet kuullut

En ymmärrä!Mikä näitä ihmisiä vaivaa?Taas tänään töissä yx tuttu heitti"Kylhän sulla sitä voimaa ja kokoa löytyy,mutta juostaanpa vaikka maratoni tai pelataan tunti kössiä niin kyllä taitaa noutaja sulle tulla,hehheh!"MIKÄ näitä janne holmeeneja vaivaa?Pitääkö todistella jotain?Kateellisuus,kun ei o baarissa tärpänny narukädelle kun hiukan reenanneempi kilpakosija vei saaliin.?Kun ei omien lihassolujen suhde sitten soveltunutkaan mahtavien haukkarien hankintaan ja muijakin nostaa enempi *****!?MIKSI näiden ns.normaalien ihmisten täytyy aina mollata ja polkea piilovittuillenkin alas se kaiken työn tulos minkä on vuosien kovalla reenillä ja ruokavalioilla onnistunut hankkimaan??En mäkään mene tonne lenkkipolun varteen puuskuttamaan polviini nojaillen ja huutelelemaan ohi menevälle lenkkihirmulle"Varmaan muuten kyykkään kovemmilla&syvemmälle!"Tai jos meet isommassa porukassa äijänä heittään tyyliin"Kyllä toi sulkkis on vähä hinttien laji et kyl bodaus on niinku tosi jees,lihakset kato määrää"Vähänkö pitäis porukka viisaana!Mut toi "tyhmien bodarien"haukkuminen on kyl yleisesti hyväksyttävää..Ja sitte se"Kyllä mäkin hormooneilla kasvasin tollasex"..Joo kyllä sen on pakko olla kateellisuutta en mä muuta keksi!KIITOS ETTÄ SAIN AVAUTUA!Avautukaa muutkin,se helpottaa.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vastaus kysymykseen "mikä näitä ihmisiä vaivaa?" on suomalaisuus. Pätee urheilussa, työpaikalla, koulussa...jne. Toisten menestymistä ei voi hyväksyä...ei sitten millään.

Originally posted by Kilkenny
Vastaus kysymykseen "mikä näitä ihmisiä vaivaa?" on suomalaisuus. Pätee urheilussa, työpaikalla, koulussa...jne. Toisten menestymistä ei voi hyväksyä...ei sitten millään.

Niin, tai sitten Suomessa kateus vain näytetään suhteellisen avoimesti.

Juu, ei pidä ottaa itseensä moisia heittoja. Sillähän se vaikeeta on jonka pitää kateellinen olla. Kaikki negatiiviset tunnelataukset on tuntijalta pois, ei niiden kohteelta, mun mielestä...

Positiivisuutta peliin, niin kaikki on helpompaa....Itseironia on hyvä apu, kun osaa nauraa itselle niin ei paljoa muidenkaan kateelliset naurut haittaa...

Originally posted by HooEee
Kyllä tämä Suomalainen kateus on jotain ihan omaa luokkaansa, sairasta.
Vähän aikaa sitten oli jossain lehdessä tutkimustuloksia Ruotsista, minkä mukaan kateus on ruotsalaisten mielestä nimenomaan heille tyypillistä. En tiedä päteekö pitemmälle, mutta eiköhän tässä ihmisluonteen perustasta ole kysymys ennemmin kuin kansallistaudista. Jossain päin tunnetaan käsitteenä varmaan uzbekistanilainen kateus. :)

En oikein ymmarra tuota kateutta, mita se ketaan auttaa?

Satuin ostamaan vahan sporttisemman auton vuosi sitten ja yks kaveri toissa ei pystynyt sita millaan nielemaan. Koko ajan sai kuunnella vittuilua ja vahattelya mun "lelusportista". Nyt se on vaan pahentunut kun oon ostamassa viela rayhakkaampaa ja oikein tehdasuutta rassia.

Kellaan muulla kaverilla ei oo ollut mitaan pahaa sanottavaa mun autosta, ehka se ei oo niille niin iso asia tai ehka ne peittaa sen paremmin. No tuo valittaja onkin pohjanmaalta mika on kasittaakseni oikein legendaarista seutua tuon kateuden suhteen.

En siis ymmarra. Ei mua vituta jos tyokaverilla on fiksu tyttoystava tai siisti auto tai talo tai jos/kun ne on paremmassa kunnossa tai saa enemman palkkaa, ei se oo mitenkaan multa pois. Pikemminkin ajattelen etta tuohon pitaa tahdata.

Mutta samaa menoa tuntuu olevan taalla tanskassakin, pari tyokaveria on jo vetanyt herneet nenaan kun kerroin millaista autoa olen hommaamassa :(

Mun valmentaja-kolleega suutui mulle siitä, et aina hallilla useat tutut(jalkapalloilijat ja muut miehet) tulee moikkaamaan ja jutteleen mulle. Mä en olis kuulemma saanut noteerata niitä millään tavalla, ja erotuin kuulemma joukosta kuin mikäkin tuhannen karaatin timantti! :curs: ...että semmosta... No arvatkaas jätinkö moikkaamatta kavereille ja tutuille?! :D ...

Originally posted by boyracer
No tuo valittaja onkin pohjanmaalta mika on kasittaakseni oikein legendaarista seutua tuon kateuden suhteen.

Taitaa kaverisi ostaa kohta vielä räyhäkkäämmän rassin. Eikös se Pohjanmaalla mene niin, että kun isäntä huomaa naapurin rakentavan omakotitaloon lisäsiipeä, tuumaa hän, että minähän rakeennan vielä isoomman ja rakentaa kanssa. Savolaisisäntä samassa tilanteessa soittaa verottajalle ja kaikkiin mahdollisiin virastoihin ja kyselee, että mistähän sekin rahat tommoseen on hankkinu ja mahtaakohan olla luvat kunnossa, aika isolta näyttää lisäsiipi..

Originally posted by Hannibal
Taitaa kaverisi ostaa kohta vielä räyhäkkäämmän rassin. Eikös se Pohjanmaalla mene niin, että kun isäntä huomaa naapurin rakentavan omakotitaloon lisäsiipeä, tuumaa hän, että minähän rakeennan vielä isoomman ja rakentaa kanssa. Savolaisisäntä samassa tilanteessa soittaa verottajalle ja kaikkiin mahdollisiin virastoihin ja kyselee, että mistähän sekin rahat tommoseen on hankkinu ja mahtaakohan olla luvat kunnossa, aika isolta näyttää lisäsiipi..

Toi on aika tutun kuuloista naapureiden välillä myös oulun suunnalla... Onpa tässä omankin naapuruston kesken sattunut vaikka mitä...

Kuten tässä jo sanottiinkin, ei se kateus tai paskan jauhaminen ole suomalaisuutta, se on ihmisyyttä.

Aina löytyy jokin vika toisessa mikä ei sovi juuri Sinun maailmankuvaan ja miten ihmisten tulisi toimia/ajatella.
Jos ei löydy niin se vaikka kehitetään.

Itse olen ottanut aseeksi puhtaan vittumaisuuden vastaukseksi "mitähän vittua se sinua kutittaa jos minulla on se ja se tai näytän siltä tai tältä", eivät ihmiset enää toistamiseen tule avautumaan, tekevätpähän sen kiltisti selän takana kuten muutkin rotat.

:curs:

Originally posted by ook
Vähän aikaa sitten oli jossain lehdessä tutkimustuloksia Ruotsista, minkä mukaan kateus on ruotsalaisten mielestä nimenomaan heille tyypillistä. En tiedä päteekö pitemmälle, mutta eiköhän tässä ihmisluonteen perustasta ole kysymys ennemmin kuin kansallistaudista. Jossain päin tunnetaan käsitteenä varmaan uzbekistanilainen kateus. :)

Kateutta on kaikkialla.
Harmi vaan, että pahimmat nilkit löytyy usein lajin sisältä. Tavalliset ihmiset naljailee usein tietämättömyyttään. Useat myös yksinkertaisesti pelkäävät erilaisuutta, ja jollain tapaa he usein ihailevat sitä, että joku pystyy tekemään asioita välittämättä muista.
Lajin "sisällä" olevat taas ovat usein ilkeitä, kateellisia ja useammin vielä katkeria sen lisäksi. Joka salilla ja katsomossa on näitä "toi vetää sitä, näkeehän sen", "kyllä mäkin jos...", "katotaan kun ollaan 65v.", "mäkin oon kovempi", "helppohan se noiden on" yms. "puheita, muttei tekoja" -tyyppejä. Katkeruuden/kateuden taitaa usein aiheuttaa juuri se, että he ovat itsekin tiedostaneet sen, että heistä ei ole kuin puhumaan. No, toki paskanjauhaminenkin on taitolaji ja kukapa sen kieltää, ettei 2:n villapaidan pito kesähelteillä vaatisi jo sisua.:worship:

Originally posted by boyracer
En oikein ymmarra tuota kateutta, mita se ketaan auttaa?

Satuin ostamaan vahan sporttisemman auton vuosi sitten ja yks kaveri toissa ei pystynyt sita millaan nielemaan. Koko ajan sai kuunnella vittuilua ja vahattelya mun "lelusportista". Nyt se on vaan pahentunut kun oon ostamassa viela rayhakkaampaa ja oikein tehdasuutta rassia.

Kellaan muulla kaverilla ei oo ollut mitaan pahaa sanottavaa mun autosta, ehka se ei oo niille niin iso asia tai ehka ne peittaa sen paremmin. No tuo valittaja onkin pohjanmaalta mika on kasittaakseni oikein legendaarista seutua tuon kateuden suhteen.

En siis ymmarra. Ei mua vituta jos tyokaverilla on fiksu tyttoystava tai siisti auto tai talo tai jos/kun ne on paremmassa kunnossa tai saa enemman palkkaa, ei se oo mitenkaan multa pois. Pikemminkin ajattelen etta tuohon pitaa tahdata.

Mutta samaa menoa tuntuu olevan taalla tanskassakin, pari tyokaveria on jo vetanyt herneet nenaan kun kerroin millaista autoa olen hommaamassa :(
mikä auto o kiikarissaa..? ja minkä omistit?

Itse kyllä olen toisinaan hyvinkin katelliinen, mutta en minä silti kateutta pura toiselle aukomalla, vaan päättämällä, että "kyllä minäkin". Mitä taas tulee siihen, että joku tulisi minulle asiasta tai toisesta aukomaan, niin totean iloisesti, että "kelpais näköjään sullekin". :rolleyes:

Eniten annan rispektiä ihmiselle jolla on asiat mallilla ja joka omaa asioita tai on asioita joista monet vain haaveilee, mutta ei silti itse elvistele näillä asioilla. Sen sijaan ihminen joka jatkuvasti muistuttaa muita ylivertaisuudestaa ansaitseekin vittuilua.

Suomalaisen kateuden määrittely:

Se, että sinulla on hieno auto, kaunis vaimo tai että voitat lotossa 7 oikein ei haittaa.

Mutta se, että jos kaverillakin on. Se se vituttaa!

Originally posted by ook

Kun on matkustellu jonnin verran ympäri maailmaa, etenkin täysin erilaisiin kulttuureihin (esim. Aasia), niin kyllä semmonen kuva aina vain vahvistuu, että tämä suomalainen kateus on ilmiömäistä, joskaan ei välttämättä uniikkia.

Voi olla, että jossain päin maailmaa on kansa, joka on yhtä kateellinen. Toisaalta, kaikessa pitää olla mestarinsa: Suomalaiset vaikka kateellisuudessa ja Amerikkaiset vaikka pelkäämisessä.

Vai oletko sä tosiaan matkustanut pitkälle ja laajaan, vai spekuloitko aivan täysin?

Originally posted by Dachar
Kuten tässä jo sanottiinkin, ei se kateus tai paskan jauhaminen ole suomalaisuutta, se on ihmisyyttä.

Aina löytyy jokin vika toisessa mikä ei sovi juuri Sinun maailmankuvaan ja miten ihmisten tulisi toimia/ajatella.
Jos ei löydy niin se vaikka kehitetään.

No höh. Voidaan sanoa täysin validisti, että kaikki ovat kateellisia tai että kukaan ei ole kateellinen (ja se tarkoittaa vielä samaa asiaa).

Eli määrittelemällä kateus (kuten mikä hyvänsä muu asia) sopivalla tavalla, se attribuutti voidaan yhdistää kaikkiin, ei kehenkään, tai juuri haluamaansa ihmisten osajoukkoon.

Minä todella odotan sitä päivää, jolloin joku maailmaa laajasti matkustanut, sanoo mulle, että suomalaiset ei itse asiassa ole kovinkaan kateellisia ja sisäänpäin kääntyneitä. Vielä enemmän odotan sitä, jos pääsen tämän jälkeen juttelemaan henkilön kanssa, ja evaluoimaan, että osaako hän kyseenalaistaa ja ajatella.

Onhan niitä aina, mut ainakin meillä täällä savon sydämessä on enemmän selkään taputtajia ku puukottajia.
eli paarissakin suurin osa tulee juttelee ja muistelee et kyl mä muistan ku olit tän ja tän kokoinen :D
On sit pari ollu joka on sanonu et lähdetään mättää hiekkaa kilpaa kahdeks tunniks ja katotaan sit kumpi on mättäny enemmän, siinä vaiheessa purskahdettiin oikein raikuvaan nauruun ja sanoin äijälle et ois vähän semmoinen tavoite elämässä et ei tarvii mättää hiekkaa 8 tuntia päivässä ja viisi päivää viikossa :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom