Latissimus dorsii, paras tuntuma/vaikutus?

Niin, kun teen tällä hetkellä yksjakosella golden sixillä treenejäni, ja siihenhän kuuluu
Kyykky, pystypunnerrus, penkkipunnerrus, leuanveto, hauiskääntö ja vatsalihakset.

Mulla on vaan painoa niin paljon ja oon treenannu niin vähän että leukoja saan ehkä yhden, kun on tuota omamassaa aikasta paljon.

Kysymys kuuluukin mistä liikkeestä saatte latseihin parhaat domssit?

Kun mä oon käyny kohta kymmenen kk salilla ja muihin lihaksiin saan tuntumaa ja domssejakin tulee mutta latsit on se mun heikko kohta.

Syön vielä alikaloreilla, kun laihdutan samalla, mutta mulla on käytössä vähäinen määrä testosteronia palautumisen nopeuttamiseksi, ihan vaan 250mg/vko.

Parhaat liikkeet, joista parhaat domssit latseille, mitkä mielestänne on niitä parhaita?

Onko vielä muita hyviä liikkeitä, esim kulmasoutua käsipainoilla tai vastaavaa, mitkä olis ne parhaat metodit saada latseihin kunnon domssit.

Itselläni parhaat domsit on tulleet ylhäältä tulevilla vedoilla missä kyynärpää osoittaa sivulle. Jostain syystä kyynärpäät edessä ei tule samanlaisia domseja vaikka selkä treenaantuu helvetin hyvin. Johtuu todennäköisesti ehkä siitä että noita kyynärpäät ulkona versioita on tullut tehtyä todella harvoin ja on kropalle ns. uusi liike.

Tietyt selkälaitteet, ylätalja kyynärpäät sivuilla, yhden käden ylätalja kyynärpäät sivuilla jne.

Tällä technogymin masiinalla kun joskus puskin himmeät pudotussarja/klusterisarjat lähtien täydellä pakalla 20 toistoa niin tuli kovat lihaskivut. Helvetin hyvä tuntuma, liian pieni pakka. Alkuun puristaen supistuksessa huippusupistuksessa ja voimien hiipuessa pumppia vaan.

View: https://youtu.be/3Ph8e6g-B8E

Täys pakka 20 toistoa + 5 + 5 +5 + x
Tiputus 15 kg 5 + 5 + 5 + x

Yksi tollanen setti riitti.

Viimeksi muokattu:
Pahimmat lihaskivut saa jollain järjettömillä supermegahyperpudotuksilla ja miljoonan toiston sarjoilla, mutta se ei ole kyllä ollenkaan synonyymi järkevälle tekemiselle tai parhaalle kehitykselle. Sinuna tekisin ylätaljaa jos leuat ei onnistu, tai sitten keventäisin leukoja kuminauhalla.

Kiitoksia vinkeistä, kokeilen tänään kyynärpäät sivuilla ylätaljaa ja myös kulmasoutua tangolla.
En ole varma onko meidän bodyluolassa edes tuommoisia kuminauhoja, koska paikka missä treenaan on aika hc... :)

Ylätaljaa silleen että lämmittelyssä kevyemmät painot ihan äärimmäisellä venytyksellä, antaa rauhassa käsien venyä ylös ja latsien siinä mukana ja vaikka perse ylös penkistäkin saa tulla. Sitten vetää rauhassa ihan äärimmäiseen supistukseen. Makustelee alle lihaksia lämmöissä, niin työsarjatkin menee paremmin perille.

Liikkeitä on lukuisia, mutta kannattaa eniten keskittyä siihen, miten teet niitä liikkeitä. Kontrolli, venetys ja supistus kuntoon ja negativiinen vaihe rauhallisella temmolla. Aivan kuten muussakin treenaamisessa silloin, kun haetaan lihaskasvua, tuntumaa ja vaikka noita domseja. Jos voimien ja pianon suhde on sellainen, että saat vain yhden leuan, niin silloin on syytä käyttää keveämpiä liikkeitä. Niitä leukoja voit toki vetää vaikka alkuun ykkösiä ja negatiivisiä, mutta sen jälkeen jotain liikkeitä, millä voi väsyttää lihakset kunnolla. Alla olevassa videossa kaksi ensimmäistä ovat oikein hyviä liikkeitä tuohon, kunhan vain ei lataa enemmän painoja kuin mihin omat voimat riittävä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=aFQaJ6-T_6o

Tuntuma ja domssit on tietty pitkälti eri juttu, ei pidempään treenanneille domsseja juuri enää tule vaikka tekisi mitä.

Mutta jos tuntumasta puhutaan niin itsellä yhden käden kulmasoutu kp:lla (polvi tasapenkin päällä) on se liike jonka saan helpoiten tuntumaan latseissa. Sen opettelussa yksi kikka on sellainen että tekee liikkeen kaksiosaisena - ensin veto latsilla niin että käsi pysyy vielä suorana, ikään kuin kohautus mutta työtä ei tee trapsi vaan latsi - ja sitten tehdään liike loppuun käsi koukistamalla jolloinlatsi supistuu lisää.

En siis tarkoita että liike pitäisi vältsiin iankaikkisesti tehdä noin mutta tuo oli joskus itselleni toimiva tapa oppia tuntuma latsiin. Tuota alku"kohautusta" voi kokeilla ihan ilman painoakin niin että pitää toista kättä latsin päällä jolloin tuntee sen supistumisen ja oppii millainen liike aktivoi latsin.

Kp-kulmasoudusta vielä sellainen huomio että tukijalka kannattaa laittaa reilusti leveälle niin asennon saa tukevaksi - sanon tuon vaan siksi että liikettä näkee monesti opettavan niin että tukijalka on ihan penkin vieressä mikä tekee liikkeestä hontelon.

Kiitoksia vinkeistä, kokeilen tänään kyynärpäät sivuilla ylätaljaa ja myös kulmasoutua tangolla.
En ole varma onko meidän bodyluolassa edes tuommoisia kuminauhoja, koska paikka missä treenaan on aika hc... :)
Ostat kaupasta treenikassiin omat.
Sit jokaisella salilla missä käyt on sulle sopivat kuminauhat...

Parhaat liikkeet, joista parhaat domssit latseille, mitkä mielestänne on niitä parhaita?
Mulla paras on ylätalja kapealla v-kahvalla. Yläasennossa perusteellinen venytys ja hidas puristava veto ilman nykäisyä. Pienehköt painot, niin tuo onnistuu. Remmit / tafferit / versat auttaa löytämään tuntuman selkään.

Back
Ylös Bottom