Normaali baana-ajo taitaa kuitenkin tapahtua siinä 120km/h nopeudella. Näin ainakin Puskuriohjelmassa todettiin kun ihmisiä haastateltiin paikan päällä.
Olen parasta aikaa saksassa hommissa, tolla vuokra-auton paskalla (VW Touran) jolla saan mittariin ~180km/h joutuu tekeen kokoajan tilaa nopeammille tuolla baanalla vaikka ajaisi niin kovaa kun romu kulkee.. :D
Ainoastaan keskellä yötä on sen verran vähän autoja liikenteessä että tuota ongelmaa ei ole. Pienemmillä maanteillä on 100km/h rajoitus, jossa porukka ajaa muulloin kuin ruuhka-aikana tossa 120km/h nurkilla ihan yleisesti.
Mikä tahansa tän vuosituhannen puolella (ja todella iso osa vanhemmistakin) valmistetuista autoista suoriutuu samoista nopeuksista tehdasalustan ominaisuuksien puolesta suomessakin ihan moitteetta. Olettaen siis että se auto vakiona edes saavuttaa tollasen nopeuden :D (jonka suurin osa nykyautoista tekee).
Laitontahan se tietenkin suomessa on, mutta autosta se ei kiinni jää, varsinkaan moottoritiellä jotka IMO ovat jopa paremmassa kunnossa suomessa kuin täällä pohjois-saksassa. Ainakin paikoittain.
Jos tuntuu ratin takana siltä, että se oma tuorehko auto on mahdoton tai vaikea ajettava niissä isommissa nopeuksissa, autossa on joko alusta paskana tai kuskissa vikaa.. ;) (tai sitten alla hyrrää huonot/liian pienen nopeusluokan renkaat)
Olen kuitenkin sitä mieltä, että valtaosa maamme teillä liikkuvista autoilijoista on sen verran ajotaidottomia (varsinkin etelä-suomessa :D :D ;) ) että ne nopeudet on syytäkin pitää alhaisena yleisen turvallisuuden takia, vaikka siinä tavallisessa autossakin sitä potentiaalia nopeampaan ajoon riittäisi.
Enkä sitten pidä itseäni Tommi Mäkisenä vaikka tästä mun provoavasta kirjoitustyylistä niin saattaakin päätellä. :lol2:
Koko postaus on 100%
, pyydän anteeksi. Mainittakoon vielä kuitenkin sen verran että suorastaan vituttaa/ihmetyttää miten nää sakemannit eivät osaa käyttää kaukovaloja yöllä. Tapana näyttää olevan vaihtaa ne heti lyhyelle vaikka matkaa vastaantulevaan autoon olisi vielä reilusti ja mitään häikäistymistä ei taatusti tapahdu. Eli käytännössä melkein jokainen vastaantulija vilkuttaa mulle valoja kun suomalaisena jääräpäänä ajan samalla tavalla kuin kotonakin ollessa. :D
Samoin ihmettelen suuresti miten se Schumacher voi olla joku sadekelin spesialisti, koska heti kun ensimmäinen pisara herahtaa taivaalta porukka laskee nopeuksia reilusti ja liikenne ei tosiaankaan vedä. Turvallisempaa se kieltämättä on, mutta rajansa kaikella.
;)
Tulipas avauduttua, koittakaa ymmärtää, oon ollu reissussa kohta 6 viikkoa ja koko aika ilman pillua kun ei viitti pettääkään, hermot kireellä. :D :D :D :lol2: