Lastut, päivitykset ym. nopeat viritykset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HarryG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niinhän noi näyttäis lupailevan... Mullakin huiput pitäs nousta hurjista 216 km/h -> 235 km/h...

Mutta miten?


Mikäs tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Jos autosi kiertää vakiona rajoittimelle isoimmalla vaihteella niin sitten ei mene kovempaa. Tehon ja väännön ansiosta se tosiaan kiertää enemmän. Ja aika usein lastutuksen yhteydessä kierrostenrajoitinta siirretään jonkin verran ylöspäin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikäs tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Jos autosi kiertää vakiona rajoittimelle isoimmalla vaihteella niin sitten ei mene kovempaa. Tehon ja väännön ansiosta se tosiaan kiertää enemmän. Ja aika usein lastutuksen yhteydessä kierrostenrajoitinta siirretään jonkin verran ylöspäin.

Ok. Kits... Näin se selittyy.
 
Ahahahahaaa, tälle vois antaa melkein vuoden "puhun paljon enkä siltikään tiedä mitään mistään mistä puhun" -palkinnon. Tossa pilluasiassakin olet väärässä, ainakin omalla typerälläni olin jatkuvasti korvia myöten toosassa, onneks auto vaihtuu nyt ettei tartte sentään ihan koko ajan panna. Rock on! Ei oo muitten vika jos olet muodostanut itsellesi kuvan sporttisten autojen suorituskyvystä tai ajettavuudesta V70 D5 diisselivolvosi avulla. Nuo kyseiset autot tunnetaan yleisesti myös mainioina peleinä kuljettamaan 5 matkustajaa. :D

Nimim: "Se lippispää älähtää mihin muoviosa kalahtaa." ;)
:lol2: ot: Mikä auto tulossa?


HarryG sanoi:
Kyllä mä tonne 180 yli pääsin ihan ilman mitään kolinoita tai ohjauksen "hakuja"...
Sama homma (med Golf V Sportline). Riippuu toki myös alla olevista rinkuloista miltä se tuntuu noissa vauhdeissa.
 
Zone-sarja -42%
:lol2: ot: Mikä auto tulossa?
No nyt tulee totaalista antisporttikauppakassia vaihteeksi. Pitää yrittää säästää fyrkkaa johonkin kunnon mörköön. :)
 
Sama homma (med Golf V Sportline). Riippuu toki myös alla olevista rinkuloista miltä se tuntuu noissa vauhdeissa.

Mulla on alla borassa ne volkkarin "spesiaali" 15'' kevytmetallit... :)

Saman kokoluokan loksuthan noissa vitoskoppasissa on, että isompaa matalan profiilin omaavia kiekkojahan tonne alle menee heittämällä käsittääkseni 19 tuumaan...
 
Saman kokoluokan loksuthan noissa vitoskoppasissa on, että isompaa matalan profiilin omaavia kiekkojahan tonne alle menee heittämällä käsittääkseni 19 tuumaan...
Jeps, ja toi SL:n alusta tykkääkin isoista renkaista.

Itellä vaan 17" 225/45.
 
Ja sitäkin tärkeämpi kysymys: mitä sitten? Missään et pääse yli kahtasataa ajamaan. Ja 99% autoista alustaa ei ole tehty yli 150-170 nopeuksiin. Kokeilin omalla autolla tuossa viikko sitten ajaa lujaa, sain jotain 160-170 mittariin, vääntöä olisi ollut vielä reippaasti suurempiinkin nopeuksiin, mutta ohjaus alkaa hakemaan jo tosi pahasti, ja pienetkin töyssyt Suomen tunnetusti hyvälaatuisissa asfalteissa pomputtivat autoa kovasti. Ei ollut enää kivaa. Eikä laillistakaan :nolo:

Kokeileppa Kodari76 piruttas hakea joku oikeasti tehokas ja "urheilullinen" auto vaikkapa koeajoon, niin yllätyt miten väärässä olet tuon lausuntosi kanssa.

Kyllä toi 200 on ihan paperia näillä meiänkin teillä, jos vaan on tarpeeksi potentiaalinen auto alla. 400-500hp:n vehkeellä kun ei sitä kahta markkaa tarvitse sormi nenässä odotella, niin tuntuu se huomattavasti turvallisemmalta kuin vakiovarmarissa kelailla vauhtia kilometritolkulla...
 
Kokeileppa Kodari76 piruttas hakea joku oikeasti tehokas ja "urheilullinen" auto vaikkapa koeajoon, niin yllätyt miten väärässä olet tuon lausuntosi kanssa.

Siksi sanoinkin että 99% autoista ei ole tehty. Tietenkin on olemassa autoja kovempaan menoon. Vaan normi perheauto ei välttämättä ole kiva kahdensadan nopeuksissa.
 
Siksi sanoinkin että 99% autoista ei ole tehty. Tietenkin on olemassa autoja kovempaan menoon. Vaan normi perheauto ei välttämättä ole kiva kahdensadan nopeuksissa.

Ei varmasti ole ainakaan täällä Suomessa. Saksassa on ihan kiva pörötellä hieman kovempaa, vaikka en kyllä teitä siellä ihan parhaimmiksi rankkaiskaan. Sanoisin silti, että hintaluokan 25-35t€ uudet perheautot suoriutuu 160-200km/h nopeuksista hyvillä teillä sangen mukavasti. Ei niitä autoja sieltä tehtailta päästetä ulos, jos saksan markkinat kiinnostavat eikä auto suoriudu normaali baanaajosta edes kohtuullisesti.
 
Normaali baana-ajo taitaa kuitenkin tapahtua siinä 120km/h nopeudella. Näin ainakin Puskuriohjelmassa todettiin kun ihmisiä haastateltiin paikan päällä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa mennä itse paikan päälle toteamaan tilanne.
 
Suomessa voi ihan samalla tavalla ajaa kovaa ku Saksassa, täällä ei vaan mennä luvan kanssa. Ei ne tiet siellä niin kovin kummosia ole, itäpuolella varsin paskoja jopa.

Baanalla mennään mun rajallisella muutaman tuhannen kilsan kokemuksella 120-200km/h, suurin osa alle 150km/h (ehkä ~130) ja mukava matkavauhti IMO (2.0TDI Golf V SL:llä) jossain siinä 140-160, ettei jarrun päällä tarvii seisoa jonkun hitaamman ohittaessa rekkaa tms ja kun tuo lintta ei kiihdy 150km/h:n jälkeen oikeen mihkään.

Renkaista edelleenkin kiinni paljolti onko kiva ajaa kovaa vai ei. Kuulemma Saksan poliisi tietää tämän myös hyvin, että tsekatkaapa renkaittenne nopeusluokka ennen ku meette kokeilemaan huippuja.
 
Kyllä ainakin itseltä rapisi hieman illuusio saksalaisten teiden huippukunnosta, kun käytiin vaimon kanssa huvikseen kruisailemassa euroopan maita läpi. Liikenteessä oltiin ennen paikallisten lomakautta, eli motareilla oli varsin hyvin tilaa eikä yhtään kunnon ruuhkaa näkynyt.

Datsunilla pörrätessä matkanopeudet pyörivät saksan alueella useimmiten 150-255km/h tasossa, mutta monesti sopiva rento matkavauhti tasoittui 180km/h kohdalle. Rengastuksena 225/40R18 Nokian NRZi. Vauhdinsokeus oli "lievä" moottoritien loppuessa ja muuttuessa melko nopeaan tahtiin taajamanopeudeksi ;)

Suomessakin tulee moottoritiellä pidettyä matkanopeutena 150km/h (mittarinopeutta), jos ei ole kiire mihinkään ja ollaan ihan normaalisti matkassa, eikä tuolla nopeudella ainakaan ajo-ominaisuuksien puolesta ole ongelmia edes surkeakuntoisella Porvoon motarilla. Edes äitin KA:ta aikoinaan lainatessa, ei tuottanut ongelmia pitää 140km/h matkanopeutta, joten tuskinpa noista uusistakaan perheautoista ihan heti ominaisuudet loppuvat.
 
Joo, prkl se vauhti on renkaan koosta kiinni, mulla on sama rengas 225/45/17. :D

Ite oon ajanu surkeakuntoista Porvoon motaria AIVAN V*TUSTI ja mittarivauhti yleensä 140-150, monesti 160-170km/h ja ainoa syy miksen aja kovempaa on kortittomuuden pelko ja muut "idiootit" liikenteessä (=turvallisuus). Mittariheitto Golffissa GPS:llä "mitattuna" 4-5km/h.
 
Hmmm... Mitenkäs ne huiput kasvaa, jos välitykset pysyy samana?

Ei tietenkään välitykset ole mihinkään muuttuneet... Auto kiertää mittarinmukaan tasan 2000 rpm satasen vauhdissa. Välitys on tismalleen sama kuin isovelsissäkin. Auto ei kertakaikkiaan jaksanut ennen kiertää vitosellä neljääntonniin, minkä se nykyään tekee helposti! Siinä on sitä matikkaa. Välityksien pituus oli juuri pääsyy lastun tarpeeseen. Ei jaksanut vitosella pahimpia ylämäkiä vakkari päällä 80 rajoituksella... Nyt jaksaa.

Niin ja näitä ylipitkiä vaihteitahan sanotaan tosiaan ylivaihteiksi, jos joku ei ymmärrä. Ja syy on kulutuksien tiputtaminen ja moottorin äänien vaimentaminen. Melkeimpä kaikissa uusissa diiseleissä, etenkin 6-vaihteisissa on suurin vaihde ylipitkä...
 
Normaali baana-ajo taitaa kuitenkin tapahtua siinä 120km/h nopeudella. Näin ainakin Puskuriohjelmassa todettiin kun ihmisiä haastateltiin paikan päällä.

:anssi:

Olen parasta aikaa saksassa hommissa, tolla vuokra-auton paskalla (VW Touran) jolla saan mittariin ~180km/h joutuu tekeen kokoajan tilaa nopeammille tuolla baanalla vaikka ajaisi niin kovaa kun romu kulkee.. :D

Ainoastaan keskellä yötä on sen verran vähän autoja liikenteessä että tuota ongelmaa ei ole. Pienemmillä maanteillä on 100km/h rajoitus, jossa porukka ajaa muulloin kuin ruuhka-aikana tossa 120km/h nurkilla ihan yleisesti.

Mikä tahansa tän vuosituhannen puolella (ja todella iso osa vanhemmistakin) valmistetuista autoista suoriutuu samoista nopeuksista tehdasalustan ominaisuuksien puolesta suomessakin ihan moitteetta. Olettaen siis että se auto vakiona edes saavuttaa tollasen nopeuden :D (jonka suurin osa nykyautoista tekee).

Laitontahan se tietenkin suomessa on, mutta autosta se ei kiinni jää, varsinkaan moottoritiellä jotka IMO ovat jopa paremmassa kunnossa suomessa kuin täällä pohjois-saksassa. Ainakin paikoittain.

Jos tuntuu ratin takana siltä, että se oma tuorehko auto on mahdoton tai vaikea ajettava niissä isommissa nopeuksissa, autossa on joko alusta paskana tai kuskissa vikaa.. ;) (tai sitten alla hyrrää huonot/liian pienen nopeusluokan renkaat)

Olen kuitenkin sitä mieltä, että valtaosa maamme teillä liikkuvista autoilijoista on sen verran ajotaidottomia (varsinkin etelä-suomessa :D :D ;) ) että ne nopeudet on syytäkin pitää alhaisena yleisen turvallisuuden takia, vaikka siinä tavallisessa autossakin sitä potentiaalia nopeampaan ajoon riittäisi.

Enkä sitten pidä itseäni Tommi Mäkisenä vaikka tästä mun provoavasta kirjoitustyylistä niin saattaakin päätellä. :lol2:

Koko postaus on 100% :offtopic: , pyydän anteeksi. Mainittakoon vielä kuitenkin sen verran että suorastaan vituttaa/ihmetyttää miten nää sakemannit eivät osaa käyttää kaukovaloja yöllä. Tapana näyttää olevan vaihtaa ne heti lyhyelle vaikka matkaa vastaantulevaan autoon olisi vielä reilusti ja mitään häikäistymistä ei taatusti tapahdu. Eli käytännössä melkein jokainen vastaantulija vilkuttaa mulle valoja kun suomalaisena jääräpäänä ajan samalla tavalla kuin kotonakin ollessa. :D :david:

Samoin ihmettelen suuresti miten se Schumacher voi olla joku sadekelin spesialisti, koska heti kun ensimmäinen pisara herahtaa taivaalta porukka laskee nopeuksia reilusti ja liikenne ei tosiaankaan vedä. Turvallisempaa se kieltämättä on, mutta rajansa kaikella. :rolleyes: ;)

Tulipas avauduttua, koittakaa ymmärtää, oon ollu reissussa kohta 6 viikkoa ja koko aika ilman pillua kun ei viitti pettääkään, hermot kireellä. :D :D :D :lol2:
 
Olen parasta aikaa saksassa hommissa, tolla vuokra-auton paskalla (VW Touran) jolla saan mittariin ~180km/h joutuu tekeen kokoajan tilaa nopeammille tuolla baanalla vaikka ajaisi niin kovaa kun romu kulkee.. :D

Kannattaisi sitten ajaa vaikka keskimmäisellä kaistalla eikä siellä verrarikaistalla ;)

Piti vain kommentoida kun juuri vanhemmat palasivat saksasta, jonkun tuhatta km päästelivät motareilla, kuulemma 140-150kmh oli ollut ihan sopiva vauhti että pysyi muun liikenteen seassa olematta tiellä.
 
Kannattaisi sitten ajaa vaikka keskimmäisellä kaistalla eikä siellä verrarikaistalla ;)

Piti vain kommentoida kun juuri vanhemmat palasivat saksasta, jonkun tuhatta km päästelivät motareilla, kuulemma 140-150kmh oli ollut ihan sopiva vauhti että pysyi muun liikenteen seassa olematta tiellä.

Joo noilla 3-kaistaisilla ei olekaan ongelmia eikä tollasella mopolla mitään asiaa sinne nopealle kaistalle olisikaan. Asustan nyt vaan sen verran sivummassa että baanassa ei ole kuin 2-kaistaa ja sillon tuppaa jatkuvasti peräpeilissä roikkumaan joku baijerilainenjäteöljyhämmennin :D

Joku 3-4tkm nyt tullu ajettua tähän mennessä joten on tossa jotain havaintoja ehtinyt itsekkin tekeen paikallisesta liikenteestä ja tieverkosta.. :rolleyes:
 
Mitä edellä lukemaani olen ymmärtänyt, niin pienten vaparikoneiden virittelystä ei taida rahallensa saada paljon vastinetta.

Mielenkiinnosta kuitenkin kyselen minkälaisia mahdollisuuksia olisi piristää -04 VW golf variantin 1,6 77kW konetta hieman sujuvampiin ohituksiin.

Onko kellään kokemusta tuon myllyn kevyestä virittelystä?
 
Mitä edellä lukemaani olen ymmärtänyt, niin pienten vaparikoneiden virittelystä ei taida rahallensa saada paljon vastinetta.

Mielenkiinnosta kuitenkin kyselen minkälaisia mahdollisuuksia olisi piristää -04 VW golf variantin 1,6 77kW konetta hieman sujuvampiin ohituksiin.

Onko kellään kokemusta tuon myllyn kevyestä virittelystä?

Halvin ja käytännöllisin tapa on yksinkertaisesti myydä kyseinen auto ja ostaan suoraan isommalla koneella oleva yksilö. Kaikki muu on valitettavasti pelkkää tuhlausta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom