Laskuvarjojääkäriksi 2016

Laittakaa tänne hyvät ihmiset sitten mitä kirjeessä luki! Itse menen illalla kupposen ääreen frendien kanssa avaamaan kirjeet samaan aikaan :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan lähtötasotesti helpompi vai vaikeampi kuin itse pääsykoe? Meinaan sitä vaan, että pitääköhän tässä alkaa treenaamaan ihan kunnolla ennen palvelun alkua vai läpäiseekö ne samalla tavalla kuin pääsykokeen eli asenteella.

Onkohan lähtötasotesti helpompi vai vaikeampi kuin itse pääsykoe? Meinaan sitä vaan, että pitääköhän tässä alkaa treenaamaan ihan kunnolla ennen palvelun alkua vai läpäiseekö ne samalla tavalla kuin pääsykokeen eli asenteella.
Kuntoa ei ainakaan kannata pudottaa :puntti: Ja kyllähän asenteella jotakin osaa on ;)

Itseä alkanut nyt pari vuotta tässä kiinnostamaan jälki-auk laskuvarjojääkärinä.

Onko täällä tietoa kuinka helposti sisään muulta koulutuslinjalta ja onko laskuvarjojääkärien puolella edes jälkikäteen tuota mahdollisuutta käydä auk/ruk? Ihan perus pioneeri vm 2011, mutta kuntotesteissä olin kompanian top 5, cooper 2850 ja ampumanatsakin löytyy. Nyt ikää siis 26v ja lihaskunto jopa parempi kuin tuolloin 21v.

Kysymykseen en osaa vastata, mutta harkitsisin kahtee kertaan. Se on kuitenkin vain varusmiespalvelus, jonka joutuisit käymään läpi kokonaisuudessaan mosakaudesta lähtien, jos se edes on mahdollista tapauksessasi.

Vanhoilla kuntotesteillä ja ampumanatsoilla ei kuitenkaan ole merkitystä. Natsojahan ei Utissa edes jaeta.

En nyt satu löytämään mitään lähdettä väitteelleni, mutta olen aika varma että puolustusvoimien vanhoilla verkkosivuilla sanottiin erikoisjoukkojen hakukriteerien kohdalla, että varusmiespalvelus ei saa olla suoritettu. Varusmiespalveluksen aikana olisit voinut hakea, mutta se juna taisi mennä jo.

Juu, noinhan tuo näkyy olevan. Harmillista, mutta onhan noita muitakin aloja.

Jännä sinänsä, että perusjoukoissa on tuo jälki auk/ruk auki tietääkseni juuri jonnekkin 25-27v ikään saakka, vaikka reserviin olisi päässyt jo ennen 20v.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom