Laskuvarjojääkäriksi 2013

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
suosittelisin lenkkeilemään ilman reppua, mikäli et halua rikkoa paikkojasi. aktiivinen lenkkeily/ muu liikunta, ohessa lihaskunnon ylläpito riittää täysin läpäisemään testit hyvillä pisteillä!

suosittelisin lenkkeilemään ilman reppua, mikäli et halua rikkoa paikkojasi. aktiivinen lenkkeily/ muu liikunta, ohessa lihaskunnon ylläpito riittää täysin läpäisemään testit hyvillä pisteillä!
Jep. Pari totuttaumislenkkiä voit käydä vetämässä niin ei tule ihan yllätyksenä sitten testeissä.
Nii, ja jos joku tietää mistä sais tollasia painotettuja reppuja ni saa kans ilmotella
Miten ois ihan perus lantiovyöllä varustettu reppu, johon lastaat vaikka vedellä täytettyjä 1.5l limupulloja...?

onks sillä merkitystä et juokseeko koko matkan vai käveleekö välillä? meinaan et toki jos pidempii lenkkejä vetää ni kannattaaha sitä välissä kävelläkin..

tarkoitatko harjoittelua testeihin? mielestäni sillä nyt ei ole suurta väliä, itse ainakin juoksen säännöllisesti lenkin ilman kesken kävelyjä. teet miten parhaalta tuntuu, tärkeintä on, että kunto on nousussa. hyvä mittari on käydä juoksemassa coopperi, johon on helppo verrata onko harjoittelu tuottanut tulosta! rennosti määrätietoista työtä, ilman suurempia stressejä! juoksu on vain yksi osa testejä, joskin tärkeä, mutta hyvällä peruskunnolla läpäisee 12 minuutin pintaan helposti!

Ennätykset 2960, juoksutekniikka mulla suoraansanoen perseestä.. Näinköhä sais paremmalla tekniikalla parempia tuloksia? Nyt iha näi muutenvaa tässä ohessa, onko joku muu tässä porukassa Finlandiahiihtoa tai sen puolikasta lähössä suksimaan? Ite oon puolikasta kolmatta kertaa lähössä

Näin tuleville kokelaille neuvoksi, että jos ette ole entuudestaan hirveästi juosseet, niin ottakaa alku tosi rauhallisesti, ettei tule esim. penikkatautia. Se on nimittäin aika inhottava ja siihen tyssää lenkkeily. Ja jättäkää ne painoliivit/reput sinne himaan, ette te niitä tarvitse. Kerran pari kun käy ennen testejä testaamassa repun kanssa juoksemista, niin se riittää hyvin. Rikotte vaan ittenne.

Itse sain penikkataudin testeihin harjoiteltaessa, enkä sitten viimeisen kahden kuukauden aikana pystynyt käymään kuin vain yhden kerran juoksemassa (eipä tosin tarvinnutkaan). Tibialis anterior -lihaksen treenaaminen salilla helpottaa tuota vaivaa huomattavasti.

Itellä oireili myös penikat kesästä lähtien testeihin saakka ja Utissa juoksun aikana sitten sääri sanoki ittesä irti... Sääressä ei ollutkaan vissiin penikoissa mitään vikaa vaan kunnon rasitusmurtuma... No ei siinä kipsi oli 2vk ja kepit yhteensä 6vk. Toivottavasti nyt Immolasta tulisi kutsu. Kuis moni täältä on jo saanut kutsun Uttiin?

Kannattaa muistaa, että lihashuolto ja lepo on tärkeä osa harjoittelua ettei vain pääsisi käymään näitä harmillisia rasitusmurtumia ynm. Itselle tuli kutsu uttiin! :)

peruskuntoa pidän yllä säännöllisellä lenkkeilyllä noin 5-7 krt viikossa 10 kilometriä joskus enemmänkin. salilla kevytttä jumppailua ja punttien nostoa, sekä kotona lihaskuntopiiriä. uintihan itselläni oli aluksi kysymysmerkki, mutta kevyt uintiharjoittelu tekee hetkessä ihmeitä. pidä mielessä, ettet juokse itseäsi rikki, ettei tulevat testit jää haaveeksi. muista LEPO, jonka itse unohdin täysin.

Kirje Utista kolahti jokin aika sitte postilaatikkoon ja sisälle päästiin. Pittää muistaa, että reenit ei lopu tähän vaan kovenee vaan, lepoa unohtamatta. Immolaankin pääsin, mutta mieluummin ljk:hon mennee. Unohtumaton vuosi edessä :)

Mulla oli toi LVJK aluksi suunnitelmissa mutta tulin siihen tulokseen että ei oo mun juttu. Lähinnä ton laskuvarjo hyppimisen takia siis mietin tätä vaihtoehtona. Kunnon puolesta ei mitään hätää olis ja ei pitäs muuta treenailla kun tota hiihtoa. Muut kriteerit heittämällä läpi. :)

Tänään tuli kutsuntatarkastus lappuset.. Niinku tossa ylempänä Jukka_M kyseli, niin kehtaisko joku sinne nyt ens kesäks lähtevä laittaa tähän et paljon meni punnerruksia, leukoja jne..? Ois kiva vertailla omaa kuntoa :D Ja vielä kysymys, pitääkö leuanvedossa ihan lukkosuoriks kädet laskea?

Itse sain fyysisistä pisteitä 40p. Lihaskunnoista kaikista täydet, uinti jotain 3:20, juoksu 13:15, ja hiihto ~24:30, päivän ihanne ajan ollessa minuuttia parempi. Leuanvetoa kannattaa tietenkin harjoitella mahdollisimman suurella liikeradalla, itse testeissä muistaakseni melko suoraksi kädet piti ojentaa, ei mitään lukkoja tai roikkumista vaan jatkuva tasainen liikkeen suorittaminen.

Onko muita heinäkuussa uttiin suuntaavia oulusta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom