Laskuvarjojääkäriksi 2012

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ManuTus
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä täälläkään ole kuin noin 2800 metriä puoli vuotta sitten testattuna. Vähään aikaan ei ole tullut kokeiltua, jos nyt kesällä viimeistään testaisi niin näkisi missä tasossa mennään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juoksin cooper-ennätykseni 3 vuotta sitten, 2650 m. Siitä se ei ole päässyt nousemaan kun en ole cooperia pariin vuoteen juossut. :D Ensi kesän tavoite on se 3000 metriä.

Kyllä nyt vaihtuu sukset lenkkareihin. Varmaan eka kuukaus vetää todella varovaisesti, ettei akillekset sano sopimusta irti. Eli kunnon lämmittelyillä kevyttä hölkkäilyä, vaikka kuinka tekis mieli juosta verenmaku suussa sykkeet korkeella. Koitin tässä vetää pienimuotosta diettiä, mutta kovaa reenaaminen ja dietti ei mulla kyllä toimi yhtää. Pakko vetää plussakaloreilla, vaikka paino nousis. Ootteko ite minkä kokosia? Meikäläien 184/85.

Täällä kirjoittelee 184/80 mittainen kukkakeppi, jonka coopper tulos oli 3200m kun syksyllä testattiin. Kesän tavoite onkin nimenomaisesti cooper-tuloksen parantaminen ja 10kg reppuun totuttautuminen. Coopperin saa helposti 3000m jo säännöllisesti lenkkeilemällä. Jos kunnollista ohjelmaa kaipailee, niin kannattaa kipittää kirjastoon kyselemään Juoksija -lehden 3/2009 numeroa. Siinä on neljä eritasoista coopperin testiin tähtävää ohjelmaa :)

Oisko ollu jossain ljk ketjussa vai missä luki, että ne ois tehny samanlaisen sarjan utista mutta ei saanu lupaa. Tiiä sitten onko vaa urbaanilegenda..

Itekki olen kuullu jotain samanlaista, mutten viittiny sanoa varmaksi. Ljk:lla on varmaan jo nyt sen verran näkyvyyttä, ettei ne kaipaa kasarmille kameramiehiä toilailemaan varusjanttereiden perässä.

Kylläpä vain, juoksemisen voi vihdoin taas kunnolla aloittaa kun nyt jäätkin on teiltä poissa :thumbs:. Meikä on 177/77 pituus- ja leveyssuhteilla liikenteessä ja se cooperi tosiaan tällä hetkellä sijoittuisi sinne 2700-2800m tienoille. Tavoite ois syksyllä saada 3000m tienoille juoksukunto, notta hyvä homma että pääsee juoksemaan :puntti:.

Onkos mitenkä muilla uinnin reenaus kuinka kovalla mallilla? Ite pitäs tän kuun puolella päästä altaalle alottelemaan, kun oma uiminen on hieman niin ja näin:nolo:.

Itse olen 178/74.
Uinti on se vähiten treenattu alue, ja sopivasti uimahallikin menee toukokuussa remppaan :D Onneksi sitten pystyy varmaan jo järvessä uimaan enemmän, tosin matkaa on vähän vaikea mitata.
Hiihto jäi tänä talvena vähille, vaikka hyviä kelejä riittikin. Oikeastaan koko talvi tuli enempi juostua. Toivottavasti vielä saadaan lumi maahan ennen testejä :)

Uinti on mulla kans se vähiten huomiota saanut laji, mutta nyt olen marraskuusta lähtien käynyt pari kertaa viikossa sitä kokeilemassa. Yllättävän nopeasti onnistuin tekniikan saamaan kuntoon, vaikka lähtotaso oli nolla. Eli mitään ei ole vielä menetetty kenenkään osalta ;)

Mitat on 183/78.
Just tulin uimasta. :D Käyn uimassa nykyään kerran viikossa. Pitäis tuota uintitekniikkaa hioa, mutta onhan tässä onneks vielä aikaa. Painotin tänään treeniä sukeltamiseen, ja siinä ei enää oo ongelmia. :)

Meikä on kans käyny kerran viikkoon uimassa. Kävin viime syksyllä uintitekniikkakoulun ja siitä oli tosipaljon apua. Sukellusta en oo vielä kokeillu, mutta uskoisin että sen pitäis mennä. Kesällä varmaan pitää käydä maa-uimalassa, kun ei taida kunnan hallit olla auki kesällä.

Joo mitat on tosiaan 168/61, taidan pienimpia kavereita sitten testeissä olla :D Ja on tosta LJK koulutuksesta ainakin yksi kuva kirja nimellä: Maan vetovoima.

ite 175/77 tällä hetkellä. Liika punttailun lopetin ja aloin juoksemaan, nii sain pudotettua ruokavalion ja aerobisen treenin kans about 5-8kg pois :dance2:. Ja mitä uimiseen tulee, nii edelleen upotaan 200m matkalla :nolo:

181/78, 2750m cooperist. Aika huonossa kunnossa vielä, mutta onhan tätä aikaa nostella. Kesäksi tarkoitus saada 3000 rikki, sitten reppu vaan selkään. Lajitreenit vie ikävästi aikaa fyysiseltä puolelta kun on 5krt/vk.

Mites muilla menee sukellus? Mulla on joku ongelma tän paineentasauksen kanssa, ku 2 metrin jälkeen alkaa pään sisällä sattumaan aivan julmetusti. Korviin "puhaltaminen" ei onneistu sitten millään - edes kuivalla maalla- ellen käy ensin juoksemassa hirvittävää intervallitreeniä. :S

Niin no, enpä oo minäkään tottunu tuohon paineeseen, ja korviin sattuu siellä neljän metrin syvyydessä. Ja muutaman sukelluksen jälkeen tuntuu siltä että olis kuumetta.

Mulla toi sukellus ainakin onnistu kun puhalsin vaan ilmaa suusta ulos sitä mukaa kun sukelsin alaspäin. Kyllähän toi aina pikkasen korvissa tuntuu mutta ei niin pahasti.

Missä kohtaa teillä se kipu alkaa? Mulla paine tuntuu jo 1.5m syvyydessä ja 2 metrin kohdalla kipu on jo sellasta etten syvemmälle pysty menemään.

Missä kohtaa teillä se kipu alkaa? Mulla paine tuntuu jo 1.5m syvyydessä ja 2 metrin kohdalla kipu on jo sellasta etten syvemmälle pysty menemään.
Onnistuuko paineentasaus pää ylöspäin veden alla? Onko flunssaa? Jälkimmäinen voi ainakin aiheuttaa pistävän päänsäryn ja kivun sukeltaessa, vaikka paineen onnistuisikin tasaamaan.

Vaikka en ole ljk:hon hakemassa niin pakko kommentoida tuota paineentasausjuttua kun sukeltelua tulee harrasteltua:

Itsellä paineentasaus ei ole koskaan onnistunut puhaltamalla vaikka miten yrittänyt. Sen sijaan itselle toimiva konsti on nielaiseminen. Muistaakseni alkuun pidin nenää tukossa nielaistessa mutta myöhemmin ei enää tarvinnut ja nykyään paineet tuntuu tasautuvan ihan itsestään. Tärkeää tuossa sitten on että nielaisee jo ennen kuin kipu alkaa. Pysäyttää sukelluksen, tasaa paineet ja jatkaa sitten.

Joskus pienessä flunssassa menin pohjaan väkisin ja nielaistessa kuului rusahdus korvasta ja tuli sellainen viiltävä kipu. Joutui tovin pitämään taukoa sukeltelusta joten malttia jos on flunssa.

Laitesukelluksen peruskurssilla käytetyssä kirjassa (en nyt jaksa muistaa opuksen nimeä) on useita eri tyylejä tasata paineet joten kandee ettiä jostain jos ei ala onnistumaan. Tsemiä treeneihin!

Onnistuuko paineentasaus pää ylöspäin veden alla? Onko flunssaa? Jälkimmäinen voi ainakin aiheuttaa pistävän päänsäryn ja kivun sukeltaessa, vaikka paineen onnistuisikin tasaamaan.
Ei onnaa, ellen aluksi tee jotain intervallijuoksuharjoituksia. Flunssaa ei ole ollut sen enempää, kuin muulloinkaan. Ei perhana tekis ollenkaa mieli jättää leikkiä kesken tälläsen ongelman takia :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom