Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
Kyl siin mailis joka mulle lähetettiin Utista ni sanottii ett virheit saa olla. Olkaa nyt perkele optimistei, älkääkä realistei :D Pilaatte mun motivaatiota:(

Mailatkaa sinne jos on epäselvyyksii ja kysykää yksityiskohtasesti, ett ne osais vastata monipuolisesti.

Selvä:D No tuotanoin. Suosittelen ennenkö alat reenaamaan testejä varten, että käyt testauttamassa tämän värinäön ja kysyt lekurin mielipidettä asiaan. Jos et ja treenaat vuoden ja sit käyt lekuril ja et voi hakeakaan, nii sit se kyrsii paljo enemmän...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyl siin mailis joka mulle lähetettiin Utista ni sanottii ett virheit saa olla. Olkaa nyt perkele optimistei, älkääkä realistei :D Pilaatte mun motivaatiota:(

Mailatkaa sinne jos on epäselvyyksii ja kysykää yksityiskohtasesti, ett ne osais vastata monipuolisesti.

Voisitsä pistää jotai osotetta näkyville.:piis:

Älä nyt! Ei se reeni koskaan hukkaan mene ;) Nojoo, voihan se olla aika kova pala, jos sitten jää kovien treenien jälkeen tommosesta kiinni, mut riippuu tietysti asenteesta.

Joo näinhän se on, ei se treeni ikinä hukkaan mene. Mutta mulla on enemmän punttien nostossa intressit ku juoksus ja uinnissa, niin se siinä kyrsi ja se että en tosiaan voinu hakee ku oisin halunnu sinne kovasti.

Pistivät takaisin viestiä elikä
-"Värinäössä sallitaan pieniä poikkeuksia" Eli ihan hyvä et sallitaan.

-"lääkärintodistuksessa tulee olla maininta siitä mitä testiä on käytetty ja
kuinka monta kohtaa testissä on ollut oikein ja kuinka monta väärin."-

Ja sitten tuli ilmi vielä erittäin hyvä pointti eli ennen kunnon ruokavalion muutosta treeniaikojen tekemistä ja päivittäistä harjoittelua ennen kannattaa; "Mikäli haluat, voit ilmoittaa värinäkötestiä koskevat asiat etukäteen
rykmenttiin, jolloin lääkärimme saattaa pystyä jo sillä perusteella sanomaan,kannattaako laskuvarjojääkärikoulutukseen hakeutua, vai jääkö asia kiinni värinäöstä."

Eli kyllähän tämä varmisti asian ,eli täydellistä värinäköä ei tarvitse.:thumbs:

Ei tarvita ei. Mut kuinkakohan tarkkoi noi sitten on ? Nyt pitäs olla kouluterkkarin tarkastukset ja pyydän sitä tekemää tällee alustavasti sen testin, sit vois lähettää sen testin tonne Uttiin. Mut kiitti Harper.

Mutta siis jos joku on esimerkiksi todella hyvä kaikessa . Saa fysiikasta täydet pisteet,tyyppi on nero,näkö ku kotkalla,mut värinäköä ei sitte yhtään.

Nii kai siinä tulee sitte kysymys eteen et missä sitä värinäköä tarvitsee?

Mutta siis jos joku on esimerkiksi todella hyvä kaikessa . Saa fysiikasta täydet pisteet,tyyppi on nero,näkö ku kotkalla,mut värinäköä ei sitte yhtään.

Nii kai siinä tulee sitte kysymys eteen et missä sitä värinäköä tarvitsee?

Ai missä ? Mietippä värimerkkejä, väritaluja. Olisi hyvin ikävää jos porukkaa kuolee toisen värien sekottamisen takia. Järki käteen.... Btw ... Äijä on 14 vee ja sulla on pitkä aika näihin juttuihin. Vaikka kuinka tää homma olisi haave niin sulla on aikaa vielä. Ei sun oo pakko tulla joka väliin kyseleen tyhmiä :rolleyes: ...ihan rauhassa vaan korpisoturi :)

Kannattaa todellakin unohtaa itsekäs ajattelumalli ja vain hyväksyä hylkääminen (jos näin omalle kohdalle sattuu), koska tositilanteessa joku todellakin saattaa kuolla sen kuulovamman / värisokeuden tjsp takia.

Voihan se olla, että ihan varmuuden vuoksi. Jos vaikka nyt ei juuri koulutuksessa olisikaan tilannetta, jossa välttämättä täydellistä värinäköä tarvittaisiin, niin ehkäpä siitä jossain yllättävässä tositilanteessa saattaisi olla haittaa, jos se ei ihan pelitä.

Edit: Oho, olihan tätä joku muukin sanonu, katoppas kun en älynny.

Mulla oli niin paljo virheitä että lekuri sano että turha ees hakee. Eli lääkärille vaan ja lähettää tulokset uttiin ja kysyy et pääseekö testeihin.
Ja ljk:s pitää varmaan olla hyvä värinäkö sen takia koska ne on kuitenkin erikoisjoukot, jos on punasel merkattu laskeutumisalusta vihreen metän keskel niin paska homma jos et nää sitä sieltä ja oot jo varjol tulos alas;)

Ja sillä ei ole niille mtn väliä vaikka joku vetäs täydet pisteet fyysisist jne jos värinäkö mättää koska sä et pääse ikinä suorittamaan niitä fyysisii koska ne puottaa jo esivalinnassa pois testeist.

Mutta toivottavasti teil lievempänä voi värisokeus ku mulla :)

No kyllä kait kaikki ymmärtävät miksi sinne haetaan hyvän värinäön omaavia. Itsellä kyse on vaan siitä, että minulla ei ole ollut koskaan elämässäni vaikeuksia erottaa värejä toisistaan. Siinä testissä on vain vähän vaikeuksia. Naurettavaa edes ajatella, että sellanen voisi edes pahimmassakaan tapausessa aihetteuttaa jollekkin vahinkoa. Tietenkin ymmärrän ihmisiä joilla on normaali värinäkö ja heidän on vaikea ymmärtää ettei lievästä värisokeudesta ole käytännössä haittaa.

Unohtaa itsekäs ajatusmalli ? Onpa itsekästä ottaa kantaa asioihin, joista uskon ettei monilla ole tietoa. Olen vain niin kauan haaveillut paikasta ja siksi mielestäni mitätön asia harmittaa entistäkin enemmän. Mutta asia kerrallaan, ei sitä hylkäävää kirjettä ole vielä tullut :)

Tarkotus ei ollut valittaa teille, vaan järjestelmälle :) Älkää ottako henkilökohtaisesti.

No kyllä kait kaikki ymmärtävät miksi sinne haetaan hyvän värinäön omaavia. Itsellä kyse on vaan siitä, että minulla ei ole ollut koskaan elämässäni vaikeuksia erottaa värejä toisistaan. Siinä testissä on vain vähän vaikeuksia. Naurettavaa edes ajatella, että sellanen voisi edes pahimmassakaan tapausessa aihetteuttaa jollekkin vahinkoa. Tietenkin ymmärrän ihmisiä joilla on normaali värinäkö ja heidän on vaikea ymmärtää ettei lievästä värisokeudesta ole käytännössä haittaa.

Unohtaa itsekäs ajatusmalli ? Onpa itsekästä ottaa kantaa asioihin, joista uskon ettei monilla ole tietoa. Olen vain niin kauan haaveillut paikasta ja siksi mielestäni mitätön asia harmittaa entistäkin enemmän. Mutta asia kerrallaan, ei sitä hylkäävää kirjettä ole vielä tullut :)

Tarkotus ei ollut valittaa teille, vaan järjestelmälle :) Älkää ottako henkilökohtaisesti.

Mulla sama homma, ei mul ongelmia oo värei ollu erottaa luonnos jne, mut siinä vaan. Mut mistäpä me värisokeet tiietää et onko meil vaikeuksii erottaa niit luonnos ku kukaa ei oo sanomas et tuol ois tollanen kuvio mitä me ei nähäkkää:D ja järjestelmähän on luonnollisesti perseestä, niinku muutki järjestelmät:D

Tsemppiä NNN! Kova itsesuggestio vaan: "Mä nään ne numerot, mä nään ne!" ja keskityt siinä testissä oikein todella, etkä lähde pois ennen kun oot nähny kaikki numerot. Veikkaa jotain, jos ei muuten tunnu erottuvan! Kyllä se siitä. Jaa, vai jokos sä testit teitkin... Itellä muuten huomenaamuna kutsuntatarkastus, toivottavasti ei tuu B-miehen papereita kun ollu tässä pikku flunssassa :P

Nooh, mistä näitä viestejä oikein editoidaan! Sitä vaan piti vielä lisäämäni, että sitten Immolaan, jos Uttiin ei päästä! Tai en kyllä tiedä, minkälaiset näkövaatimukset siellä on, mutta kyllä ainakin silmälaseilla onli kaverin isoveli päässyt sisään.

Ja kyl noit testei voi sillee "treenata". Siin o yleensä joku luku jonka puna-vihersokeiden halutaan näkevän, mut kuuluis näkyy joku muu. Sit koittaa vaa ettii sen toisen mahollisen luvun sillee jännästi :) Ja en ole vielä kerennyt terkkarilla käymään. Ja toiseksi, ei se ole vaan siitä näöstä kiinni kyllä ne muutkin testit pitäisi läpäistä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom