Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millasta punttia on porukka tehny? Itte aattelin alotella nyt tosissaan punttiakin juoksun lisäksi ku aattelin hakee -09 erään. Et mimmosta punttia kannattaa tehä ku aikasemmin joku oli kirjottanut ettei puntista oo muuta kuin haittaa.... Eli kannataisko tehä pitkiä sarjoja esim 4x 15 vai jotain perusvoimaa yms. Vähä neuvoja mitä itte ootte tehny?

Itsellä mennyt viimeaikoina enemmän kestävyystreenaamisen puolelle. Nyt olisi tarkoitus aloittaa voimapainotteisempi punttistreeni.

Jos voimaa tahdot niin ennemmin isoilla(subjektiivista) painoilla pienempiä sarjoja ja vähemmän settejä. "Voimailupainotteisen" punttitreenin lomassa kannattaa sitä ruoan määrääkin kasvattaa, että saa enemmän hyötyä siitä :)

Millasta punttia on porukka tehny? Itte aattelin alotella nyt tosissaan punttiakin juoksun lisäksi ku aattelin hakee -09 erään. Et mimmosta punttia kannattaa tehä ku aikasemmin joku oli kirjottanut ettei puntista oo muuta kuin haittaa.... Eli kannataisko tehä pitkiä sarjoja esim 4x 15 vai jotain perusvoimaa yms. Vähä neuvoja mitä itte ootte tehny?

Itse olen hakemassa taistelusukeltajaksi ensivuonna. Käyn salilla 3x ja juoksemassa 3x viikkoon. En tekisi noin paljoa punttia jos lihaskunto olisi parempi. 50kg penkistä 5 kertaa kertoo jo jotain. Nyt teen salilla pitkiä sarjoja noin 3 kuukautta jonka jälkeen alotan tekemään enemmän voima painoitteista treeniä.

Eli nyt teen kaikki liikkeet 50% maksimipainoista 2x toistoa.
eli penkistä 55kg sarja n.30kg 20x kertaa.

Mä en oo nyt paljoa punttia vääntäny vaan lähinnä tollasta pitkää ja rauhallista juoksua harrastanu. Välillä käyny uimassa ja aina sillon tällön vähäsen sitä punttia ja lihaskuntoliikkeitä. Meinasin nyt tota peruskuntoa kasvatella vaan tolla rauhasalla juoksulla ja alkaa sit sitä anaerobista kehittään enempi ku testit lähestyy.

Ite oon alkanu nyt vähän koittaa tätä "kovempaa" juoksua. Ihan hirveessä kuoseissa meinaa vielä olla. Tänään 800 kävin repimässä ja pahaltahan ne tuntu jaloissa. Vauhtireeniä siis lisää.

Ite vedin 5 kertaa viikkoon juoksulenkin (5-10km) ja tein lihaskuntoja ma-la. Lihaskunnot onnistu tekee iha kotivarusteilla (vastalihaspenkki, käsipäinot, voimapyörä, leuanvetotanko ja 10kg painoliivi) mutta välillä tuli kyllä salilla käytyäkin. Nyt on jääny pieni tauko viikon ajalle kipeytymisen takia :(

Perskuta, käväsin lekurilla sen lääkärintodistuksen hakemassa ja kuvittelin ettei se mitään turhia siihen lappuun laita. En tiedä oliko lekuri mulkku vai oliko nuo sitten ihan selviä tapauksia, löytyi nimittäin melkonen vikalista mun kropasta: Lievä rintalastan sisäänpainuma, lievät länkisääret, poikittaiset jalkaholvit (melko matalat) ja alla vielä: Harrastaa liikuntaa ongelmitta. Saa nähdä kutsuvatko pääsykokeisiin kun on noin paljon juttua :(

Ei tuollaisesta kannata turhaa stressiä ottaa. Haet vaan ihan normaalisti, jos käy paska tuuri niin ei sille sitten voi mitään. Todennäköisesti ei käy.
Onko porukalla vielä ehtinyt olla kutsuntoja? Itselleni lävähti maanantaina palveluspaikka Onttolasta II/08 -erään. Sinne siis ainakin jos ei kokeita läpäise.

Kutsuntalääkäri totesi, ettei astmasta ole enää näillä näkymin haittaa ja jätti sen kutsuntatilaisuuden lääkärintodistuslapusta kokonaan pois. Tarkoittaako tämä nyt sitten sitä että sen astman voi myös siviililääkärintarkastuksesta sen suorittava lääkäri hyvin omatunnoin jättää pois (lääkärintodistus joka tulee liitteeksi Erikoisjoukkoihin haettessa)?

Mullakii vähä pelotta noi allergia jutut mut oon nyt ollu kaks vuotta ilma lääkkeitä, joten ei siitäkää oo varmaa haittaa.. Kannattaa ne varmaa merkitä siihe, jos sattuu jotai siihe astmaa liittyvää ni ne tietää antaa lääkitystä..

Ei kannata ainakaan omalla kohdalla. Lääkitys on lopetettu ja astma ollut oireettomana nyt 8 vuotta. En henkilökohtaisesti ainakaan tahdo yhtään turhaa lisätaakkaa jo valmiiksi raskaisiin pääsykokeisiin.

No jos se on todettu oireettomaks nii tuskin mitää ongelmaa on. Itellä lukee papereissa et allergiat on, mut ei lääkitystä. Ja noidenha ei pitäs vaikuttaa valintaperusteisii, mikäli ei tarvii lääkitystä, joten aika sama varmaa laittaaks ne vai ei..:)

Tänään oli kutsunnat. Harmikseni lääkärinä toimi sama mulkku joka tarkasti mut jo aiemmin, joten astma jäi papereihin, mutta mies vakuutti ettei voi vaikuttaa valintoihin jos ei tarvitse lääkitystä...

Määräs mut Karjalan Prikaatii vekaralle 7.7.-08

Mik3 hae yksityiseltä lääkäriltä, mieluiten joltain liikuntalääketieteen erikoislääkäriltä tms. lausunto ettei astmasta ole haittaa palvelusta katsoen.

Todellakin voin sanoa! Mä oon sellanen urheiluhullu ollu aina, että jos rasitusastma oikeesti vaivais ni oisin varmaanki jo kuollu x) Onkos teillä jo kutsunnat pidetty? Mihin ne määräs teirät? :P ...ja millon?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom