Laskuvarjojääkäriksi 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NNN
  • Aloitettu Aloitettu
No eiköhän siellä jatkuvalla syötöllä radat ole täynnä..... on sen verran paljon hakijoita. Kuinkas paljon muuten treenaatte, kun on vielä puoli vuotta aikaa ? Jännittää muuten aivan perkeleesti jo nyt. Kauhulla oikein ajattelen sitä päivää :whip:

Vaikka onkin liioteltua, täytyy yrittää vetää huomenna 10km lenkki 2.5kg tai 4.5kg kantamuksella....... muuten sit treenit meneekin hyvin ainakin täällä päin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees, mietin vaan että tulee aika ahdasta kääntyä jos rata on täynnä jengiä. Siinä mielessä olis hyvä jos olis 50m allas.
Mä alottelen ens viikon alusta tuota Navy Sealsia, kattoo onko siitä mihinkään. Juoksua ja uintia, leukoja tulee myös vedeltyä. :) Vois kokeilla joku päivä ihan mielenkiinnosta mihin aikaan saa menemään tuon vartalonhallinta- ja koordinaatiotestin..

Minkälaista näköä täältä löytyy muuten? Itselläni siinä kutsuntatarkastuksessa oli molemmat silmät 1.2. Tosin puolen vuoden univajeella joku merkitys, nyt kun on viikon saanut nukkua kunnolla niin alkaa huomata eron :D Kelailin vaan, että onko loppujen lopuks joku koulun terkkarilla suoritettu näkötesti miten vertailukelpoinen, mulla nimittäin ainakin tuntui siltä että se aika kärsivällisesti antoi "yrittää" sellaisiakin mitä näin heikommin. Lisäksi se Landoltin C-taulu on kuulemma vaikeempi kuin se normaali E-taulu.

Mulla oli molemmissa silmissä näkö 1.6 .... Siinä kutsuntatarkastuksessa se lääkäri sano että utissa käytetään eri taulukkoo kuin sillä oli siinä tarkastuksessa käytössä, mitä lie sitten tarkoitti ?

Tulee varmaan vähän enemmänkin.. mutta jospa siellä sais kiskottua.
normi, mun käsittääkseni siellä käytetään C-taulua joka näyttää kai about tältä http://www.mediost.com/show_photo.php?id=983&purpose=temp

Hei kelpaakos tota katella ihan tietokoneen ruudulta, kun toihan on aika kaukaa napsastu kuva. Koska ei kukaan paitsi ehkä:david: pysty näkemään siitä viidestä metristä 2.5 rinkulaa:eek: Vai onko tää nyt ihan :anssi:

FEIKKIEDIT: Ei vittu kun nää hymiöt on hauskoja.:arvi:

25m allas juu ja joka radalla kaksi kaveria. Ahdasta on ainakin aluksi ja meillä tuppasi radat vaihtumaan muutamaan otteeseen, mutta tuskimpa se aikaan vaikutti hirveästi. Kun uintia käy treenaamassa ja meinaa palaa hihat kun omalla radalla uiskentelee muutama seniori-ikäinen manaatti niin saa ainakin treenattua ahtaassa uimista :kuola: Tuosta lentorukkilaisten hyppelystä vielä, itse olen alottamassa tikkakoskella reilun parinkymmenen päivän päästä palvelusta ja odotan hyppykoulutusta muna pystyssä. Onhan se vähän epäreilua että mekin voimme saada punaisen baretin mutta kuten jo aikaisemmin joku totesi, tuskin sitä tulee käytettyä. Se olis vähän sama ku leveilis faijan autolla bassot täysillä :D Se oma mikälie sininen vihreä keltainen joka saadaan pysyy päässä mutta jos punaisenkin saa, onhan sitä upeaa pitää omassa huoneessa näytillä. Eihän kuitenkaan laskuvarjojääkäreiden tarvitse maksaa baretista?? Se olisi vähintäänkin oikein.

Harper, ei kannata kokeilla testata ruudulla. Tuo on lisäks vain joku esittelykuva nettikaupasta, eli koko tosiaan ihan päin helvettiä. Mut siis tuon mallisia rinkuloita siellä sitten tuijotellaan. :)
Hahah, totta mitä Larppi sanoo. Seniorit vetää rinnakkain tahtia että kuolleet kalatkin menis ohi. Siihen lisätään vielä pari junnua jotka läträä ja hyppii päälle niin on siinä treenissä jo haastetta..:hyper:
No, toivoa vaan että omalle radalle sattuu uimataitoinen kaveri. Ohittelu syö miestä.

Vissiin vähän tuurista riippuu toi uinti. Meillä ainakin oli sellanen levee 2 radan levynen alue, jos ui samal 5 kaverii et kyl siin lähössä sai hiukan katella miten hyppää. Mut ei se siitä kyllä tuu kiinni jäämään kuhan pari kertaa viittii treenata.

Ei se siitä ajasta tuu jäämään kiinni. Pitäis varmaan treenata kroolin käännös uusiks, 11-vuotiaana viimeks tehnyt. :D

Kuinka muuten osaatte uida suorassa ? Mitä nyt oon järvessä uinut niin meen aika saatanan vinoon aina kuin räpiköin. Onko kuinka kova vauhti toi jos haluaa alittaa ton 3.15 ?

Hallissa se on helpompaa kun voi seurata sitä viivaa pohjassa tai sitten niitä ratoja rajaavia köysiä. Eri asia sitten ilman uimalaseja. :david:
Tuo vauhti riippuu ihan siitä kuinka paljon on uinut aikaisemmin ja kuinka hyvin tekniikka on hallussa. Ainakin omalta kohdalta voin sanoo, että saisi kyllä treenata jos rintaa pitäisi uida tuo aika. Vapaauinnilla luulisin että ihan järkevä tavoite tuo.

Motivoinniksi pääsykokeisiin treenaaville tai muuten vaan tiedoksi...

Yleensä/aiemmin ollut yli 600 hakijaa, tämän vuoden kurssille hakijoiden oli ensimmäistä kertaa jo hakupapereihin laitettava max. puoli vuotta vanha Cooper-tulos ja se oli ilmeisesti herättänyt "kokeillaan nyt vaan"-hakijat itsekritiikkiin kun tuollaista 2900 tulosta pidetään riittävänä peruskunnon tasona pärjätä koulutuksessa... seurauksena oli että hakijamäärä oli noin 450, joista
pääsykokeisiin oli kutsuttu vähän vajaa 300 ja sisäänpäässeitä kurssille taisi olla 85.

Tsemppiä reeneihin :thumbs:

Sanoisin, vaikka en todellakaan tiedä asiasta kummempia :david: , että jos se astma ei enää haittaa ja lääkityskin loppunut niin olisi kummallista jos hylättäis sen takia. Neuvoisin kysymään sieltä. Soita tai katso mil.fi sivulta se sähköpostiosoite josta voi kysyä.

Huonon värinäön takia ei ilmeisesti voi tuonne päästä? Muistaakseni jostain kuulin.
Itse olen punaviher-ruskea sokea.

Mahtaako tämmöinen värisokeus sitten olla esteenä pääsylle esim. pioneereihin, ilmantorjuntaan, panssariajoneuvon kuljettajaksi tai jopa aliupseerikouluun jne...:nolo:

Sanoisin, vaikka en todellakaan tiedä asiasta kummempia :david: , että jos se astma ei enää haittaa ja lääkityskin loppunut niin olisi kummallista jos hylättäis sen takia. Neuvoisin kysymään sieltä. Soita tai katso mil.fi sivulta se sähköpostiosoite josta voi kysyä.

Ainahan sitä voi kysyä mut ei sekään 100% varmaa näköjään ole. Ite kysyin migreenist, jota on 1-2 kertaa vuodes ja pärjään ilman lääkitystä. Nii kovasti vakuuttivat puhelimessa ja jopa viel utissa lääkärissä, et ei haittaa. Nii vaa sit tuli kirje et, lääkäritarkastuksesta jäi kiinni. Soitin sinne sit, että missä oli vika, nii sanottiin, että migreenistä jäi tällä kertaa kiinni. :wall:

Mahtaako tämmöinen värisokeus sitten olla esteenä pääsylle esim. pioneereihin, ilmantorjuntaan, panssariajoneuvon kuljettajaksi tai jopa aliupseerikouluun jne...:nolo:

Ei ole esteenä pioneereihin, eikä ilmatorjuntaan. Panssariajoneuvon kuljettajaksi en ole varma, mutta luulen että ei vaikuta, ja aliupseerikouluunkaan tuo värisokeus ei ole este :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom