Laskuvarjojääkärikoulutuksesta

Ikä
45
Tätä aihetta on sivuttu varmaan aiemmin, mutta here goes:

Minkälaisella kuntotasolla vuoden LJKssa pystyy "minimissään" selvittämään, siten että osallistuu kaikkiin harjoituksiin, olettaen että ei tule marssimurtumia ym. ongelmia? Ensikäden tieto olisi tietty parasta. Eli riittävä coopertulos ja tärkeimmät lihaskuntotulokset?

Itsellä Cooper 3150m
Etunojat n. 70/min
Vatsat 50/min
Selät 80/min
Leukoja 16

Olen myös harrastanut siviilivarjoilua kokeilumielessä.
Riittäisikö tuo kuntotaso sisään/läpi vuoden, teoriassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riittää todennäköisesti sisään, mutta osaatko hiihtää/juosta myös painon kanssa (15kg)?
Hiihtokoe on erittäin tärkeä osa haettaessa laskuvarjojääkäri kouluun. Kuntosi puolesta todennäköisesti pärjäät ihan ok, koska sisään ei haetakaan mitään "universal soldiereja" ja tavallisia suomalaisia miehiä joilla on hyvä kunto. Eli pään sisältö ihan yhtä tärkeä kuin hyvä kunto! Onnea yritykselle!

Paljonko on painoa kassikotkalla?
onko toi kuuper sinulle kuinka helppo?
paljonko lenkkiä viikossa?

Luulisi että olet noilla tuloksilla siinä Hyvässä keskikastissa. et ykkönen muttet huonoinkaan.

Kyllä sä noilla tuloksilla pärjäät kuntosi puolesta. Se, mitä kovemmissa aselajeissa tarvitaan, on kivun- /stressinsietokykyä yhdistettynä hyvään fyysiseen yleiskuntoon, sisuksi sitä taidetaan kutsua.

isoliha sanoi:
Paljonko on painoa kassikotkalla?
onko toi kuuper sinulle kuinka helppo?
paljonko lenkkiä viikossa?

Luulisi että olet noilla tuloksilla siinä Hyvässä keskikastissa. et ykkönen muttet huonoinkaan.

Paino 76 ollut jo vuosia sama (pituus 180), samaten kuntotaso. Cooperin jälkeen olin aika finaalissa, päivän ainoa suoritus. Kierrosajat oli myös sekunnilleen samat. Juoksen/soudan päivittäin vaihtelevan matkan (3-15km) ja treenaan lihaskuntoa lähinnä omaa painoa vastaan. Mitään ohjelmaa mulla ei ole. :nolo:

Uusin ennätys "cooperissa" on tosin 3225m, mutta se on tehty Concept II sisäsoutuveneellä (maksimivastus), en tiedä onko se läheskään sama. Se meni kyllä yllättävän helposti, ennen aamupalan syömistä.

Tuo ikä tietysti vähän arveluttaa, ettei jää nuorempien jalkoihin. :wanha: ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom