Laskuvarjohyppääminen

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onkos muut pakkislaisista kokeillut laskovarjohyppäämistä? Itse kävin viime syksynä ensimmäisen hyppyni hyppäämässä Kajaanissa intissä ollessani. Oli kyllä aivan mahtava kokemus ja korkeanpaikankammokin hävisi samantien :)

Ja tässä itsellä tulee kohta jyväskylään muutto niin onko kellään tietoa minkälaiset hyppy mahdollisuudet siellä on? paljonko maksaa per hyppy? vuosimaksu?

Onkos muut pakkislaisista kokeillut laskovarjohyppäämistä? Itse kävin viime syksynä ensimmäisen hyppyni hyppäämässä Kajaanissa intissä ollessani. Oli kyllä aivan mahtava kokemus ja korkeanpaikankammokin hävisi samantien :)

Ja tässä itsellä tulee kohta jyväskylään muutto niin onko kellään tietoa minkälaiset hyppy mahdollisuudet siellä on? paljonko maksaa per hyppy? vuosimaksu?

Onko tossa touhussa joku painoraja?

Onko tossa touhussa joku painoraja?

Ei ole mitään painorajaa laskuvarjohyppäämisessä minun mielestäni, sit jos alkaa oleen elopainoo yli 150kg nii sit voi olla jo heikoilla:)

Joo, hienoa hommaa. En ole kyllä koskaan pelännyt niin paljoa kuin kolmella hypylläni mitä on tullut tehtyä, mutta toisaalta se kilsan korkeudessa roikkuminen varjon varassa on ehkä siisteintä hommaa ikinä. Ehdottomasti sarjassamme "mitä pitää tehdä ainakin kerran elämässään"! :)

Laskuvarjoilu on kyllä mielettömän hienoa puuhaa! Itsellä takana reilut 30 hyppyä, joista 15 armeijan leivissä. Ajanpuutteet vuoksi tämä harrastus on nyt ollu jokusen vuoden telakalla, mutta halua olisi päästä varjon varaan heti kun aikaa vaan jostain löytyisi tarpeeksi. Oppilaiden painorajana pidettiin 100kg:a silloin kun viimeksi hyppäsin. Muistan kun pistivät kaverin puntariin hyppykerholla, kun oli rakenteeltaan himppasen harteikkaampi. Mittari taisi olla karvan verran yli 100kg ja vähän ämpyilivät pääseekö hyppäämään. Pääsi se sitten lopun pelin kuitenkin koneeseen :) Hyppyjen hinnat, kerhojen jäsenmaksut yms. kannattaa katsoa suoraan hyppykerhojen sivuilta --> http://www.ilmailuliitto.fi/index.php?mid=247 . Suosittelen kyllä kokeilemaan hyppäämistä jos siihen on mahdollisuus.

Joo, hienoa hommaa. En ole kyllä koskaan pelännyt niin paljoa kuin kolmella hypylläni mitä on tullut tehtyä, mutta toisaalta se kilsan korkeudessa roikkuminen varjon varassa on ehkä siisteintä hommaa ikinä. Ehdottomasti sarjassamme "mitä pitää tehdä ainakin kerran elämässään"! :)

Itselleni hyppymestari naureskeli että kukaan ei oo ikinä jaksanu roikkua siitä streevasta niin pitkään ku minä:D Piti vähän kerätä rohkeutta että uskalsi päästää irti:) mut oli kyl elämäni hienoimpia kokemuksia!

Mä olen yhden hypyn tehnyt. En tandemia, tai varjo valmiiksi avattuna, vaan suoraan 1,5 päivän kurssin jälkeen tein soolohypyn 11000 jalasta. En tiedä oliko tämä koulu ihan kaikkien sääntöjen mukainen. Illat vetivät viinaa ja päivät hyppivät.

Pari kuukautta hyppyni jälkeen mukaville "no worries" ryyppy- /hyppykavereille kävi huonosti. Sama kone josta itse hyppäsin osui puihin nousussa ja 5 kuoli. Cessnaa oli hieman viritelty ja jotain meni vinoon...

http://www.abc.net.au/news/stories/2006/01/02/1540771.htm

Joka tapauksessa oli aika jäätävä kokemus, koska olin matkustanut yli vuorokauden Suomesta Ausseihin ja mut haettiin suoraan Brisbanen lentokentältä tälle pikakurssille. Jetlagia oli ja ei ihan kaikki ohjeet ekalla menneet päähän. Unohtivat vielä kypärässä olleen radion kiinni, josta piti tulla hypyn aikana ohjeita. Yks israelilainen telos ittes aika pahasti ja ekan hypyn jälkeen sain kuulla kaikenlaisia tarinoita paikan menneisyydestä... No yks sai riittää ja ehkä joskus lisää... Oli se niin hienoa.:hyvä:

Itse en ole vielä inttiä käyny ja ajattelin vaan kysyä että voiko siellä noin vain mennä laskuvarjohyppäämään vai tarviiko olla jossain tietyssä palveluspaikassa?

Basehyppy on niin oma lajinsa, mutta en jaksa tehdä omaa lankaa aiheesta ja läheltä liippaa kuitenkin niin menköön tähän. Useimmilla basehyppääjillä on laskuvarjohypyistä taustaa, muistaakseni myös oheisen videon Kasper Kumpulaisella. Hän julkaissut neljän videon sarjan jossa on hyvää kontsaa hyppyreissusta Sveitsin Lauterbrunneniin. Sisältää sekä parhaita että ikävimpiä puolia lajiin liittyen. Kannattaa tsekata! Jopa suomenkielinen tekstitys löytyy tarvitsijoille kohtiin jossa käytössä englanninkieli,

View: https://youtu.be/CcVjr715UOo?si=NPB6Vidqu4rMwMDw

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom