Lasketteko SJMV:ssä painon lattialle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Eräs treenari sanoi:
Aloittaako monikin SJMV:ssä jokaisen toiston lattialta?

itse aloitan aina telineestä ja lasken niin alas ettei kiekot osu maahan..pienemmillä painoilla joskus veeenytyksillä eli pari 25kg-limppua jalkojen alle...tai sitten erillesellä korokkeella tehtynä...

anticube sanoi:
aloitan ensimmäisen. Se venytys ala-asennossa on aika oleellinen jos sjmv:lla meinaa takareisiä treenata.

kyllä! venytys on saatava, muuten ei hamstringit aktivoidu...

Minäkin aloita telineestä ja lasken tangon vähän polvien alapuolelle. Kyllä meikäläisen takareidet saa kyytiä ilman ihmeempiä venytyksiäkin. Tosin vähän venyttävämpien sarjojen ottaminen reilusti pienemmillä painoilla tekee myös hyvää, eli molempi parempi varmaan tässäkin.

Liikkuvuudesta ja mittasuhteistakin tuo on kiinni että miten alas kannattaa mennä. Jos onnistuu tekemään helposti niin että ala-asennossa kiekot osuu lattiaan, kannattanee pistää vähän koroketta jalkojen alle.

Käyttääkö jengi vetoremmejä suorin jaloin vedossa?Aattelin,että jos rupeis ottaa vähän kovempia sarjoja siinä liikkeessä.Ei tarttis puristaa tangosta niin perkeleesti myötäotteella vedellen.
Tarkoitus ois kuitenkin treenata niitä takareisiä ja alaselkää.ei puristusvoimaa.

lasken noin 10-15 senttiä polvien alapuolelle eli ei lattiaan asti ja mielellään käytän remmejä,toisinaan taas en.

Musta leski sanoi:
Käyttääkö jengi vetoremmejä suorin jaloin vedossa?Aattelin,että jos rupeis ottaa vähän kovempia sarjoja siinä liikkeessä.Ei tarttis puristaa tangosta niin perkeleesti myötäotteella vedellen.
Tarkoitus ois kuitenkin treenata niitä takareisiä ja alaselkää.ei puristusvoimaa.

Mitä luulet? T:leuanvedon entinen SE-mies:hyper:

No totta helvetissä sun kannattaa ottaa remmit messiin JOS on heikko puristusvoima. En näe mitään järkeä siinä että menettää useita toistoja sen takia ettei tanko tahdo pysyä näpeissä. Periaatteessa body tyylisellä treenauksella ole vitunkaan väliä puristusvoimalla. Tosin eihän sekään hyvä ole ettei 50kg ylätalja tahdo pysyä näpeissä ;)

hafanafa sanoi:
Noin 5cm polven alapuolelle tulee laskettua. Remmejä käytän

?Eikös tuo nyt ole vain mave, jossa painoja ei käytetä lattiassa?Jos sulla on jalat hiukka koukussa, niin SJMV:ssä pitäs olla, niin on sulla aika lyhyet raajat(kädet kenties) jos tollein teet.

Toisaalta, mitäpä se mulle kuuluu?Kiitos ja anteeksi:kippis1:

zztop sanoi:
huntkiller

mikä se semmonen MAASTAVETO on jossa painot lasketaan polven alle?

se on polvista veto,ei maastaveto

Jahans, no sitä se sitten on...onkos se sitten kun otetaan polven yläpuolelta..hmm..onko se käteenveto?:hyper:
Kyllä ainakin ne tyypit, joiden itte tiedän tekevän polvista vetoa, ni tekevät sen joko niin, että painot ovat korokkeella, tai voimatelineessä säädettynä sille korkeudelle...eli joka toisto "kuoletetaan" ala-asennossa. Mutta joo, nämä voi olla näitä näkemyseroja, varsinkin kun itse on voimanostajien parissa "kasvanut", kuten jutuista varmaan huomaat..vain fyysisesti:hyper:

Hipaisen lattiaa. Ekan toiston mavetan ylös ja loput sitte jalat pienessä koukussa.

Remmejä käytetään täällä. Ei tule mitään vetää maksimisarjoja myötäotteella ilman remmejä. Ja mun mielestä joku ristiote ei oikein ole paras mahdollinen jos bodymielessä SJMV:tä tehdään.

Mulla tulee selkätreenin alkuun SJMV tai mave. Ei tulis lopputreenistä kyllä mitään vaikka kituuttais ilman remmejä vedot.

Back
Ylös Bottom