lasagne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja annamae
  • Aloitettu Aloitettu
Ma rakastan lasagnea ja oon tassa kehitellyt reseptia. Kyselen etta mita mielta ootte, etten aloittelijana oo unohtanu jotaa tai laskenu kaloreihin jotain osaa. Taa on tosi hyvaa!
Resepti:

kokojyva lasagne levyja tai pinaatti lasagne levyja
valkokastikkeen sijaan reajuustoa
paistijauhelihaa tomaattikastikkeessa - parasta tulee itse tehdyista tuoreista tomaateista
basilikaa - tuoretta jos mahollista
ja lihalienta kostukkeeksi

Jauhelihan sijaan/mukaan voi myos laittaa herkkusienia, kesakurpitsaa, tuoretta pinaattia, munakoisoa, oliiveja yms. Ja jauhelihakastikkeesta aika maustettua. Kokeilin myos soijarouheella ja toimii tosi hyvin.

Kun paistaa kastikkeen ilman oljya teflon pannulla, ei pitas tulla ylimaarasta rasvaakaan. Ja paljon raejuustoa ni aina vaan paranee.

Omasta mielestani tulee tosi hyvaa! Ja sopii hyvin esim jos tulee vieraita...ku ei aina kehtaa rahkaa laseilla tarjoilla. Ma vaan tarkennukseksi kyselen kun oon uusi tassa ja yritan pahkaa kivoja salitreenaajan ruokia kun tykkaan pirusti kokkaamisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvältä kuulostaa. Ja jos tarvis hiilareita vältellä, niin noi lasagnelevyt voi korvata esim. munakoisolla. Mutta eipä kyllä taitais enää olla lasagnea sitten :)
Ite käytän kanssa raejuustoa kokkailuissa tavan juuston tilalla, esim. pitsassa.

vilma-liina sanoi:
Ja jos tarvis hiilareita vältellä, niin noi lasagnelevyt voi korvata esim. munakoisolla. Mutta eipä kyllä taitais enää olla lasagnea sitten :)

Mänöö moussakaksi. Mutta voisi sopia melkein ketoilijoillekin.

Itse laitan moussakaan naudan paistijauhelihaa (joskus myös lampaan jauhelihaa), sipulia (joskus myös valkosipulia), tomaattimurskaa, mausteeksi mustapippuria, merisuolaa ja kanelia (kannattaa kokeilla moussakaan!). Juustokastikkeeseen emmentalia tai mozzarellaa tai molempia ja 1 kananmuna ja maitoa. Munakoisot leikataan puolentoista sentin siivuiksi ja puristetaan päälle sitruunan mehu ja laitetaan imeytymään kylmään ennen vuokaan kerroksittain asettelemista lihakastikkeen kanssa vuorotellen. Lopuksi päälle juustokastike ja uuniin 200 asteeseen 40 minuutiksi ilman kantta/foliota. Juomaksi esim. kreikkalaista Nemea-punkkua.

lisaa ohjeita

Kun kerran munakoisosta tuli puhetta kokeilkaapa seuraavaa:
Munakoiso koverretaan tyhjaksi ja pilkotaan teflonpannulle (siis ei rasvaa). Lisaksi hernemeissipaprikaa, tomaattia, sipulia, v.sipulia ja mita kasvista nyt haluaa. Sit se seos takaisin munakoisokuppeihin ja paalle ja sekaan paljon raejuustoa ja uuniin. Niihin voi laittaa myos lihaa tai tonnikalaa joukkoon ja avokaado antaa myos hyvaa makua. Njamsis.

Ma alotin sali trenauksen vasta noin kuukausi sitte ja oon ihan retkahtanut tahan. Ekaa kertaa talle ruokaa ja kokkausta rakastavalle (oon kylla aina liikkuunu jonkun verran) massaajalle selvis kaloritaulukkujen ja tan palstan avulla et kun syo kunnon ruokaa niin saa kylla syoda monin verroin maarallisesti enemman kuin roskaruokaa! Ihanaa! Taa kalorien ja ainesosien laskeminen ei oo ollenkaan tylsaa. Ja talle suursyomarille kylla nykyaan tekee tiukkaa saada tarvittavat kalorimaarat tayteen kun ei oo burgereita ja suklaata auttamassa ja ylittamassa rajoja.

Kyllä kunnon alku peränen lasange on parast!Onhan siin jonkun verran hilareita, mutta kun se on niin saatanan hyvää!

ite väännän aina lasagnen kauralevyistä tai vastaavista. ja lihaa IHAN PERKELEESTI, tuloo kunnolla proteiinia :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom