Lasagne raejuustosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _ape
  • Aloitettu Aloitettu
moi,
Löysin tuossa aika mielenkiintoisen reseptin raejuustosta ja ajattelin, että täällä saattaisi joitain kiinnostaa:

Ainekset:
800 g rasvatonta raejuustoa
300 g pakastepinaattia sulatettuna ja valutettuna
5 valkosipulinkynttä pilkottuna
1 ruukku basilikaa
2 purkkia (800g) tomaattikastiketta
n.9 lasagnelevyjä (Täysjyvälevyjä)
n. 300 grammaa juustoraastetta. (Esim 12% Kadett)

Lyhyesti valmistus tapahtuu siten, että sekoitetaan pinaatti,valkosipulit, basilika ja raejuusto sekaisin keskenään sekä mausteeksi pippuria ja vähän suolaa. Tämän jälkeen laitetaan uunivuokaan ensin tomaattikastiketta pohjalle. Sitten lasagnelevyjä, kerros raejuustoa ja juustoraastetta. Näitä niin monta kerrosta kuin aineksia riittää ja viimeisen lasagnelevyn päälle tomaattiakastiketta ja juustoraastetta jonka jälkeen 200 asteiseen uuniin vajaaksi tunniksi.

Tähänhän voi tietysti muutella itse aineiden suhteita tai lisätä jotain mutta perusperiaatteeltaan näin. Tulee aivan älyttömän hyvää evästä ja ravintoarvot ovat kohdallaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutsi oli kerran tuota tehnyt kun kävin kääntymässä ja ajattelin ettei voi olla kovin erikoisen makuista, mutta on muuten hyvää! Eipä tuota itse ole tullut tehtyä, ateriat lähinnä riisi+tonnari/broileri/paistijauheliha-linjaa, mutta joku viikonloppu voisi väsätä kun on aikaa.

Nam! Kuulostaa hyvältä. Meillä tehdään lasagne tonnikalasta (tai soijarouheesta), koska ei kumpikaan syödä lihaa. Tuosta saisi hyvää vaihtelua, mulla alkaa aina tasaisin väliajoin tonnari tökkimään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom