Jep, mullakin on sellainen ihQ lapsuusmuisto, jossa iskä kiskoo merkkaria mun kurkusta :jahas:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, mullakin on sellainen ihQ lapsuusmuisto, jossa iskä kiskoo merkkaria mun kurkusta :jahas:
Olis silti hienoa jos onnistuis säilyttämään sellaisen lapsen innostuksen asioihin, esim. iloitsemaan värikkäistä lehdistä tai sateesta, uppoutumaan juttuihin samalla intensiteetillä.
Hopeatoffee oli tässä tarkoituksessa vähintään yhtä hyvä. Nykyään se on liian pehmeää.Niillä oli myös helppo irrottaa heiluvia hampaita... :auh: :D
Lapsena sitä on niin paljon uutta edessä. On idealismia. Vankkoja mielipiteitä. Mutta entäs kun sen kaiken on jo nähnyt? Idealismi kuollut? Vankat mielipiteet muuttuneet mustavalkoisista harmaiksi?
Nuorempana sitä oli aina varma, että jotakin parempaa on ihan nurkan takana vaikka nyt menee paskemmin. Mutta sitä samaa siellä on kuin täälläkin.
Lapsena oli usein illalla nukkumaan mennessä seuraavana päivänä odotettavissa jotain niin jännää, ettei meinannut saada nukutuksi. Mahassa oli perhosia omien tai kaverin syntymäpäivien vuoksi. Silloin syntymäpäivätkin olivat niin iloisia että muistan ne vieläkin. Uudenvuoden raketitkin jännitti paljon enemmän kuin nykyiset kosteat myöhäiset päivälliset ja sen jälkeiset örvellykset.
Nykyään nukkumaan mennessä jos jostain tiedostettavasta syystä ei saisi nukuttua olisi se jotain niin ikävää tai jotain joka vaatii suoriutumista. Tai vaikka jotain mitä on edellis lauantaina kännissä sanonut. Harvassa on ne, kun seuraavana päivänä on jotain niin iloista.
Tuleeko mieleen muita asioita jotka olivat lapsena paremmin.
Näin omana syntymäpäivänäni mietin onko se nyt sitten asia josta kuuluu iloita. Omalla kohdallani siitä iloitsi ainakin vanhempani jotka ovat ainoat jotka sitä ovat toivotelleet.
En ikinä haluaisi palata takaisin siihen tyhjyyteen ja turvattomuuteen ja pelkäämiseen, jota lapsena oli. Joitakin mukavia ja seesteisiä hetkiä toki muistuu mieleen, mutta kyllä olen onnellinen että olen nyt 'aikuinen' ja pidän i t s e huolta itsestäni eikä tarvi pelätä mitään eikä hakemalla hakea hyväksyntää tai rakkautta.