Lapsellisten ketju (vanhemmat)

Mitä oot kyseisistä rattaista tykänny? hyviä ja huonoja puolia? Meillä kun tulis isolle 2v lapselle ja syntyvälle vauvalle ja ulkoillaan paljon ja enimmäkseen ihan muualla kun asfaltilla...kannattaisko ostaa vauvakopalla vai pärjäiskö ihan edellisten vaunujen pehmeellä kopalla?

En tiedä vielä, uusi tulokas on vasta matkalla :) Kovasti noita on kehuttu kyllä. En oikein usko pehmeän tai kovankaan kopan kovin tukevasti istuvan noiden rattaiden istuinosan päälle. Istuinosa ei taida ihan makuuasentoon mennä, ja se selkänoja on aika lötkö.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä oot kyseisistä rattaista tykänny? hyviä ja huonoja puolia? Meillä kun tulis isolle 2v lapselle ja syntyvälle vauvalle ja ulkoillaan paljon ja enimmäkseen ihan muualla kun asfaltilla...kannattaisko ostaa vauvakopalla vai pärjäiskö ihan edellisten vaunujen pehmeellä kopalla?

Mun kaverilla on Easy Walkerin Duo:t ja on tykännyt tosi paljon. Muutenkin netissä on kovasti kehutut tuplat ja esimerkiksi käytetyt menevät niin nopeasti kaupaksi, että on vaikea löytää käytettynä.

Itse olen noita kokeillut kyseisen kaverin luona hetken ja ovat tosi kevyet ja ketterät, mutta jotenkin kuitenkin tosi massiiviset (tosin eiköhän ne kaikki tuplat ole). Ostaisin varmaan itsekin, jos olisi varaa.

Mä oon tilannut Saksasta yhdet matkarattaat (Peg Perego Pliko P3) ja syöttötuolin. Kauppa oli myToys. Kaikki meni hienosti. En ymmärrä saksaa juurikaan (mitä nyt ruotsin perusteella voi vähän päätellä), mutta tilauksen tein Googlen translatoria käyttäen ja meileihin vastasivat englanniksi.

Nyt on harkinnassa tuplat ja nimenomaan Phil&Tedsit, kun toinen pienokainen on tulossa. Tässä on vielä vähän aikaa miettiä, että saanko mä ton meidän kohta 2v pikkuneidin seisomaan nätisti seisomalaudalla tai kävelemään vaunujen vieressä, kun uusi vauveli on maailmassa. Tällä hetkellä ei näytä lupaavalta, tänäänkin tuli juoksenneltua pitkin Selloa, kun tuo omapäinen neitokainen päätti kulkea (=juosta) omia polkujaan.

Phil&Tedsit haluaisin, kun julkisilla niillä on helpompi liikkua, kuin tavallisilla tuplilla. Briteistä niitä sais halvimmalla, mutta kaikki kaupat eivät myy Suomeen. Onko jollain kokemuksia niiden hankkimisesta?

Mulla on niin huonoja kokemuksia lastenrattaiden ja vaunujen kestävyydestä, että oikein ihmetyttää mikä niissä oikein maksaa. Vaikkakin rattaat oli viime vuoden kuoisia ja pari satkua halvemmat kuin tämän vuoden värit. Emmaljungan rattaat meni parin vian takia heti uutena takuuseen, sekä nyt hajosi Gracon matkarattaat. Hyvä ettei tullut ostettuna käytettynä, tai tilattua ulkomailta. Takuun kanssa oli sellainen show, että varmaan olisi tullut nopeammin hoidettua takuuasiat, vaikka olisi tilannut rattaat ulkomailta.

No, maanantaikappale Emmaljungat on nyt vaihdettu uusiin ja sen jälkeen voi sanoa saaneensa rahoille vastinetta. Kolmipyöräiset rattaat on mukavan näppärät ja helposti liikuteltavat. Mekanismitkin on riittävän yksinkertaiset kestääkseen ja rattaat tuntuu laadukkailta.

Toista ei voi sanoa noista Gracon rattaista, jotka suoraan sanoen on hyvin kiinalaiset...missä ovatkin tehty. Hirveästi muovisia osia jotka sanoo naps, kun ovat ollet auton perässä kovilla pakkasilla yön yli. En suosittele.

Kohta pitäisi ostaa turvaistuin ja voi prkl kun on hankalaa päättää minkälaisen ostaisi.

Mulla on niin huonoja kokemuksia lastenrattaiden kestävyydestä, että oikein ihmetyttää mikä niissä oikein maksaa. Emmaljungan rattaat meni parin vian takia heti uutena takuuseen, sekä nyt hajosi Gracon matkarattaat. Hyvä ettei tullut ostettuna käytettynä, tai tilattua ulkomailta. Takuun kanssa oli sellainen show, että varmaan olisi tullut nopeammin hoidettua takuuasiat, vaikka olisi tilannut rattaat ulkomailta.

No, maanantaikappale Emmaljungat on nyt vaihdettu uusiin ja sen jälkeen voi sanoa saaneensa rahoille vastinetta. Kolmipyöräiset rattaat on mukavan näppärät ja helposti liikuteltavat. Mekanismitkin on riittävän yksinkertaiset kestääkseen ja rattaat tuntuu laadukkailta.

Toista ei voi sanoa noista Gracon rattaista, jotka suoraan sanoen on hyvin kiinalaiset...missä ovatkin tehty. Hirveästi muovisia osia jotka sanoo naps, kun ovat ollet auton perässä kovilla pakkasilla yön yli. En suosittele.

Kohta pitäisi ostaa turvaistuin ja voi prkl kun on hankalaa päättää minkälaisen ostaisi.

Mä oon ollut tyytyväinen noihin meidän Pliko P3:iin. Muista matkarattaista ei tosin ole kokemusta. Plussaa on mm. se, että ne seisoo itsekseen pystyssä. Lisäksi renkaat on suht isot ollakseen sateenvarjorattaat.

Turvaistunta tuli pähkäiltyä kovastikin tossa vuosi sitten ja päädyttiin HTS BeSafe Izi Combiin. Siihenkin mä oon ollut tyytyväinen. Saa pidettyä vielä pitkään selkä menosuuntaan päin, kun jalat mahtuu hyvin, toisin kuin joissain turvaistuinmalleissa. Tosin se riippuu kyllä myös autosta. Ainoo miinus on tossa selkä menosuuntaan asennossa se, että se on aika pysty, vaikka se on säädetty niin makuuasentoon, kuin sen saa. Pää meinaa retkottaa, kun tyttö nukahtaa tuoliin.

Osta kallein, ei yleensä mene kovin paljon pieleen. Tuskin niitä turvaominaisuuksia tarvitsee, mutta jos, niin ei ollut ehkä oikea paikka säästää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom