Lapaluut

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Kysyisin sellasta, kun hartialihaksia aina jännittäessä lapaluut jotenkin nousevat törröttämään ja ovat kuin siivet. Onko tällaista ollut kellään muulla ja pitäisikö asiasta mennä puhumaan lääkärille?

Luulisin että tuo on aika paljon kiinni rakenteesta.

Mulla on ihan sama juttu. Joskus tuota harmittelin, mutta eipä omalle rakenteelleen mitään voi. Lääkäri tuskin voi mitenkään auttaa?

Pian joku tulee sanomaan, että pitää saada lisää lihaa trapseihin, ja on varmaan aivan oikeassa. :D
Eli itse koitan vaikuttaa tuohon asiaan nykyään saamalla lisää lihaa lapojen väliin.

edit. niin ja tietty jos on kovin huono ryhti, niin se voi myös vaikuttaa tohon lapaluiden törröttämiseen!?

Alataljaa vaan kehiin ja kulmasoutua, niin saadaan lisää lihaa sinne trapseihin. :)

EDIT: ja venyttele rintalihaksia.

Mad_Tiger sanoi:
Kysyisin sellasta, kun hartialihaksia aina jännittäessä lapaluut jotenkin nousevat törröttämään ja ovat kuin siivet. Onko tällaista ollut kellään muulla ja pitäisikö asiasta mennä puhumaan lääkärille?

Lavan lihakset, mm. serratus anterior (lihas joka vetää lapaluuta rintakehään)on heikko usein kun tätä ongelmaa esiintyy. Pystyy vaikuttamaan treenaamalla ja ko. lihaksia vahvistamalla hyvinkin. Yläselkää vahvistava treeni on tärkeää, mutta myös kohdennetut harjoitukset serratukselle on hyvä ottaa ohjelmaan.

arppa sanoi:
Näytti noi penkki-liikkeet kunnon olkapää tuhoajilta. Kannattaa varmaan pitää painot maltillisina!

Just sanomassa samaa! Mutta, Inkeri (miksei joku muukin) kerroppa kun tuolla exrx:ssä on noita erector spinae -liikkeitä niin eikös ne maastavedon tapaiset harjoitukset tee niin hallaa alaselälle että? Oon opetellu tekemään suorin selin kaikki ja nyt sitten pitäis kyyristellä tolla tavalla kun noissa liikkeissä (paitti hyperextension).

Siis: Onko ne oikeasti hyväksi, ja millaisilla painoilla niitä kannattaisi tehdä, vai ajaako tavallinen mave saman asian selkäystävällisemmin?

http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBStiffLegDeadlift.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBStraightLegDeadlift.html

Mun silmiin tekee pahaa kattoakki, tosin liikkeet on mun silmiin vaan oudosti tehtyjä maveja :)

Mun mielestä noi on vaan huonosti tehty.
Aika hienolta näyttää toi Depth punnerrukset. Noilla sais varmaan hyvin räjähtävää voimaa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo suorinjaloin mave on kyllä järkyttävää katseltavaa. Siellä on pari muutakin hirveällä tekniikalla tehtyä liikettä tuon saman kaljamahan suorittamana. Muuten onkin sitten erinomainen sivusta. Taisi olla kulmasoutu tangolla (jos en väärin muista) jonka tekniikka ei myöskään siitä parhaasta päästä ollut.

Kaljamaha on itse Frederik Taxelsson, joten kannattaisi varoa sanojaan.

winnie the poo sanoi:
Kaljamaha on itse Frederik Taxelsson, joten kannattaisi varoa sanojaan.

Kuka se on?:kuvia:

Vauhdittoman pituushypyn maailmanmestari vuodelta -82
haahoo tai sitte se on vaa joku random kaljamaha kadulta

arppa sanoi:
Näytti noi penkki-liikkeet kunnon olkapää tuhoajilta. Kannattaa varmaan pitää painot maltillisina!

Juu, painot näissä liikkeissä ovat aika toissijaisia, itse liike on tärkein. Ensimmäinen liike voisi olla parempi tehdä smithissä pelkällä tangolla.
Tarkoitus on laittaa lavat liukumaan rintakehällä työntämällä selkää pyöreäksi,jolloin rasitus kohdistuu etummaiseen sahalihakseen (muistaakseni suomeksi) - ei siis tehdä rintatreeniä vaikka penkissä liikkeet tehdäänkin. Olkapäihin ei saa tulla kipua yhtään liikkeitten aikana.

Tuli noista videoista mieleen etta tekeeks porukka noita punnerruksia jois aina yla-asennossa isketaan kadet yhteen? Ja enta noita et jalat on kasia ylempana? Joku kerta ite tein tossa jalat kaapin paalla punnerruksia ja tuntu kylla ihmeen hyvalta :)

Ingersollin urlista löytyi ihan päteviä lapaliikkeitä ja onhan noita lisää. Ite oon tehny lähinnä tota clap push-uppia ja sitten käsipainoilla tota punnerrusnykytystä. Toi Cable One Arm Incline Push näytti sen verran kivalta, et taidan ottaa sen käyttöön heti ens kerralla.

Kannattaa alotella ihan lelupainoilla, että oppii tekemään noi liikkeet niillä oikeilla lihaksilla. Eikä sitä romua kannata paljoa laittaa myöhemminkään. Pitkää sarjaa ja hyvällä tuntumalla oon ite tehny

ps. syy miks teen noita

Suositut

Back
Ylös Bottom