Lapa/ojentajakipu ja puristusvoiman häviäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
pks
Sain vasemman lavan (kauan jo ollut eri asennossa kuin oikea) jotenkin (hermo)?pinteeseen ja säteily ulottui ojentajaan ja kyynärvarteen asti. Viikon lääkekuuri ja pari kirokäyntiä auttoi. Huomasin kuitenkin puristusvoiman (puristimet, yhden käden roikunta) heikenneen huomattavasti vasurikourassa. Saako tätä enää ehkä palautettua entiseen tasoon treenillä. Tuntuu että muutaman viikon treeni ei oo auttanut mitään.

Ei treenillä vaan levolla. Itellä hermopinne kaularangassa, tai jossain mikä vaikuttaa tonne c7 hermon reitteihin. Meni vajaassa kuukaudessa kivuttomaks ja lähes symmetriset voimat palas, yks kovempi reeni niin koko paska alusta. Vittu nyt oon ainaki 2kk toodella maltilla..

Nojoo, tämmönen väliavautuminen. Noi varmaan aika uniikkeja kaikilla, mutta täälä näin. Fysiatri sano, et tee mitä vaan mut älä jännitä niskaa..

Ei treenillä vaan levolla. Itellä hermopinne kaularangassa, tai jossain mikä vaikuttaa tonne c7 hermon reitteihin. Meni vajaassa kuukaudessa kivuttomaks ja lähes symmetriset voimat palas, yks kovempi reeni niin koko paska alusta. Vittu nyt oon ainaki 2kk toodella maltilla..

Nojoo, tämmönen väliavautuminen. Noi varmaan aika uniikkeja kaikilla, mutta täälä näin. Fysiatri sano, et tee mitä vaan mut älä jännitä niskaa..
Minulla 2 vuotta kaularankaleikauksesta jossa vaihdettiin 2 välilevyä. Lihasvoimat ja etenkin puristusvoima jäi leikkaussaliin. Ihan samoja lapa, olkapää ja ojentaja kipuja oli myös. Malttia vaan kuntoutukseen, ja ehdottomasti provosoivat liikkeet pois. Kaikki liikkeet ei ole huonoja mitkä sattuu tai ovat heikkoja, pitää oppia tunnistamaan mikä tekee huonoa ja mikä on vain heikkoutta. Se vie aikaa ja vaatii hiukan muistiinpanoja. Itsellä ensimmäinen vuosi oli katastrofi. Toinen jo parempi.

Oliko sulla joku traumaperäinen juttu kaularangassa?
Mulla tuli ”ihan itekseen”, mutta toisaalta mulla on koko ranka aika epäkelpo, rappeumaa useassa kohtaa.

Selkä leikattu kahesti, alaraajojen voimat palas ajan saatossa aika symmetriseksi, koko ei, se oli aika jännä ilmiö lekureidenkin mielestä😬

Oliko sulla joku traumaperäinen juttu kaularangassa?
Mulla tuli ”ihan itekseen”, mutta toisaalta mulla on koko ranka aika epäkelpo, rappeumaa useassa kohtaa.

Selkä leikattu kahesti, alaraajojen voimat palas ajan saatossa aika symmetriseksi, koko ei, se oli aika jännä ilmiö lekureidenkin mielestä😬
Minulle sattui paha auto-onnettomuus. Sen jälkeen vajaa 2 vuotta minua pompoteltiin lääkäristä toiseen kun valitin hermosärkyjä. Sanoivat vaan että aikansa ottaa. Kolmannet kuvat paljasti neljä välilevytyrää 3-7 nikamien alueella. Sitten leikkaus joka meni hyvin mutta oireet jäi ja pahenikin. Sanoivat että hermot olleet niin kauan puristuksissa etteivät enää ehkä parane ikinä. Eli kiitti vitusti kuntouttaville lääkäreille jotka eivät uskoneet oireitani 🤔

Minulla aika paljon puolieroa vartalossa, lihaksissa vähemmän enää, mutta voimassa edelleen paljon. Olen jo henkisesti tyytynyt tilanteeseeni 😀

Oireet sopivat myös TOS oireyhtymään. Eli solisluun hermo kanavan hermot pinteessä. Oireilee lapaan ja säteilynä käteen. Itsellä diagnosoitiin se. Meni ohi kolmen kuukauden TOS kuntoutuksella. Lapojen ja kaulan lihasten vahvistamista ja rinnan sekä etuolkapäiden liikkuvuuden parantamista. Lisäksi oli erikoisliikkeitä kaulalle ja niskalle. You tubesta löytyy videoita.

Oireet sopivat myös TOS oireyhtymään. Eli solisluun hermo kanavan hermot pinteessä. Oireilee lapaan ja säteilynä käteen. Itsellä diagnosoitiin se. Meni ohi kolmen kuukauden TOS kuntoutuksella. Lapojen ja kaulan lihasten vahvistamista ja rinnan sekä etuolkapäiden liikkuvuuden parantamista. Lisäksi oli erikoisliikkeitä kaulalle ja niskalle. You tubesta löytyy videoita.
Siis minulla? Eli tuo vaiva parani aika pian ehkä kuukauden päästä jatkoin samaan malliin. Seuraavaksi jatkankin TOSsista kun työlekuri teki tutkimuksen ettei sitä ole mutta huomaan toisinaan että väsyy tosi pian tietynlaisessa liikkeessä (ei pystärissä eikä viparissa vaan pidoissa jotenkin yläviistoon ja pelkän kännykän pitämisessä pitempään. Kaveri taas viittas TOS:siin myös. Miten tämän saisi oikeasti selville. Istumatyökäinen nykyään olen.

Siis minulla? Eli tuo vaiva parani aika pian ehkä kuukauden päästä jatkoin samaan malliin. Seuraavaksi jatkankin TOSsista kun työlekuri teki tutkimuksen ettei sitä ole mutta huomaan toisinaan että väsyy tosi pian tietynlaisessa liikkeessä (ei pystärissä eikä viparissa vaan pidoissa jotenkin yläviistoon ja pelkän kännykän pitämisessä pitempään. Kaveri taas viittas TOS:siin myös. Miten tämän saisi oikeasti selville. Istumatyökäinen nykyään olen.
Kävisin kuvauttamas kaularangan magneetissa. Synlabis ilman lähetettä 350-450e laaja tutkimus

Back
Ylös Bottom