Lantio vinossa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve vaan kaikille!

Minulla on siis pieni ongelma vissiin lantiossa. Mulle pari vuotta sitten jossain tarkastuksessa sanottiin, että oikea puoli lantiostani on jonkin verran työntynyt eteenpäin, mutta en silloin siihen kiinnittänyt huomiota. Nyt kuitenkin olen ruvennut huomaamaan paljon eroja näillä kahdella puolella, muunmuassa seuraavanlaista.

-Kyykyssä oikea jalka rasittuu huomattavasti enemmän, mitä ei ikinä ennen ole tapahtunut.
-Oikeassa jalassani on vasempaan verrattuna huonompi liikkuvuus/notkeus
-Ja kirsikkana kakun päälle, aitajuoksijan asennossa venytellessäni juurikin oikea jalka takana ja vasen suorana, on lonkkaani ruvennut venytyksen jälkeen sattumaan, mutta se kipu yleensä häviää 10minuutin sisällä.

Harrastan siis pesäpalloa, mistä osaltaan voi lantion vinouma johtua, kun lyöntisuorituksia kertyy todella paljon, minkä seurauksena toinen puoli kropasta vahvistuu. Sitä olen kyllä treenaamisessa koittanut nyt ottaa huomioon. Minulla on myös todella, siis todella huono liikkuvuus ollut aina, mutta sitäkin olen nyt ruvennut korjaamaan venyttelemällä aktiivisesti ja liikkuvuustreenejä tekemällä.

Eli siis, onko teillä kokemuksia samanlaisista jutuista? Mitä pitäisi tehdä? Tässä asuinpaikkani lähellä on yksi todella hyvä fysioterapeutti, jonka luokse ajattelin ensi viikolla mennä, mutta kuitenkin ajattelin uteliaisuuttani teiltä ensiksi tätä asiaa kysyä.

Kyllähän nuo oireet aika vahvasti vaikuttaa juurikin tolta...

Onko se fysioterapeutille meno ensiksi järkevää, vai pitäisikö mun käydä jossain muualla sitä näyttämässä?

E: selkäoireita ei kyllä ikään ole ollut, mutta juurikin tuo nivus- ja pakarakipu pitää kyllä paikkaansa

Käy arvauskeskuksessa ja pyydä lähete fyssarille. Jos ei laita lähetettä, mene yksityiselle ja unohda koko terkkari. Turhaa ajan haaskausta tuntuu olevan ympäri Suomen tuo terkkarilla käynti.

Back
Ylös Bottom