Langaton kotiverkko

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Mikä kokoonpano olisi paras langattomaan nettiyhteyteen pöytäkoneen kanssa. Mitä tarvitaan? Tukiasema, sovitin, verkkokortti, modeemi? Nopeutta saisi olla niin maan pirusti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
n- tukiasema & n-kortti. Muu riippuu vähän kaikesta. Mutta jos sulla on modeemi jossa verkkopiuhan paikka, toi toimii

Miten helkatissa saan toimimaan kaksi konetta samaan aikaan netissä?
Zyxel 660hw-d1 adsl modeemi joka toimii moitteettomasti pöytäkoneeni kanssa. Mutta kun yritän liittää kannettavaa aceriani verkkoon niin en saa yhteyttä muodostettua. Käyttiksenä kummassakin koneessa vistat. Kannettava havaitsee langattomia verkkoja olevan käytettävissä muttei pääse nettiin, vaikka olen asettanut verkkonimen ja suojausavaimen aivan oikein. Kannettavassa on wlan päällä yhteyttä muodostaessa. Pari päivää olen tapellut asian kanssa ja etsinyt netistä ratkaisua, joten pakkiksen nörttigurut... auttakaa, oi auttakaa.

Kannettava havaitsee langattomia verkkoja olevan käytettävissä muttei pääse nettiin, vaikka olen asettanut verkkonimen ja suojausavaimen aivan oikein. Kannettavassa on wlan päällä yhteyttä muodostaessa. Pari päivää olen tapellut asian kanssa ja etsinyt netistä ratkaisua, joten pakkiksen nörttigurut... auttakaa, oi auttakaa.

Tässä on yksi juttu, jota voisit kokeilla:
Katso sen yhteyden tietoja network & sharing centeristä ja laita täppä siihen "connect even if the network is not broadcasting" kohtaan. Jos sulla on yhteysasetukset niin, että sitä SSID:tä ei automaattisesti näy vieraille koneille niin tuon avulla onnistuu kytkeytyminen.

Kiitoksia avustanne. Ongelma todellakin oli suojauksessa. Sain yhdistettyä kun ssid oli näkyvissä ja suojauksena pidin wpa-psk. Eiköhän tuokin suojaus ole ihan välttävä.

Mistä voi johtua, että langattoman verkon laatu vaihtelee huomattavasti samassa paikassa taloa? Omassa huoneessa mulla on aina ennen ollut wlanin voimakkuus 5/5 tai 4/5 tolppaa ja sitten aina välillä voimakkuus putoaa vain kahteen tai kolmeen tolppaan. Ongelmaa on ilmennyt nyt muutaman viimeisen viikon aikana eikä läppäri löydä käynnistyksen yhteydessä toimivaa verkkoa. Jostain syystä netti ei toimi, jos verkon voimakkuus on vain kaksi palkkia tai alle. Verkko kuitenkin löytyy aina, kun vie läppärin wlan-reitittimen viereen, mutta toisinaan se häviää sitten uudelleen, kun menee takaisin omaan huoneeseen, mutta välillä verkko pysyy kuitenkin silloinkin.

Voiko tollaset vaihtelut johtua reitittimen iästä tai jostain vastaavasta? Reititin on Buffalon vehje ja se on pitänyt langatonta verkkoa yllä jatkuvasti ainakin kolme vuotta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom