Laku ja testotasot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pomme
  • Aloitettu Aloitettu
Luettuani tuona "testotasot soija"-threadin tuli mieleen, että laskeeko lakritsa tosiaan testotasoja, kuten olen kuullut puhuttavan? Itse en usko sen paljoa laskevan, mutta olisiko tiedossa jotain tutkimusta tästä?

Mmm... lakua...
:kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pomme sanoi:
Luettuani tuona "testotasot soija"-threadin tuli mieleen, että laskeeko lakritsa tosiaan testotasoja, kuten olen kuullut puhuttavan? Itse en usko sen paljoa laskevan, mutta olisiko tiedossa jotain tutkimusta tästä?

Mmm... lakua...

Täytyy sitten vaan kompensoida eksogeenisellä testolla. :hyper:

Pomme sanoi:

Mmm... lakua...

doggy_style.jpg

:zzzz:

Joskus joulun aikoihin siitä oli jonkun näköinen artikkeli iltalehdessä. Mä ainakin vedän lakua kuinka haluan, kun sitä muutenkin niin harvoin syö.

Kannattaa juoda kossua ja kaljaa, se nostaa testotasoja koska kaikki isot miehet juo kossua ja kaljaa :kippis1: . Laku ja namit laskee testoja, koska naiset, lapset ja riisikepit mussuttaa niitä. :hyper:

Niin tuota... kyllä mua ihan tosissaan kiinnostais tietää. Olis hieno homma jos voitais jättää nuo vittuilut vaikka tuonne yleiseen keskusteluun, tai jos kerran on pakko päätään aukoa, niin silloinhan jippiin voimaluforum olis varmaan ihan OK-vaihtoehto.

Jos et tiedä, jätä vastaamatta!

Mä tiedän tän kyllä. Jos otetaan esimerkiksi joku iso Harrika ja sillä krusailu tai sitten lakupötkö ja pötkön syöminen. Kumpi nostaa ja kumpi laskee. Kyllä, kyllä selvä homma. Vastaus on Harrika nostaa testotasoja ja sokerista tehty lakupötkö laskee.

*itunkaan väliä, jos muuten on treeni ja ruokapuoli kunnossa. Niin moni muukin asia vaikuttaa testoihin, niin ei taida olla parilla lakupussilla niin väliä. Varsinkin jos bulkilla olet, niin se _syöminen_ nostaa testoja enemmän kuin lakupussi laskee. Ihmisiä tässä vain ollaan. ;)

pollo sanoi:
*itunkaan väliä, jos muuten on treeni ja ruokapuoli kunnossa. Niin moni muukin asia vaikuttaa testoihin, niin ei taida olla parilla lakupussilla niin väliä. Varsinkin jos bulkilla olet, niin se _syöminen_ nostaa testoja enemmän kuin lakupussi laskee. Ihmisiä tässä vain ollaan. ;)

Jep jep. En mä mistään lakun testotasoja laskevasta vaikutuksesta huolissani olekaan. Ehkä kysymyksestäni ei käynyt tarpeeksi selvästi ilmi, halusin vain tietää onko tässä väitteessä perää. Sanoohan sen nyt järkikin, että mitään radikaalia testotasojen laskua laku ei aiheuta. Kiinnostais vain nähä joku oikea tutkimus tuosta, kun niin monet tuosta on puhuneet. Senhän kaikki tietää, että alkoholi laskee testotasoja, mutta mitenkäs laku, vittu saatana!?!?! :lol2:

Tosta lakujutusta on ollut aikaisemminkin tutkimuksia samaan suuntaan, ihan niin kuin on soijasta ynnä muista hörpöttimistä... Itse en ole kuitenkaan huomannut merkittävää testotasojen laskua vaikka molempia käytänkin..

Vai onkohan korvaushoidot kohdallaan.... :eek:

No ei tosissaan.... :lol2:

Pomme sanoi:
Senhän kaikki tietää, että alkoholi laskee testotasoja, mutta mitenkäs laku, vittu saatana!?!?! :lol2:

Dr Mahmoud Mosaddegh, from Tehran, reported an investigation of the effect of liquorice root extract in 20 healthy male volunteers who took 1.3g of dried extract (containing around 400-500mg glycyrrhizic acid) daily for 10 days. Blood samples were collected before the study and for 20 days to measure testosterone levels. There was found to be a significant decrease in serum testosterone levels after 10 days' liquorice consumption.
(Lähde: http://www.healthy.net/asp/templates/news.asp?Id=7610)

Tästä pfd:stä luin että joku italialainen tutkimus vuodelta 1999 tukee ylläolevaa käsitystä (lakritsi laskee testotasoja), myöhempi jenkkitutkimus taas ei, mutta sitä myöhempi brittitutkimus jälleen tukee.. Ota näistä sitten selvää :rolleyes:

Samasta dokumentista vielä tämä lainaus:

The effect on testosterone is believed to relate to interference of the active agent glycyrrhizic acid with 17-beta hydroxysteroid dehydrogenase, the enzyme that catalyses conversion of androstenedione to testosterone.

Dr Mosaddegh commented: "More research is needed to assess the hormonal effects of liquorice. Liquorice root extract is a popular treatment, traditionally used for treatment of gastrointestinal disorders, but until further data are available we would advise caution in use of the extract."

Ja vielä BBC:n uutinen aiheesta

Yllättävän paljon lisää vaihtelevaa materiaalia löytyy googlettamalla hakusanoilla "liquorice testosterone".

on tuosta ollut monessakin eri julkaisussa "tietoa".. itse syön mieluummin muita mässyjä kuin lakuja.. pelaan varmasti. jossain oli et pienikin määrrä lakua laskee tasot viikoksi.. yms.

ei kyllä välillä haittaisi ollenkaan.. meinaa olla nimittäin vompatti mielessä välillä liikaakin.

rollerghost sanoi:
Ihan yhtä paljon laskee kuin soija!
Koska siinä on myös niitä kasviestrogeenejä.

..ja proteiinihormooneita1

edit: tsori, asiatonta. :david:

Suositut

Back
Ylös Bottom