Lakkiaislahjat

Ikä
36
Eli mitä lahjoja pakkislaiset toivotte/toivoitte kun on/oli lakkiaiset? Itse varmaankin toivon joitain kodinkoneita yms. kun muutto syksyllä omaan opiskelija-asuntoon, joten sinne tarvii kaikkea pientä krääsää.
Näitä varmaan toivon:
-rahaa
-leivänpaahdin
-astioita

Sit sitä mukaa kunhan keksin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En omista lakkia mutta itse tuli kyllä toivottua ihan jostain yläasteiästä asti kaiken maailman astioita sun muuta joulu ja synttäri lahjaksi. Eipä tarttennut paljon mitään ostaa ku omaan kämppään muutti.

En kyllä oikeen muuta osais nimetä kun rahaa. Eihän se kovin kiva oo rahaa pyytää, muttei mieleen tuu mitään mitä oikeesti nyt tarvis. Rahaa kun antaa niin tuskin pieleen menee, mutta eipä ole niitä lahjoja jotka saaja muistaa vielä ajan kuluttua..

jotain astioita ja kattiloita sain sukulaisilta, ne maksaa tosi paljon ja on kyllä tarpeellisia, jos ei halua rahaa antaa... (rahaa voi mennä kaikkeen turhaan ihan liikaa, jos sitä saa paljon)

Astioissa kannattaa kyllä sitten etukäteen kysyä, että mitä sarjaa ja mitä astioita ettei oo samoja kaikki.

Ite sain vain rahaa, mikä ainakin mulle kävi mainiosti. Astiat on kans hyvä vaihtoehto rahalle kun niihin sitä fyrkkaa uppoo aika tehokkaasti. Lakin saaneille en oo antanut muuta kuin rahaa, siinä ei ainakaan voi erehtyä.

Mikäli mahdollista, niin haluaisin kaiken rahana.. Lähden Interrailaamaan 16. päivä ja siitä jään velkaa porukoille jonkun verran. Yo-lahjat rahana menisi sitten velkojen maksuun.

Astioita on jo, lisää varmaan tulee. Jotain aterimia tarttisi kanssa, rahaakin varmaan tulee. Joku vähän hifimpi malli pulssimittarista vois olla jees.

Minä taidan olla ainut, joka ei halua oikeastaan yhtään mitään. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos jotain tarvitsen joskus vanhemmilta, niin sitten sitä voi pyytää, mutta koska olen vakituisessa työssä ja asun vanhempien luona vielä ainakin armeijaan asti, en yksinkertaisesti tarvitse yhtään mitään. :thumbs:

Mullakin on tuota rahaa kertynyt jo jonkin verran säästöön, ja jotain pyydettävää rahan lisäksi pitäisi keksiä siis...
Muutto omaan kämppään on vasta aikaisintaan tammikuussa intin jälkeen, joten mitään pesukoneita tai astiastoja ei viittisi makuuttaa nurkissa siihen asti...

Jaha, nostetaan ajankohtainen ketju.

Mitä tuli uusille ylioppilaille lahjaksi? Itse sain juuri sitä mitä halusin, eli rahaa. Sen lisäksi kavereilta baarisetin (senttilitramitat todella käteviä), pullon, jossa on sisällä salmiakkikarkkeja kai (lisätään viinaa ja annetaan olla päivä) sekä kaikkea pikkukrääsää. Niin ja kirkasta tuli useampi litra.

Haistakaa ***** kaikki, jotka tulevat sanomaan saaneensa 30k € uuden auton (tällainenkin sankari on tavattu)..

Prööt. Viinisetti puulaatikossa(lämpömittari, tippanokka, avaaja, kauluri ja korkki + pullo hyvää punkkua) Aitoa shamppanjaa, yks taulu, iso tollanen martinilasi-tyyppinen skooli, vedenkeitin, Sakea ja pari kuppia siihen kylkeen, Iittalan Aalto-maljakko, Arabian Teema-sarjaa iso vati ja 12 21cm lautasta, tummansinisiä ovat. Sit tuli pari lompakkoa, kattila, yks pullonavaaja, Juice Leskisen Kosket-runokirja, pari Watermanin kynää, Marimekon sinisiä raitapyyhkeitä, sykemittari ja sitten paljon rahaa ja shekkejä. Tällänen sotasaalis.

Mä en ole koskaan täysin ymmärtänyt tuota lakkiaisjuttua. Lähinnä siis sitä, että pidetään ne 'isoimmat' kemut silloin ja pitäisi ostaa lahjoja, vaikka lukion jälkeen vasta aletaan oikeasti opiskelemaan. Tulee jotenkin joulu mieleen. Sellainen pitää väkisin ostaa jotain tunne. No, itse en yllättäen olekkaan ylioppilas. Toisaalta mutsi lupasi tehdä karjalanpiirakoita mulle kun sain tekusta spettarin, joten ostaan sitä meilläkin.

Inska, onhan siinä istuttu jo yli puolet opiskeluista ;) Jos 12v jo istuttu siel koulussa ku pääsee ylioppilaaks. Mutta pitää sanoa että vaikka just pääsin ylioppilaaks ni ei se musta mikään hieno saavutus ole tehdä jotain mitä kuka tahansa voi tehdä. Ite pääsin ylioppilaaks tekemättä mitään ja kirjotin kuus ainetta. Ny menee kyl :offtopic: over and out.

Juu, ei mun tarkoituksena ollut siis vähätellä kirjoittamista. :) Lähinnä (joidenkin) juhlien tarkoitusperää vähän ihmettelin.

Tuossa juuri yksi kaveri harmitteli sitä, kun ylppärilahjat on jotenkin pursuneet viime aikoina yli äyräiden. Kaikin mahdollisin tekosyin joutuu kuulemma kieltäytymään kutsuista kun ei yksinkertaisesti ole varaa odotettuun 100-200e lahjukseen. Surullista...:(. Kaippa sitä haluaisi antaa ja muistaa uutta ylioppilasta, mutta jos rahaa ei ole niin ei ole. Tätäkin voisivat juhlia järjestävät pohtia. Olisiko se niin paha, jos joku vieras tulisi vain niittykukkakimpun kanssa...? Eikö ajatus ja yhdessäolo ole tärkein?

Muuten kyllä raha taitaa olla varmin ja himoituin lahja...:D

Mä en pitäny mitn juhlia, ku ei ollu sukulaisia. Sain mammalt ja papparaiselt lahjaks matkalahjakortin (ts maksaa lennot+majotuksen ku jonneki lähen) ja kahvinkeittimen. Mucho bueno, ihanaa lähtee elokuus jonneki eikä tartte säästää niin paljoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom