laivalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wildi
  • Aloitettu Aloitettu
joo tyhmä kysmys, mutta en mistään löytänyt vastausta...

Eli pääsenkö millekkään laivalle tyttöystäväni valvonnan alaisena, hän on 18-vuotias, ja minä alle.

Tään voi heti lukita kun joku tietoinen osaa vastata.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
et pääse,eikä pääse myös sun tyttöystäväkään ilman 30-wee valvojaa. siljalla ja vikingillä pääsee risteilylle ilman valvojaa viikolla jos on 20 ja viikonloppusin raja ilman valvojaa matkustavalle on 23. paitsi jos matkustaa vikingillä ja on esim 22 ja kundikaveri 25,niin sillon voi se 22-vuoden ikänen päästä risteilylle koska ikä huomioidaan matkustaessa pariskuntana. tietty tallinan päiväristeilylle on alemmat ikärajat mut silti millään laivalla 18-vuotias ei voi olla kenenkään valvojana.

Ööh, voipi olla että se juttu menikin niin, että minä olin 20 ja muijakaveri 19 ja päästiin kyllä risteilylle, kun vain kerroin tilanteen.

Jeps elikä risteilylle et pääse, mutta voit tehdä niinkuin minä kavereiden kanssa joku vuosi sitten ja mennä reittimatkalla esim. Tukhomaan, olla päivä Tukholmassa ja lähteä illalla reittimatkalla takas Suomeen. Näin pääset oleen kaks yötä laivalla.

Viikingillä ja siljalla taitaa olla ikärajat kaikille risteilyille viikollakin vähintään 20 ja viikonloppuna vielä enemmän. Tallinkilla kuitenkin pääsee 18-vuotias jopa risteilylle. Kopioitu tallinkin sivulta:

"Romantikan yöpymisen sisältävillä risteilyillä ja reittimatkoilla sekä Romantika+hotelliyhdistelmillä ikäraja on 21 vuotta".

"Meloodian yöpymisen sisältävillä risteilyillä ja reittimatkoilla, Fantaasian Pietarin risteilyillä ja reittimatkoilla sekä kaikilla hotellimatkoilla ikäraja on 18 vuotta".

Ollaan kaverin kans menos tallinnan risteilylle kesällä :rock: :hyper:

Joo... tai voit tehdä kuten mä ja 3 kaveria. Ajettiin autolla ensin Turusta Helsinkiin perjantaina, tarkoitus lähteä iltalaivalla ja olla päivä Tukholmassa. Mä olin silloin muistaakseni 21-vuotias ja muut 22-vuotiaita. Yksi kaveri meni sitten hakemaan lippuja terminaalista ja hämmästys oli suuri kun ämmä melkein antoi liput käteen kunnes hokasi:
"jaa... mutta tässä näyttääkin olevan joku vanhempi kaveri merkattu mukaan. Täytyy olla vähintään 23-vuotias että saa lunastettua liput."

Kaveri koitti heittää, että äijä jäi parkkeeraamaan autoa ja siksi tultiin etukäteen hakemaan, mutta ei kuulemma voinu antaa. (Oltiin siis merkattu kaverin ukko mukaan laivalle jotta saatiin varaus tehtyä, kuten aina ennenkin jos oli iästä kiinni).

No tämän jälkeen oli vähän :wall: - olo ja mietittiin miten äijät saataisiin junailtua laivaan. Kaveri sitten hokasi, että pokataan joku pulsu terminaalin edestä hakemaan liput ja luvataan vaikka kaljat tms. Näin sitten tehtiin... :)

Löydettiin yksi äijä joka suostui juttuun periaatteella:
"Kyllähän sitä nyt poikien pitää laivaan päästä!".

Kaveri meni sen äijän kanssa jonottamaan luukulle jälleen ja kertasi jonossa: "Eli homman nimi on tämä: nimi on Autio, varattuna 4 lippua ja päivä Tukholmassa".

Äijä nyökytteli jonossa varmana:
"Joo, kyllä mä ton muistan. Mun tuttava on Autio- niminen myös."

Sitten kun parivaljakko pääsi luukun kohdalle äijä päräyttää:
"Aalto, 2 henkeä, meno Tukholmaan!"
:lol2:

Lippu-muija vilkasee ja kysyy: "Täh?"

Kaveri oli ollut siinä vieressä, että voi ny helvetti... ja paikkaa:
"Ei ei ei... Autio, 4 henkeä ja päivä Tukholmassa."

Lippu-ämmä oli hymyilly ja sanonu: "No nyt kuulostaa paremmalta ja antoi liput".

Tota juttua on naureskeltu aika paljon jälkeen päin. Varsinkin kun se "autoa-parkkeeraamassa-ollut-äijä" oli kännissä ku tilhi ja sillä oli nenäkin punaisena... :)

Kyllähän tuonne aina on itsensä saanu keploteltua. Kunhan pelottelevat ikärajoista.

Aika hyvä homma tuo, proteus :lol2:

Tallinnaanhan pääsee kai jo 16-vuotiaana joillekin risteilyille, ainakin viel vuos pari sitte pääs-

Nää ikärajat muuttuivat mun mielestä viime kesänä. Ikärajoja nostettiin.

wildi sanoi:
Eli pääsenkö millekkään laivalle tyttöystäväni valvonnan alaisena, hän on 18-vuotias, ja minä alle.

Jep. Mä suosittelisin Suomenlinnan lauttaa. Korkeasaaren matka on jo hieman eksoottisempi. Jos kunnolla uskaltaa repästä niin jonkinlainen Sightseeing voisi olla teidän yhteinen oma pikkujuttunne!

Proteos sanoi:
Tota juttua on naureskeltu aika paljon jälkeen päin.

Pitää painaa keinot muistiin... :D

mites on ulkomaanmatkojen kanssa, riittääkö jos toinen on 18-v. ja toinen on sitten alaikäinen, pääseekö matkaan? :eek:

Pitäs päästä. Ainakin oltii veljen kans viime jouluna, toinen 19 ja toinen 16.

Tungen tän tänne monta vuotta vanhaan threadiin.

Eli oltais jätkien kanssa lähdössä kesällä vähän risteileen. Normaalin Tukholmassa sekoilun sijaan mietittiin, että vois heittää vähän pidemmän matkan...

Saatiin päähämme idea nimeltä "hasardikolmio", joka tarkoittaa siis sitä että reitti onkin Helsinki-Tallinna-Tukholma-Helsinki. Tästä syntyy siis karttaan kolmio jos tarkastelee linnunreittiä:D Kysymys kuuluu: onko tuossa mitään järkeä ja kuinka kalliiksi se mahtaisi tulla? Kokemuksia? Ja mihin aikaan kannattaisi suunnata paikasta toiseen, jotta laivalla saisi yöelämästä ja tanssilattioista kaiken irti. Päivät maissa ja yöt laivassa? Toki maissakin on hyviä klubeja, mutta jos ajatellaan kustannuksia niin laivassa yöpyminen olisi edullisinta.

Matkan tarkoitus tuskin on kovinkaan epäselvä. Vietetään kaveriporukalla (19-20v) yhdessä aikaa, syödään ja juodaan hyvin. Kotiinkin voisi tuoda väkeviä ja nuuskaa.

Tuollaista pakettimatkaa ei taida saada, mutta reittilippuina varmaankin. Olisin kiitollinen jos joku jakaisi mahdolliset kokemukset :)

Olen joskus tehnyt tuollaisen kuvion. TAi melkein samanmoisen. Helsingistä Tallinnaan Meloodialla(ei enää liikennöi) ja päivä sitten Tallinnassa. Illalla Regina Balticalla(ei myöskään enää tällä välillä) kohti Tukholmaa.
Seuraavana aamuna Tukholmassa ja siellä sitten päivä. Illlalla sitten taas Regina Balticalla Tallinnaa kohti. Oltiin joku pääsiäinen liikenteessä ja jengiä tosi hintsusti.
Laiva oli kaamea ja kallis.
Seuraavana aamuna Tallinnassa ja iltapäivällä Meloodialla yli sitten Helsinkiin.
Kahelta hengeltä vajat kaks hunttia muistaakseni? Hytti oli aivan paska ja jossain vesilinjan alapuolella konehuoneen vieressä.
Tallinkilta varmaan sais jotain tuon tyylistä settiä varattua? Tulis varmaan halvemmaksi kun hoitaa noi siirtymät saman puljun vehkeillä.
Nykyään noi laivatkin on parempia/uudempia. Galaxy/Romantika liikennöi Tallinna-Tukholma-Tallinna väliä. Tosin ne lippujen hinnatkin ovat varmaan tulleet ylös. Viikonloppuina on nyt yleensä muutenkin kalliimpaa.

Kyllahan tavallisessa reittiliikenteessa ikarajan on oltava 18 vuotta. Risteily tai joku muu suljettu matka voi olla eri asia, mutta ei oikeustoimikelpoista passin omistavaa Suomen kansalaista voi lentoyhtio tai laivayhtio kieltaytya kuljettamasta maasta ulos.

Olen joskus tehnyt tuollaisen kuvion. TAi melkein samanmoisen. Helsingistä Tallinnaan Meloodialla(ei enää liikennöi) ja päivä sitten Tallinnassa. Illalla Regina Balticalla(ei myöskään enää tällä välillä) kohti Tukholmaa.
Seuraavana aamuna Tukholmassa ja siellä sitten päivä. Illlalla sitten taas Regina Balticalla Tallinnaa kohti. Oltiin joku pääsiäinen liikenteessä ja jengiä tosi hintsusti.
Laiva oli kaamea ja kallis.
Seuraavana aamuna Tallinnassa ja iltapäivällä Meloodialla yli sitten Helsinkiin.
Kahelta hengeltä vajat kaks hunttia muistaakseni? Hytti oli aivan paska ja jossain vesilinjan alapuolella konehuoneen vieressä.
Tallinkilta varmaan sais jotain tuon tyylistä settiä varattua? Tulis varmaan halvemmaksi kun hoitaa noi siirtymät saman puljun vehkeillä.
Nykyään noi laivatkin on parempia/uudempia. Galaxy/Romantika liikennöi Tallinna-Tukholma-Tallinna väliä. Tosin ne lippujen hinnatkin ovat varmaan tulleet ylös. Viikonloppuina on nyt yleensä muutenkin kalliimpaa.
Ne laivat Tukholma-Tallinna välillä siis Victoria 1 & Romantika. Galaxy ajelee Helsingin ja Tallinna välillä. My bad.

Kiitos, pitää tutustua eri järjestäjien vaihtoehtoihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom