Laitteistot? Minkälaista jengillä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Canon EOS 350D + kittilinssi
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF 70-200mm f/2.8L

+ Ansmannin akkukahva, Sigman 2x teleconventer, loitonninrenkaat (for sale), parit muistikortit, kameralaukku jnejne tilpehööriä.

Ostin tuon rungon joskus pari vuotta sitten. Puolisen vuotta jaksoin kuvata kittilinssillä, mutta sitten hermostuin, sillä zoomilinssi tuli tarpeeseen. Rahatilanteesta johtuen hankin tuon 75-300mm-objektiivin. 50mm tuli hankittua lähinnä sisäkuvaukseen. Halppisobjektiiveihin kyllästyneenä hankin viime kesänä tuon L-sarjalaisen. Tiedän, ettei se pääse oikeuksiinsa tuon pikkurungon kanssa, mutta toistaiseksi en pysty hankkimaan sille jykevämpää kaveria. Toivottavasti parin vuoden sisään kuitenkin.. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en itse omista kyseistä kameraa vielä.

Eikös tän ketjun nimi ollut "Laitteistot? Minkälaista jengillä on?" ?
Mut toisaalta ei tota pätkää varten olis kannattanut omaa ketjuakaan perustaa....

Kysymys Destrylle:
Onko tuossa Ansmannin akkukahvassa laukaisunappia, ns. valintakiekkoa plus paria muuta nappia jonka nimee en ala nyt metsästämään?
Eli onko se pystykuvauskahva niinkun canonin oma, vai onko se tosiaan "vain" akkukahva?

Itse olen kuvannut urheilua 20D:llä melko onnistuneesti 70-200/4 -objektiivin kanssa. Jotkut pitävät kahtasataa milliä liian lyhyenä, mutta kyllä sillä futistakin kuvaa, kun vaan sijoittuu oikein. Taitaa olla ainoa järkevä ostos tuohon hintaan, menee tosin ehkä 100e budjetin yli käytettynä.

40D vaihtui pölynimuriksi. Helvetin Canoni.

Eipä toi kennon puhdistus rakettitiedettä ole. Pumpulla lähtee normiroskat jos säännöllisesti siivoaa. Ei koskaan ollut 350,20,30D:ssä pölyn kanssa ongelmia. Tosin onhan 5D isompi pinta-ala kennossa muttei se siihenkään kiinni liimaudu.

Josko seuraavassa versiossa olisi putsaus. En tiedä sitten miten ravistus toimii isossa kennossa. Pinta-alaa on paljon niin voi olla että se ei niin hyvin skulaa kuin pienessä. Olympuksen putsausta joku ylistää mutta siinä on niin pieni kenno että ei sinne paljon pölyä edes mahdu...

Takalinssikin on sen verran kaukana kennosta että ei sieltä pöly näy. Mutta toki taas optiikatkin tuovat pölyä kameraan. Varsinkin halpa optiikka missä on pitkä pumppuliike on omiaan tuomaan pölyä sisään.

Mä vain epäilen että jos täyskennoiseen sais täysin toimivan pölynpoiston niin D3 Nikonissakin olisi sellainen. Ds markusta ei ole vielä kokemusta kai kellään sen tarkemmin.

40D poisto toimi ihan ok.

Milläs tuota nyt uskaltaa putsailla? Normisti sinne vain puhaltelen peili lukittuna varovasti, mutta uskaltaako sille antaa paineilmaa?

Paineilmassa on usein nestettä mukana, mulla on sellanen Matinen pumppu millä on kaikki skeida aina lähtenyt. Mä putsaan kans aina kylppärissä missä on vähiten pölyä ilmassa.

Nämä lasta/nestesysteemit on toinen konsti mutta niillä on teoriassa mahdollisuus pilata kenno (vaikka joku tähän vastaakin perään ettei näin käy), eikä välttämättä koskaan menekään pieleen mutta omaani en putsaisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom