Laitesukellus&Sukelluskerho Helsingissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

On tullu lomalla etelässä sukelleltua ja kiinnostaisi kokeilla lajia myös suomen kylmissä ja sameissa vesissä. Kuivapuku tietty jne.

Homma toimii täällä käsittääkseni seurapohjalta, heillä on veneet, kompurat sun muut rensselit. Ja tietty jengi jonka kanssa sukeltaa.

Koska harrastus pyörii pitkälti seuran ympärillä, tarvitsisi nyt löytää seura ja jotenkin ajaa itsensä sisään seuraan. Mistä ihmeestä osaan valita juuri sellaisen seuran, jossa minä viihtyisin? Seuroja on pääkaupunkiseudulla pilvin pimein, eikä kaveripiirissäni ole ketään sukeltajaa, jonka kautta pääsisi Suomessakin lajiin kiinni. Etelän lämpimissä vesissä kun touhu on ^2 helpompaa, senkuin seuraa PADI kylttiä ja menee sukeshoppiin ja ilmoittaa itsensä sukellukselle mukaan.

Lisäksi mulla on PADI asteikolla Rescue Diver, muttei se paljoa jeesaa Suomen olosuhteissa -> ei huvittaisi suoritella enää minkään muun koulukunnan sertifikaatteja.

Antakaas pakkiksen sukeltajat vähän vinkkiä, jotta pääsen alkuun myös KotoSuomessa! Kaikkein tärkeintähän tässä lajissa on löytää sellainen jengi jonka kanssa viihtyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JFG sanoi:
On tullu lomalla etelässä sukelleltua ja kiinnostaisi kokeilla lajia myös suomen kylmissä ja sameissa vesissä. Kuivapuku tietty jne.

Homma toimii täällä käsittääkseni seurapohjalta, heillä on veneet, kompurat sun muut rensselit. Ja tietty jengi jonka kanssa sukeltaa.

Koska harrastus pyörii pitkälti seuran ympärillä, tarvitsisi nyt löytää seura ja jotenkin ajaa itsensä sisään seuraan. Mistä ihmeestä osaan valita juuri sellaisen seuran, jossa minä viihtyisin? Seuroja on pääkaupunkiseudulla pilvin pimein, eikä kaveripiirissäni ole ketään sukeltajaa, jonka kautta pääsisi Suomessakin lajiin kiinni. Etelän lämpimissä vesissä kun touhu on ^2 helpompaa, senkuin seuraa PADI kylttiä ja menee sukeshoppiin ja ilmoittaa itsensä sukellukselle mukaan.

Lisäksi mulla on PADI asteikolla Rescue Diver, muttei se paljoa jeesaa Suomen olosuhteissa -> ei huvittaisi suoritella enää minkään muun koulukunnan sertifikaatteja.

Antakaas pakkiksen sukeltajat vähän vinkkiä, jotta pääsen alkuun myös KotoSuomessa! Kaikkein tärkeintähän tässä lajissa on löytää sellainen jengi jonka kanssa viihtyy.

www.urheilusukeltajat.fi, muut eivät paini lähellekään samassa sarjassa... Pari venettä ja huvila Helsingin edustalla Villingissä!

JFG sanoi:

Itse en seurapuolella ole ollut mukana mutta Urheilusukeltajia tosiaan kehutaan, kuten Tatu sulle suosittelikin.

Toki Suomessakin voit seurata Padi-kylttiä, kävellä sukelluskeskukseen sisään ja ilmoittautua sukelluksille mukaan! Esim. Helsingin Sukelluskeskus http://www.sukelluskeskus.fi ja Aquaworld http://www.aquaworld.fi/ järkkäävät venereissuja arki-iltaisin ja viikonloppuisin. Ei muuta kun mukaan vaan vaikka paria ei olisi.

Ja RD-luokitus riittää vallan mainiosti! Käyt vaan vaikka kuivapuku-specialtyn niin sukeltaminen on miellyttävää näissäkin vesissä.

Itse olen sukeltanut reilun vuoden ja olen RD. Olen sukeltanut lähes kaikki 100 sukellustani Suomessa. Täällä on tosi hienojakin kohteita. Esim. Saaristomerellä ja Saimaalla sekä Hangossa on hyvä näkyvyys.

Hyviä dyykkejä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom