Lainvalvojat alkaa subilla 9.10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ranger
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sanoivat että treenaavat suuren osan työajasta, ja että karhuhommiin menee 10% ajasta. Silti hälytyksiä oli listattu vai pari tällekin vuodelle. Onko niillä jotenkin sairaan lyhyet päivät?

Karhun miesten hoitamista keikoista ehkä promille kirjataan sinne sun listalle, eli lehtiin.

No se lista taisi olla ihan tuossa ohjelmassa itsessään. Ei ne nyt saatana mitään salaisia ninjajoukkoja ole. Vai luuleko jengi oikeasti että tässä maassa tapahtuu 5000 kidnappausta, terroritekoa ja piiritystä vuodessa, mutta niistä ei vaan kirjoiteta mitään. Silminnäkijöiden muistitkin pyyhitään salaisella kynävalolla.

Saakohan tämmöistä edes kirjoittaa, etteivät tule yöllä äänettömillä koptereilla hakemaan mua salaiseen bunkkeriin...

Miksi ihmeessä ei? Se on loogisin, tehokkain ja turvallisin tapa toimia. On olemassa kaasut ja lamauttimet, mutta jostain syystä halutaan vain painia. Ettei vain tulisi joku viherkommari sanomaan hyi-hyi.
Huomaa ettei sulla oo kokemusta noiden välineiden käytöstä. Nimittäin kun niitä ei ihan jokaista voi joka tilanteessa käyttää. Ja jos kaveri tulee päin salamana niin siihen kaveriin pitää saada ylipäätään etäisyyttä että voidaan edes käyttää niitä välineitä. Nääs kun esimerkiksi kotelosta poisotto, tkp:n avaaminen yms. vie kuitenkin sen sekunnin verran eikä sitä kaveria voi ihan iholta kaasuttaa tai vaikka lyödä patukalla. Saati käyttää lamautinta, ellei ko. lamauttimesta ole se "nuoli"-osa otettu pois ja täten käytä sitä kosketuksesta. Samoin esimerkiksi ahtaassa tilassa ei välttämättä voida lyödä patukalla, tiheässä ihmismassassa kovin herkästi kaasuttaa, eikä esimerkiksi lamautinkaan ole mikään yleismaailmallinen väline, jolla se tuliase korvataan. Sen nuolet eivät välttämättä esimerkiksi läpäise paksuja toppavaatteita -> nuolet eivät osu ihoon ja altistusta ei tule.

Ei ne välineet siis mitään jumalkapistuksia ole, ainoa noista joka aikalailla varmasti pysäyttää etenijän on luotiase (ja siihenkin voi tulla esim. toimintahäiriö), ja sitä ei vaan saa kauhean herkästi käyttää Suomessa. Tarpeeksi sekaisin kun kaveri on niin ei sekään näköjään riitä, viime viikolla Raahessa poliisi ampui puukkomiestä Glockilla jonka jälkeen kaveri juoksi vielä pari sataa metriä karkuun poliiseja. Tämä muuten siis ihan uutisista. Tai siis tottakai se luoti pysäyttää jos oikeaan kohtaan ampuu mutta kun Suomessa sekin on aika tarkkaa että mihin kohtiin sitä lyijyä saa tarjoilla. Ei pampullakaan saa ihan joka paikkaan torppasta.

Ja itse henk. koht (mitään mistään tietämättömänä) uskon myös että ihan jokainen valmiusyksikön käyttö ei välttämättä näy lehdissä.

No valmiusyksikköähän käytetään esim.valtiovierailuiden yhteydessä, joten harvemmin sitä heti lehdessä mainitaan jos ei mitään ongelmia ilmene. Ja karhun miehethän suorittavat "normaalia" poliisitoimintaa Helsingin poliisissa silloin kun eivät harjoittele tai ole varsinaisessa valmiustehtävässä,joten eiköhän heillekkin työpäiville pituutta kerry.

Kyllähän noita karhu jäbiä työllistää varmasti aika paljon ns. vaarallisempien rikollisten kiinniototkin. Ainakin mitä olen joskus juttua kuullut niin aina kun lähdetään nappaamaan tietyn luokituksen omaavaa kaveria kiinni, niin otetaa tuo karhuryhmä käyttöön. Ja niitäkin jamppoja suomenniemellä riittää aika paljon.

Karhuryhmää saatetaan käyttää myös nk. pienemmissäkin tapauksissa. Esimerkiksi täälläpäin parivuotta sitten karhu haki kämppäänsä linnouttautuneen juopon, joka riehui puukon kanssa. Ja niitä tapauksia ei tosiaankaan hehkuteta lehdistössä.

Sanoinko mä että mä olen ammattilainen? En todellakaan ole, lähinnä toisen käden tietoa. Et mikäs vittu sulla on?
Ei mikään, sorry :piis:, täällä on näköjään deletenappia näpytelty ja viittaus meni vituiksi. Tuolle kodarille piti irvailla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No en mä nyt väitä tietäväni mistään mitään. Täällä vaan suurin piirtein mälli lentää kun puhutaan jostain erikoisjoukoista. Ja auta armias jos jotain kritisoi niin se on jo jumalan pilkkaa. Ja onhan asioista vääntäminen paljon rakentavampaa kuin joku "aaahh, kommandopipo päässä, vähän siistii, oispa toi mun kaveri" toistelu.

Mun pointti on se että moni asia tehdään tarpeettoman hankalasti ja pitkän kaavan kautta, kun suora toiminta olisi parempaa. Ja varmaan onkin niin että poliisi tekee vaikka mitä huippusalaista puuhaa mistä minä en voi millään tietää mitään (mutta fanipojat tietävät kaiken).

Mun pointti on se että moni asia tehdään tarpeettoman hankalasti ja pitkän kaavan kautta, kun suora toiminta olisi parempaa. Ja varmaan onkin niin että poliisi tekee vaikka mitä huippusalaista puuhaa mistä minä en voi millään tietää mitään (mutta fanipojat tietävät kaiken).

Se on vaan kato silleen että laki ei salli ihmisten lahtaamista tuosta vaan. Jos sallisi, niin miksi helvetissä mitään puukkomiehiä edes haettasiin kämpästä kun saman tien koko tönön voisi täräyttää taivaan tuuliin.

No eihän tuo 05-maastopuku ihan paras mahdollinen ole, koska se on samalla lomapuku ja näin ollen sen kehitämisessä ei ole keskitytty pelkästään kenttäolosuhteiden huomioon ottamiseen. Tuollaiselle pienelle erikoisryhmälle, kuten karhulle voidaan hankkia "parasta" päälle ja varusteiksi, joten eiköhän tuo maastopuku valintakin perustu erilaisiin kenttätesteihin ja vertailuihin.

Kiitos asiantuntevista vastausista.

Jatketaan samalla linjalla... :)

Karhut taitavat saada itse valita varusteensa ja haluavat luonnolisesti hyvät kamat. SA-kuviolla ei taida olla pahemmin saatavana kuin varusveijareille tarkoitettua normipaskaa. Sen sijaan esim. britti- tai BW- kuvioilla löytyy erikoisjoukoille tarkoitettua laadukkaampaa kamaa paljon enemmän.

Niin, poliisilla ei taida olla mitään "omaa kuviota", joten kukin voi valita haluamansa. Joten miksi valita "hyvää" Virossa tehtyä Suomalaiskuviota kun voi valita ihan oikeasti hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom