Laihuus ja itsensä häpeäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Modull
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Normaalia?

Ikä 22v
Paino 80kg
Pituus 180cm
Ranteet 16cm, ylhäältä 28cm
Käsivarret 30cm

Ongelmana laihuus ja itsensä häpeäminen.
Olen aina hävennyt omia käsiä, etenkin ranteita ja käsivarsia ja pelkkä t- paita päällä minua ei taida saada ihmisten ilmoille. Koko elämänsä aatellu, että kyllä ne siitä kasvaa ennen yläastetta tai ennen amista tai ennen armeejaa.. mutta näin ei käynyt. Nyt näin töissä käyvänä häpeän omia käsiäni vieläkin ja huomannu, ettei aika valitettavasti korjaa.
18 vuotiaana painoin 62kg ja ennen armeejaa luulin että pelkällä lihottamisella ja salilla asia korjaantuu ja nostin vähä yli puolessatoista vuodessa painon 86kg. Sillä seurauksella että maha, perse ja posket etenkkin otti tavaraa itseensä. Etenkin se maha! Muttei käsivarret eikä ranteet. Häpesin niitä vieläkin.
Ennen armeejaa painoin sen 86kg ja penkistä nousi se 100kg ja 9kk säännöllistä ja epäsäännöllistä salia takana. Olin vuoden armeejassa, joka oli tietysti vaikeaa itsenä häpeämisen takia, mutta sielähän menin muiden mukana. Armeejasta kotiuduin 70kg miehenä noin vuos sitte. Nyt on paino 80kg ja salia yli 3kk takana ja voima taso sama, kuin ennen armeejaa.

Salilla käynti on vaikeaa laihana, koska omia ohkasia ranteita katsomalla saattaa mennä motivaatio kokonaan. Onnistuneen sali treenin jälkeen on itse tunto aina vähä parempi, joka tosin hiipuu samalla kun veri lähtee lihaksista ja taas ollaan samalla häpeän viivalla.

Olen eläny koko elämän puolitäysillä häpeän vuoksi. Paljon on jääny näkemättä ja kokematta. Kiitos armeejan, sosiaaliset taidot on hyvät ja itsevarmuus vähä parempi. Mutta silti pidän kädet aina piilossa, en halua että ne herättää mitään huomiota. Pitää kuitenkin yrittää olla erakoitumatta niiden takia. Olen aina ollut kateellinen kaikkille isoille miehille, isoineen käsineen, jotka salilla käy.

Tässä yritin kertoa jotenkin ongelmastani. Tämmöistä ongelmaa ei taida olla kenelläkään muulla ja olisi kiva vihdoinki saada tämä jotenki taakse.
Olen täysin terve. Ei mitään allergioita tai vastaaviakaan ja pääkin on täysin terve, vaikka tämä ongelma vähä tyhmältä varmasti kuulostaakin.

Olen muuttamassa pois kotoa ja attelin, että ois kiva kertoa tästä mun pienestä ongelmasta jollekkin muullekkin. Sillä muutto on iso juttu minulle ja olisi kiva kääntää kokonaan uus sivu elämässä ja elää se tästä eteenpäin täysillä.

Treenasin tossa Arskan Golden Six: illä ja vähä voisin tähän tuloksia pistää.
Kyykky 50kg
Penkki 70kg
Leuat 7-6
Niskan takaa punnerrus 40kg
Hauis 30kg
Vatsa jotain
Näähän tehtiin 3-4 sarjoina, 10 toistoa.

Ennen kuin rupeen mitään syntholia ruiskuttamaan käsiin, nii kertokaa eka mielipiteenne, onko toivoa vai oonko vaan tyhmä? :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lakkaa murehtimasta, kukaan ei varmasti ole tyytyväinen ranteisiin ja käsivarsiinsa. Nauti elämästä, kaikki me ollaan erilaisia ei ketään silti tuomita, toivoa on niin kauan kun on uskoa.ja sä uskot ittees. Hyviä treenejä ja muista ettei tosiaan ole mitään hätää..:) Lihaa tulee ajan kanssa, treenaatko erikseen forkkuja mitenkään? :)

Oot tainnu tehdä omassa päässä noista käsistä aivan liian suuren numeron. Jokaiselta löytyy aivan varmasti lihasryhmiä, joihin ei ole tyytyväinen. Itteäki vituttaa bulkilla, kun rintaan kerääntyy liikaa rasvaa ja nestettä

Kyllä niihin käsiin ja forkkuihin tulee sitä jykevyyttä, kun jatkat sinnikkäästi treenailua. Jatka ehdottomasti noitten raskaiden perusliikkeiden parissa ja jos löytyy ylimääräistä fyrkkaa, niin ota ittelles joku hyvä personal traineri tms. Tee liikkeet ehdottomasti ilman rannetukia ja remmejä.

Jos oot kehitelly tosta aivan ylitsepääsemättömän ongelman, niin tuskin terapiakaan on huono vaihtoehto.

Nyt ei olla kyllä ihan terveellä pohjalla jos pienet kädet rajottaa koko elämää. Ei sitä kukaan normaalissa elämässä kato kuinka iso haukkari sulla on. Eiköhän toi 30cm haukkarikin oo kuitenkin ihan normaali.

Puuttuuko tosta kyykyn tuloksesta yks numero jostain välistä? Jos toi on oikea arvo, niin äkkiä panostamaan siihen kyykkyyn... Nostat sen kyykyn pikku hiljaa johonki 3-numeroiseen lukuun ja samalla teet normaalisti G6:sta, eiköhän rupee kädetkin paksuuntumaan (ranteille tuskin paljon mahtaa). Mullakin oli sun iässä ja vielä paljo sen jälkeenkin ihan ruipelot kädet ja jalat, vaan ei ole enää (28-vuotiaana). Varo sitä vyötärölle keräämistä, siitä on hankala päästä eroon.

Johan siinä kolme viestiä menikin, että jakatreeniin puututtiin :lol2:

Aloittajalle vaan tsemppiä, senkun vatkuttelet menemään sinnikkäästi ja pitkäjänteisesti siellä salilla niin varmasti saat tulosta. Ei tartte panostaa mihinkään erityisesti. Ihan tavallista jumppaa niin tulokset nousee ja lihaa tulee.

Ranteissa ei ole kamalasti lihasta, mitä kasvattaa, ja jos ne ovat hoikat, ne tulevat aina olemaan hoikat, ellei niihin pakkaa rumaa laardikerrosta. Musta hoikat ranteet ovat tosi kivan näköiset miehellä, sellainen luustoltaan vähän sirompi mies on usein esteettinen sitten, kun saa lihasmassaa tarpeeksi. Tarkoitan siis, että usein lantiokin on sitten kapea, samoin vyötärö jne. Ja musta ihan ne hoikat ranteetkin ovat itsessään hyvännäköinen juttu, niitä ei kannata missään tapauksessa hävetä.

Musta toi ongelma on ennenkaikkea päänsisäinen. Tietysti jos ihailee paksuja lihaisia käsivarsia ja haluaa sellaiset itselleen, niin siihen on vaan yks keino, järkevä pitkäjänteinen treeni. Häpeä on kuitenkin syytä saada pois kuvioista mahdollisimman nopeasti. On paljon ihmisiä jotka näyttää jopa yleisen mielipiteen mukaan kamalilta, mutta eivät häpeä itseään tippaakaan. IMO jokaisen tulis pyrkiä tällaiseen olotilaan, ettei häpeä omaa ulkonäköään vaikka se olisi mikä. Vaikka ei häpeä itseään, voi olla itseensä tyytymätön ja se on ok ja sen eteen voi tehä hommia ja kehittää itseensä. Mä suosittelen aina kehittämään itseään johonkin suuntaan jollain osa-alueella. Häpeä on kuitenkin huono motivaattori, negatiivinen vaikuttaja ja se saa helposti ylisuuret mittasuhteet.
Jos tarkotus on kääntää uus sivu elämässä, niin ehdotan laittaa remonttiin ekana pään sisällön, sitten elämäntavat ja sitten treenin. Ota nyt vaikka ensimmäiseksi sellainen ajatusmalli työn alle, että kun sä kuljet ihmisten ilmoilla missä tahansa asusteessa, sä et oo esittelemässä käsivarsia ja mahaa yms. vaan oot esittelemässä sitä mikä sä oot, kuka sä oot ja mikä sun asenne on.

E: Niin joo ja niitä treeniohjeita. No täällähän sitä informaatiota on ripoteltu aloittelijoiden osiolle paljon ja sillä pääsee hyvin alkuun, eli ei muuta kun kartuttamaan treenitietoutta.

Itselläni on hoikat ranteet ja tulee aina olemaan. Geeneihin ei voi hirveesti vaikuttaa. Itse ainakin pidän hoikista ranteista. Otan sitä lihaa mieluummin vaikka latseihin.

jos ruiskutakin synhtolia käsiisi, niin sen jälkeen sulla on maailman dorkimman näköiset kädet ja tunne ei ole kadonnut minnekkään, näytät vaan ihan vitun tyhmältä ja sen lisäksi että häpeät itseäsi jengi myös nauraa sulle.

treeni sulla kulkee ihan ok

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olin kanssa samassa tilanteessa että häpesin laihuuttani, luulin että syömällä en liho ja aloitin treenaamaan ja sillä tiellä ollaan edelleenkin.

17 vuotiaana olin mitoissa 178 cm 53 kg, ja nyt saman mittaisena vajaa 90 kilosena, ja melko tiukassa kunnossa painoa on jäänyt vielä päälle 80 kg dieetin jälkeen. Yhteistulos noussut reilu 300 kiloa (60? + 40 + 100 -> 160 + 135 + 225)

Jos on hoikka luonnostaan, ja ruumiin rakenne ja geenit sen mukaiset, ei niistä käsistä mitään valtavia natuna tehdä, mutta olkavarren VOI saada varmasti kovalla työllä lähelle 45 senttiä sen verran tiukassa kunnossa että suonet paistaa, mutta aikaa se vie. Käsivarsi on hieman toinen juttu, ranne ei juuri paksuunnu, ei vaikka lihoisit, ja forkussakin voi sentit olla todella tiukassa.

Itselläni oli aloittaessani muistaakseni jopa alle 30 cm hauis, mutta kyllä se tiukassa kunnossa parissa vuodessa 40 cm oli. Joskin viimeiset pari vuotta on menty sentti per vuosi tahtia, eikä siitä varmasti ainakaan nopeennu tahti.

Käsivarsi on edelleenkin tosi kaponen, ranne 17 cm ja forkut n.32cm. Se hyvä puoli kapeaissa ranteissa on että saavat forkun näyttämään suht kookkaalta. Enemmän nykyään häpeän nilkkoja, ja todella pieniä pohkeita, joita ei voi edes treenata nyt juoksun aiheuttaman penikkataudin takia.

Myöskin tuo laihaläski syndrooma (rasva kerääntyy keskivartaloon) auttaa saamaan semikireässä kunnossa itsensä näyttämään tosi kireältä kun raajoissa ei ole ylimääräistä (suonet kukkii +10 rasvoissa aika hyvin).

Voi luoja. Nykymaailmassa ei edes tarvi mihinkään isoja voimia, saatika lihaksikkaita käsiä. Tuollaisen asian takia on kyllä turha elämäniloaan hukata.

viivi%20ja%20wagner_2011-7-28.gif

Syntymässä jaetuilla korteilla on vaan tultava toimeen, ja yleensä nämä ulkoiseen habitukseen liittyvät ongelmat paisuvat vähän turhan suuriin mittasuhteisiin kun niitä pitkään päässään kelailee. Ei tullut nimittäin tännekään värisuoraa, eli kuten nikistäkin voi päätellä, täällä myös yksi kapearanteinen ja luusto muutenkin kuin jollain 5-vuotiaalla. Ja tällaisella 190 cm pitkällä kaverilla se vielä korostuu kivasti... Valehtelisin, jos väittäisin, ettei se olis aina välillä ottanut kupoliin ihan kunnolla. Mutta iän myötä tajuaa paremmin, että kannattaa murehtia mieluummin jotain sellaista, mihin voi oikeasti vaikuttaa. Eli eikun päätä pystyyn vaan ja kovaa treeniä!

Niin ja hei, jos on tällainen täysin voimaton vinkuheinä kuten minä, niin treeneissä siitä on yllättävää hyötyä. Pystyy nääs treenaamaan tiukassa kunnossa olevien fitness-mimmien kanssa yhtä aikaa esim. penkkiä, kun ei tartte vaihdella painoja välissä. Mikäs siinä varmistellessa... ;) Tiedän tiedän, mulla ei ole enää mitään toivoa :face:

Normaalia?

Ikä 22v
Paino 80kg
Pituus 180cm
Ranteet 16cm, ...

Ongelmana laihuus ja itsensä häpeäminen.
Olen aina hävennyt omia käsiä, etenkin ranteita

Jossain toisessa ketjussa oli myös juttua siimaranteista. Pakko oli mitata omat, kun rannemania on vallalla. Apua, pahalta näyttä tilanne täälläkin. Ranteet oli karvan yli 17cm ja mitat muuten 190/86. Täytyy jatkossa jättää t-paidat kaappiin salille mennessä :itku:. Uskallankohan vaimollekaan näitä siimaranteita näyttää. Se ottaa eron kun selviää että minkä kynisranteen kanssa asuu. Ei hitto toivottavasti ei pomo kuule tästä. Sitten saan vielä fudut. :face:

nii kertokaa eka mielipiteenne, onko toivoa vai oonko vaan tyhmä?

Huonot uutiset: Ranteiden osalta ei ole toivoa.
Hyvä uutiset: Ketään ei kiinnosta eikä kukaan huomaa.

Ranteissa ei ole kamalasti lihasta, mitä kasvattaa, ja jos ne ovat hoikat, ne tulevat aina olemaan hoikat. Ja musta ihan ne hoikat ranteetkin ovat itsessään hyvännäköinen juttu, niitä ei kannata missään tapauksessa hävetä.

Tuossa tuo tosiasia on ekassa lauseessa. Itsellä kämmen on mallia lapio ja ranne n.17cm (piti ihan mielenkiinnosta mitata...). Muut mitat 2m ja 100kg... Eipä nuo ole elämää haitanneet, eikä ole tullut mielenkään, että joku painiskelee tällaisten ongelmien kanssa.
Viimeinen lause tuossa lainauksessa...:)

Ennen kuin rupeen mitään syntholia ruiskuttamaan käsiin, nii kertokaa eka mielipiteenne, onko toivoa vai oonko vaan tyhmä? :)

Ala pikkuhiljaa jakamaan ohjelmaasi useammalle päivälle jolloin voit erikoistua käsien treenaamiseen.
Vaikka epäsuora treeni punnerruksien ja vetojen ansiosta lisää olkavarsien ja kyynärvarsien massaa, ei yksikään huippukehonrakentaja ole vielä niillä rakentanut massiivisia ojentajia ja hauiksia joilla voitetaan kilpailuja.

Vaikka ranteissa ei ole lihaksia niin vuosien treenaamisella niihinkin kertyy alussa hieman lisää ympärysmittaa kun jänteet ja rustot paksunevat.

Arnoldin G6 on varmaan surkeimpia ohjelmia olkavarren massan lisäämiseen, eikä Arnold ole tarkoitanutkaan sitä kuin korkeintaan ensimmäisen puolen vuoden treeniohjelmaksi.

Itellä on kans ollu ja onki vielä vähän samaa ongelmaa... tosin itellä se on tullu lähinnä ton koko peruskoulun kestäneen koulukiusaamisen seurauksena ihan vaan koska oon lyhyt... Kotonaki tuli sanomista ulkonäöstä, tästä kiitos isäpuolelleni. Se sano mua läskiks -> laihutin. Sen rupes sanomaan mua anorektikoks -> aattelin että mikään ei oo hyvä ja olin koko ajan masentunu. Rupesin sitte käymään salilla ja puheet ulkonäöstä lakkas, kävin armeijan ja muutama kuukaus sen jälkeen äiti ja isäpuoli eros. Nykyään ku se käy meillä kylässä tervehtimässä pikkuveliä ni se ei sano mulle mitää... ei ees kato päälle
Vieläkään en oo mikää Ronnie Coleman mutta tarviiko ollakkaa? "Respektiä" ei tuu lihasten eikä paksujen ranteiden kautta vaan siitä millanen oot henkilönä ja miten kohtelet/arvostelet muita. Esim isäpuoli oli kusipää eikä siitä oikee kukaa muukaa pitäny... Toki siitä sai ja saa vieläkin motivaatiota vääntää salilla viimeseen asti, mutta ei piä masentua
Eli niinku Kreg-ori tuossa sanoki että lakkaa murehtimasta, kaikki me ollaan erilaisia ei ketään silti tuomita

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom