Moni voi olla toista mieltä, mutta varsinkin jos sinulla ei ole "liikuntahistoriaa" (mikä ei käy ilmi aloituspostistasi) niin minulla on sinulle kaksi keinoa. Kahvakuula ja intermittent fasting (pätkäpaasto). Kahvakuulailuun löytyy youtubesta miljoona ja yksi videota, suosittelen hakemaan jotain tyyliin "Whole body kettlebell circuit" tms.. Aloituspainon kahvakuulalle saat valita ihan keskenäsi, 12kg vähintään, mutta ei enempää kuin 16kg. Itse joskus pläskinä ostin suoraan 16kg, riittää vieläkin omiin rasvanpolttointervalleihin, vaikka alussa hiki lentää sitten 100 metrin päähän. (maksoi muistaakseni 55e, käytettynä varmaan halvempikin) Pienellä maalaisjärjellä ja harjoittelulla liiketekniikat saa kuntoon.
Pätkäpaasto eli IF, löytyy itseasiassa täältäkin ketju, Metodeja vaikka 16/8 tai 5/2, valitse kumpi passaa, itse hinkkasin 5/2 joka toimi kohdallani erittäin hyvin. Eli 2 päivää viikosta (ei perättäiset) syödään 600kcal, ja muina päivinä reilusti mutta oikeaa ruokaa ja järkevästi. (eli 2 pvää paastoa ei automaattisesti merkitse 6000kcal sokerimässypäiviä, maalaisjärki tässäkin)
Se täytyy muistaa että kahvakuulakuntopiirit ovat rankkoja, ja hiki virtaa aivan julmetusti, joten kovaa työtä ei saa pelätä. alkuun kannattaa kuntopiirejä vetää vaikka 2-kierrosta, ja lisäillä sitten muutaman viikon päästä vaikka kolmeen-neljään jne. Oma kuntopiirini taisi sisältää tälläiset liikkeet 1.heilautus (myöhemmin kun kevenee niin yhden käden heilautukset molemmille käsille) 2.rinnalleveto-työntö. 3.Kyykky (kuula edessä tai niskalla) 4. Punnerrus kehonpainolla (myöhemmin punnersin niin että kuula oli "edessä" ja aina punnerruksien välissä ylä-asennosta tein yhden käden soudun molemmille puolille) 5. askelkyykkyä kuulan kanssa molemmille jaloille. 6. valitsemasi vatsalihasliike kehonpainolla. Itse olin senverran hullu että tein kaikki liikkeet about "failureen" :D
Tällä läski lentää hikenä pitkin seiniä, eikä alkuun tarvitse edes "paastota". Kävellä voi tai hölkkäillä mielensä mukaan.
Empä tiedä miten helposti ymmärrettävää teksti oli mutta toki saa varmistella jos jotain jäi mielen päälle! Ei muutakuin kovaa duunia.
Ja perusohjelmalla salille heti kun rahatilanne antaa myöten ; )
Ja huomautuksena toki että "pätkäpaasto" on vähän niinkuin "oikotie onneen" joten terveellinen ruokavalio passaa ihan hyvin. Ei ole tarvetta kikkailla.